Erasus Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Ja det er 25 juli, du har også mulighet (hvis du får tak i billetter) se filmen 00:01. Lenke til kommentar
Moff Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Da må man vel til Oslo ? Vel.. Det er vel verdt den nesten 5 timer lange buss turen Shit Movieheart.. Den er lei :< Litt bedre med meg som trodde det var i august men fant ut av at den var en uke tidligere Utifra Trailerne ser det virkelig ut som han på imdb har rett! At Heath ledger får Jack Nicholsen til å virke som en latterlig teletubbie med Nevromuskulære sykdommer. Så sykt mye mer badass og hardcore.. Endret 18. juli 2008 av Moff Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Tror det var 22. opprinnelig, men så ble det endret til 25. Vet ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 ÅHÅHÅH! The Dark Knight har nettopp flyttet seg fra #4 til #3 på IMDB. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 ÅHÅHÅH! The Dark Knight har nettopp flyttet seg fra #4 til #3 på IMDB. Hehe, sier litt om seriøsiteten til IMDBs liste... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Utifra Trailerne ser det virkelig ut som han på imdb har rett! At Heath ledger får Jack Nicholsen til å virke som en latterlig teletubbie med Nevromuskulære sykdommer. Så sykt mye mer badass og hardcore.. Allikevel syns jeg Nicholson gjorde en god jobb (noe som ikke bare sier noe om han, men også Heath Ledger). Så Batman i går og den var faktisk bedre enn første gangen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 For faen, nå har jeg prøvd i hele dag å få noe diskusjon om No country for all men, og dere harper ivei om denne jævla Läderlappen i evigheter. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Hehe, ser ut som TDK-syndromet har truffet Diskusjon.no også. God help us, it's everywhere! Fin tid å dra på ferie dette her. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 For faen, nå har jeg prøvd i hele dag å få noe diskusjon om No country for all men, og dere harper ivei om denne jævla Läderlappen i evigheter. Du mener vel «Old»? Likte filmen veldig godt. Topp fem blant fjorårets beste filmer. Har fortsatt noen fimer fra ifjor jeg ikke har fått sett som interesserer meg, bl.a. Into the Wild og There Will be Blood. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hm. Jeg så No country for old Men igår. Tanker om slutten? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg tenker det er bare en bekreftelse på at Good ikke "slår" Evil bestandig. Og at seeren skal få samme følelse av håpløshet som TLJ snakker om helt på slutten, at samfunnet går for fort fremover for gamle politimenn og "de gode". Egentlig forfriskende at Lewellin døde. Han var jo i overkant grådig, og prøvde å bruke kona for å redde seg selv. Men selvsagt tenkte jeg "HØ?" når credits plutselig rulla over skjermen. Hjelper deg gjerne med å sette igang en diskusjon om NCFOM. Ang. det i spoiler, Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor jeg er helt enig. Sheriffen opplever verden som stadig mer korrupt, hjerteløs og håpløs, og det er ingenting han kan gjøre. Samtidig holder han på å bli gammel, og følelsen av hjelpeløshet øker. Forferdelig dystert egentlig; protagonisten dør, det samme gjør den sympatiske kona hans, antagonisten som står bak slipper unna. Imens står sheriffen og ser på hvordan verden blir stadig mer urettferdig og uhåndterlig. Mener å ha lest et sted at det ikke var tilfeldig at historien er satt til 1980, det skjedde visstnok litt av hvert som på mange måter markerte slutten på uskylden i samfunnet. Fantastisk tema å ha til grunn for en noir, kudos til Coens for å utnytte dette for den dystre stemningen i filmen. Forøvrig en av fjorårets aller beste filmer, havnet på en knepen andreplass etter Dykkerklokken og Sommerfuglen, kun fordi sistnevnte traff meg mer følelsesmessig. Der er NOCFM utklassert, da den er hardkokt og følelseskald - akkurat slik en noir skal være. Man kan forøvrig si hva man vil om filmen, men det er ikke til å komme utenom at den er perfekt, håndverksmessig. Teknisk briljant, og gjennomført og gjennomtenkt ned til minste detalj. Stilsikkert til tusen. Syntes den på en måte hadde en "prosa-aktig" fortellermåte (vanskelig å forklare, men ordet beskriver veldig godt inntrykket mitt). Har også hørt at filmen er en svært trofast adapsjon av boka. Bladde litt i den i dag, og fikk mye av det samme inntrykket. Korte, kontante setninger, ribbet for alt overflødig fjas. Endret 18. juli 2008 av athorb Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Ble egentlig aldri bitt av den OldMen basillen. Synes både Into The Wild og There Will Be Blood var bedre filmer. Var bare ett eller annet som gjorde at jeg ikke ble fenget 100%, men for all del, ingen dårlig film. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Lo godt av en diskusjon på¨imdb der en kar skrev et langt innlegg om hvor mye han hatet slutten, og at det ikke er sånn det skjer i den virkelige verden Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor at den snille dør og den slemme slipper unna I den ordentlige verden vinner jo de snille og de slemme taper. Alltid. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Men døde EGENTLIG kona? vi så jo aldri at hun ble skutt Endret 18. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Nei vi fikk vel aldri vite det sikkert, men tenkte hele tiden at hun døde. Kan aldri se for meg at han dro derfra uten å holde løftet sitt Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2008 Her er det festlige innlegget på imdb-forumet Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor "I was really disappointed with the ending for No Country For Old Men,so a real evil person got away what the hell is that I agree the main character was greedy but thats not how the world runs.I think everyone in the theater was getting into the movie right up until the end.It was so funny watching people moaning in the theater after the movie ending credits started showing up." "but that's not how the world runs Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Forøvrig en av fjorårets aller beste filmer, havnet på en knepen andreplass etter Dykkerklokken og Sommerfuglen, kun fordi sistnevnte traff meg mer følelsesmessig. Der er NOCFM utklassert, da den er hardkokt og følelseskald - akkurat slik en noir skal være. Man kan forøvrig si hva man vil om filmen, men det er ikke til å komme utenom at den er perfekt, håndverksmessig. Teknisk briljant, og gjennomført og gjennomtenkt ned til minste detalj. Stilsikkert til tusen. Syntes den på en måte hadde en "prosa-aktig" fortellermåte (vanskelig å forklare, men ordet beskriver veldig godt inntrykket mitt). Har også hørt at filmen er en svært trofast adapsjon av boka. Bladde litt i den i dag, og fikk mye av det samme inntrykket. Korte, kontante setninger, ribbet for alt overflødig fjas. En film som passer meg utmerket. Følelsesladde filmer står høyt i lista mi. Er filmen forøvrig filmatisert i/ved den franske rivieraen? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Men døde EGENTLIG kona? vi så jo aldri at hun ble skutt Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg tror det. Chigurh virker som en fyr som ikke viker for noe sentimentalt fjas, og fullfører jobben - uansett. Jeg la også merke til detaljen når han kommer ut av huset; han sjekker under sålene på skoa. Antagelig for å sjekke at han ikke etterlater seg blodspor. Tror jeg, det er min eneste teori. Dette er forøvrig en av de mange små detaljene som gjør filmen så god som den er. En annen er sålemerkene på gulvet, etter basketaket på politistasjonen på starten (når Chigurh kveler han politimannen). Små elementer som ikke er nødvendige, Coen-brødrene hadde ikke trengt å inkludere dem, de fleste hadde sikkert ikke tenkt over å bruke slike midler. Men sånne ting, spesielt det med blodsporene(?), sier så mye om omstendighetene, og gir dermed filmen en ekstra dimensjon - det som ikke skjer, men bare blir antydet. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Death Proof & Planet Terror er de verdt å se? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Dykkerklokken og Sommerfuglen En film som passer meg utmerket. Følelsesladde filmer står høyt i lista mi. Er filmen forøvrig filmatisert i/ved den franske rivieraen? Vel, det er i alle fall en scene som foregår på stranda. Anbefaler filmen på det sterkeste, regien er original og flott, og det er mye av disse små, megetsigende elementene, som de jeg skrev om i NOCFM-spoileren ovenfor. Og hele scener som har like mye slagkraft, også, forøvrig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Death Proof & Planet Terror er de verdt å se? Jepp, har du Grindhouse versjonen ? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 19. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2008 Death Proof & Planet Terror er de verdt å se? Ja, men få også med deg trailerne (Machete ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå