Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, helt klart. Synes bare det var vittig at du avskriver en film fordi den er for treg, og i samme slengen anbefaler noe av Cassavettes.

 

Hehe. Men selv om Cassavettes tar seg god tid, så resulterer det ikke i noe intetsigende, ulikt The New World. Jeg synes ikke Woman Under The Influence har så mange dødpunkter, egentlig. Faces, derimot, kunne med fordel vært kortet litt ned (ikke at den ikke er bra, anbefaler den også, forøvrig).

Lenke til kommentar
Touchè. Jeg tror jeg har nok livserfaring til å skjønne hvor han ville hen. I det minste nok innsikt. Jeg skjønte ganske tidlig at jeg ville klare å relatere til fyren, helt til han, så vidt, gikk på en smell. Som deg er jeg klar over at livet henger i en tynn tråd hos oss alle, men det gjør det ikke mindre verdifullt. Hvis jeg får dødsdommen i morgen, reiser jeg ikke ut i skogen uten kart for å lage et eksempel.

 

Kartet er symbolsk.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Han ville ikke la seg styre av mennesker, så det sier seg selv at han ikke ønsket å bli styrt av skriblerier på et papir. Det er ikke mye villmark om man vet hva som venter på andre siden av knausen. Dette var et prinsipielt standpunkt for karen.
Lenke til kommentar
Jeg ble så provosert av historien at jeg sannsynligvis ikke kommer til å se den igjen. Men bra film, absolutt.

 

Jeg ble ikke provosert av historien, men jeg ble utrolig irritert av slutten

ikke hvordan filmen viser slutten, men hvordan det faktisk slutta. At han etter å ha levd i villmarka så lenge, døde av å spise en giftig blomst. Jeg hadde ikke hørt den sanne historien før jeg så filmen, så satt og håpa på at han skulle overleve

 

Lenke til kommentar
Hehe. Men selv om Cassavettes tar seg god tid, så resulterer det ikke i noe intetsigende, ulikt The New World.

 

Ser en del er kritiske til The New World her, men jeg vil like anbefale Dotten å putte den på handlelista. Som stor fan av The Thin Red Line er jeg meget mottakelig til Terrence Malicks poetiske og visuelt nydelige linje, og dette fikk jeg mer av her. Dessuten var det interessant å se hvordan Captain Smith og co. innordnet livet sitt i den nye verdenen. I tredje akt følte jeg likevel at filmen mistet litt av glansen sin, men forsatt var det hele en flott opplevelse.

 

Angående Into The Wild:

 

 

"Happiness only real when shared" er vel et nøkkelord til filmen føler jeg. Han ofret mye for friheten sin, men på slutten innså han kanskje at det finnes en mellomting mellom den absolutte frihet og rullebåndssamfunnet. Var han naiv? Vel, i forhold til et Lars Monsen-perspektiv så var han kanskje det. Men han var ikke naiv i forhold til de målene han satt seg i livet. Faktisk var han veldig resolutt og bestemt på at han ville fullføre, uansett hvilke mennesker og følelser som ville dukke opp på veien.

 

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Ser at Wall-E holder seg godt på IMDb 250, selv etter over 30k med stemmer. Er på 21. plass. Kan holde seg inne blant topp 50 for en lang stund den der. Ser også at In Bruges har sneket seg inn. Grei nok film, underholdende (men det blir litt forutsigbart og oppskriften følges til punkt og prikke, da med at hver bidige scene i filmen vil knyttes sammen med slutten). Men den beste Colin Farrel-filmen på en god stund :)

 

Hellboy II har startet med 8.1 på IMDb og følger da opp de gode anmeldelsene. Kan være den sniker seg innom listen også (er foreløpig på 350. plass).

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Så Netopp Max Payne trailer`n. Fikk en Sin City vibe fra den.

Feilcastinga er jo det første som slår meg,det andre er why is there monsters in this flick?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tenkte på at det var drøm\drugs jeg også,men det virket ikke slikt.

Beau Bridges(som er ukjent ifølge steffyboy..) er jo med,og tror jeg så en liten Ludacris også.

 

I dont know about this,Yogi bear

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...