Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Vurderer å utnytte DeepDiscounts 2 for 1 Criterion-salg, men er det ikke sånn at alle Criterionene er sone1? Har hørt mye snakk om det, men jeg har allerede én Criterion som fungerer fint på sone2-spilleren min. Noen som har noen greie på opplegget?

 

Njaaa, kommer vel litt ann på rettigheter osv. Men du kan jo sjekke på DVD Compare om det står noe om soner der...

 

Et annet triks er (om du har) DVD Profiler, finn filmen der og sjekk hva den har blitt registrert som, det stemmer i 99% av tilfellene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg nettopp sett Equilibrium og makan til skyte-/actionscener har jeg ikke sett på lenge. En meget fornøyelig film.

 

Tenkte at jeg skulle følge etter med en annen Christian Bale film, American Psycho. Er American Psycho en film ala Seven eller en thriller/skrekk-ting?

For min del er Equilibrium > The Matrix hva skytescenene angår, synes den kreative gun-kata'en de har klart å få i filmen er noe av det aller sykeste jeg har noensinne sett. Det slår all form for bullettime/slow motion for min del. :)

Lenke til kommentar

Det gjør det helt sikkert et eller annet sted, jeg har ikke peiling hvor siden jeg ikke bryr meg så mye om CC utgivelser. Eller det kan jo også sies på en annen måte, jeg har aldri brydd meg om soner på DVD filmer siden jeg har hatt sonefri spiller så og si fra dag en...

 

Hard Boiled sjekket jeg bare i DVD Profiler siden det er en av ikke alt for mange CC utgivelser jeg har.

 

 

Edit:

 

Men nå skal jeg kose meg med National Treasure 1 og 2 på BD så dere får ha meg unnskyldt :p

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Criterion er i de aller fleste tilfeller sone 1. Har ikke kommet over noen som er i andre soner.

 

John Woo's Hard Boiled er sone 0 så der har du en :)

Men den finner han neppe på 2for1-salg, så det har han vel ikke likevel. :p

 

Mer seriøst, Criterion har gitt ut en eller to titler direkte i andre områder (ikke bare latt andre gi ut sin utgave, som Armageddon), men mange er det ikke. Derimot er, som andre har nevnt, en del av titlene deres Region 0. Mange av de tidlige utgivelsene (fram til de fikk påpakning fra rettighetshavere for andre områder, jfr deres første DVD-utgivelse av Syv samuraier), og ellers der de eller deres eiere (Janus Films) har rettigheter utover de amerikanske.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte meg noen titler fra det 2 for 1-salget, godt tilbud syns jeg.

Ifølge DVD-profileren har jeg følgende criterion-titler som er sonefrie:

Night and Fog (Nuit et broullard), Do the Right Thing, Fanny & Alexander (4 disken)

The Sevent Seal (Det sjuende inseglet), Wild Strawberries (Smultronstället), M, The Tin Drum (Die Blechtrommel), Insomnia

 

Edit: Nå har jeg ikke sjekket om disse er inkludert i salget men ...

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Holder seg godt. Flott skuespiller også, får håpe han har mange år igjen.

Kul kar er han også.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Favoritt anekdoten min fra LotR er når Peter Jackson skal skyte dødscenen til Saruman, i manuset står det at Saruman skal skrike av smerte (eller noe sånt) når han blir knivstukket, Lee er ikke fornøyd med dette og spør om Jackson har sett noen knivstikke noen, Jackson svarer at han ikke har det og Lee sier da at det har han, dette fordi Lee har jobbet i etteretningstjenesten under krigen. Jackson spurte ikke mer om Lee sine erfaringer (ikke at han ville fått noen svar fordi denne informasjon fortsatt er klassifisert) men valgte å skyte scenen etter Lees anvisninger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...