Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noen sider der man lett kan skaffe seg oversikt og spore opp de FETESTE special edition DVD's av samtlige filmer?  Snakker om typen som er verdt å ha - med påkostet/spesielt cover og ekstramateriell osv.

 

Hvis jeg hadde bladd gjennom en slik liste hadde jeg gjerne funnet noen filmer som jeg virkelig liker i en virkelig spesiell utgave som hadde vært fine å ha i dvd-hyllen.

7678134[/snapback]

Hvis du leser gjennom disse trådene finner du nok en del:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=669216

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=565355

http://avforum.no/forum/dvd-filmer/43300-t...dvd-bokser.html

http://forum.dvdtalk.com/showthread.php?t=450544

http://dvdarkivet.no/phpBB/viewtopic.php?t=6435

Lenke til kommentar
DVD billigst i norge.

7675380[/snapback]

Ehm bullshit. :ermm: Nå er det sikkert bare et knippe filmer som er billigere på PlayX.no enn f.eks. Play.com. Utrolig teit at de påstår en slik påstand utifra en test som tar for seg, var det 10 filmer? For det første er jo frakten tatt med i prisen hos Play.com og samtidig har de et enormt mye større utvalg til lavere priser enn Playx.no.

7676024[/snapback]

 

Bare ta en titt på noen av filmene hos amazon uk også, feil pris så det holder. De har tydligvis ikke fjernet den engelske mva...

 

 

Så alt i alt en meget god test :thumbdown:

 

Edit:

 

Hadde faktisk planer om å ta en titt på remaken av The Wicker Man, men tror jeg hopper over den filmen etter å ha sett disse klippene fra filmen. WTF har skjedd med skuespillerferdighentene til Cage...

 

Ser ikke så lurt ut når det er tatt ut av sammenhengen men likevel...

 

 

 

Litt trist men mest: :!:

 

OffT: Fryktlig som HW/forumet gikk i sirup i dag :hrm:

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Det er kinoversjonen. To-disc. Brodern har den. Det svarte omslaget er tynt som papir (det er faktisk papir, eller veldig tynn papp), mend en klistrelapp bakpå som sier "X/10.000". Inni finner du den vanlige to-disc utgaven av kinoversjonen.

 

Forresten, Deathie, fikk du Gudfarenboksen i dag?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Litt synd at den DVD-pristesten til forbrukerrådet skulle være helt på trynet. Kanskje noen burde skrevet inn et brev og spørre om en utredning?

 

Hadde vært i oss her inne sin interesse om de gjorde skikkelig arbeid med en slik test.. hvis det er så på trynet som enkelte her nevner, skulle det være store muligheter for at de ser på saken på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bare litt meningsløs skryting: Yaaaay, i dag kom Gudfaren-treboksen jeg bestilte for en stund siden! :w00t:

*snip*

7680592[/snapback]

Litt teit at det bare var vanlig cover inni da.

7681495[/snapback]

 

Tipper at han bare fikk selve boksen og ikke filmene også.

Lenke til kommentar
Bare litt meningsløs skryting: Yaaaay, i dag kom Gudfaren-treboksen jeg bestilte for en stund siden! :w00t:

*snip*

7680592[/snapback]

Litt teit at det bare var vanlig cover inni da.

7681495[/snapback]

 

Tipper at han bare fikk selve boksen og ikke filmene også.

7684208[/snapback]

 

Neinei. De separate filmene fulgte med inni der. Men jeg tok dem ut. Norsk tekst er det på dem også, så jeg får lett solgt dem på QXL eller noe sånn. :)

 

Deathie: Jeg trodde da at du også bestilte deg en sånn en, jeg. Var det noen andre her som gjorde det da eller? :hmm:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Cun:

Cinema Paradiso. Directors cut eller originalversjon?

7590472[/snapback]

 

Så den nettopp for første gang selv, og da ble det Director's Cut. Har ikke sett originalversjonen men Director's Cut var veldig bra. En kort periode jeg syntes det ble litt langt, men Cinema Paradiso var allikevel den første filmen jeg satt igjen med frysninger mens jeg så gjennom rulletekstene.

7592124[/snapback]

;)

 

Har dessverre ikke fått sett den selv enda.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Hmm, kva er eigentlig så spesielt med Titanic? Nokon som har eitt godt svar på det? :)

7678137[/snapback]

 

Den omhandler et havari som var gjenstand for stor mystikk og en god del spekulering. I flere tiår ble det søkt etter båten og det har alltid vært særdeles populært og fascinerende når det muligens gjelder tidenes mest kjente havari. I tillegg er det en veldig godt likt kjærlighetshistorie, noe som fikk det kvinnelige publikum til å se den igjen og igjen og igjen. Gutter har for vane å ønske å se filmer med jenter, så de slengte seg på de også.

 

Filmen tiltalte absolutt alle slags seere. Den ble en gigantisk suksess og som vanlig er det filmer som det kvinnelige publikum også liker som går til topps på popularitetslisten.

 

Den er episk, romantisk, spennende og visuelt imponerende. Den har alt som skal til for å kunne tiltale både gamle, unge, kvinner og menn. Dertfor er det spesielt, slike filmer som får så bred aksept blant publikum hører til det sjeldne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...