Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg har lagt merke til at italienske Rarovideo har gitt ut en del ting jeg har lyst på, men jeg finner som regel ikke utgivelsene deres i noen butikker. Vet noen om noen retailers som fører Rarovideo-titler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så nylig Oldboy og fant filmen meget god, bør jeg da se de to andre filmene i trilogien?

 

Jeg er en av få(?) som faktisk synes at Sympathy for Mr. Vengeance er den beste i triologien. Den har i alle fall en av de beste sluttene noen sinne.

 

Jeg vil derimot anbefalle at du ser Parks JSA før du evt. Sympathy for Lady Vengeance.

 

Er man ikke vant til å se asiatiske filmer lønner det seg å vente med Lady Vengeance til etter man har lært seg å sikkelig se forskjell på asiaterne. Infernal Affairs triologien kan være en god plass å starte.

Lenke til kommentar
Jeg så nylig Oldboy og fant filmen meget god, bør jeg da se de to andre filmene i trilogien?

 

Jeg er en av få(?) som faktisk synes at Sympathy for Mr. Vengeance er den beste i triologien. Den har i alle fall en av de beste sluttene noen sinne.

 

Jeg vil derimot anbefalle at du ser Parks JSA før du evt. Sympathy for Lady Vengeance.

 

Er man ikke vant til å se asiatiske filmer lønner det seg å vente med Lady Vengeance til etter man har lært seg å sikkelig se forskjell på asiaterne. Infernal Affairs triologien kan være en god plass å starte.

 

Jeg ville virkelig like mr.vengeance, men ventet meg noe i samme gate som oldboy, og var virkelig ikke i humør til noe annet, så ble mektig skuffet. Den første timen var merkelig kjedelig og usammenhengende. Men kan godt hende jeg liker den bedre når jeg er i himør til en film som det :)

 

Når det gjelder morsomme fylla-filmer. Hva med disse?

- Super Troopers

- Jay & Silent Bob Strikes Back

- Clerks 1&2

Lenke til kommentar
Jeg vil slenge meg på "håper boka blir filmatisert" -forslagene..

 

Håper inderlig de lager en filmatisering av Tolkien's The Silmarillion.

 

Hvis det eventuelt skjer, så gleder jeg meg spesielt til scenene med de to trærne i Valinor.. SPESIELT i HD! :w00t: ..samt en hel haug med andre scener da! :love:

 

Stor fan av Tolkiens univers og denne boka, men for å være ærlig tror jeg ikke den gjør seg fullt så godt i filmmediet. Ville blitt en utrolig treg og forvirrende film med tanke på bokens narrasjon og fremgang. Visuelt sett ville den blitt fantastisk, enig i den, men tror ikke et filmstudio ville satset.

Lenke til kommentar
Jeg vil derimot anbefalle at du ser Parks JSA før du evt. Sympathy for Lady Vengeance.

 

Åssen det? Hvis det er en annen grunn enn å lære seg å se forskjell på asiater (noe som kan være satans vanskelig, enig i det).

 

Når det kommer til filmer i fylla er det jo veldig forskjellig fra person til person hva som slår an, men selv har jeg sjelden ledd så mye som da jeg så Ace Ventura dritings.

 

HAHA! jeg fant u hvor jeg får tak i masse premierebiletter til Batman:D woho! gleder meg.

 

billettluka.no/?

Lenke til kommentar
Åssen det? Hvis det er en annen grunn enn å lære seg å se forskjell på asiater (noe som kan være satans vanskelig, enig i det).

 

Vel, i hovedsak vil jeg anbefalle den siden det er en film som lett oversees. Folk ser bare triologien, dog unnlater en av Parks beste filmer.

 

Når det kommer til filmer i fylla er det jo veldig forskjellig fra person til person hva som slår an, men selv har jeg sjelden ledd så mye som da jeg så Ace Ventura dritings.

 

Må innrømme at jeg i praksis har gitt opp å spørre etter anbefallelser her, spesielt da spesielt i mainstream kategorien. Har dog fått endel svært gode anbefallelser, fra bl.a. Montag, i de litt ukonvensjonelle kategoriene.

Lenke til kommentar

Føler jeg må nevne det her, slik jeg gjorde i kampsportfilm tråden. Ikke se traileren til Redbelt (2008). Den forteller hele filmhistorien opp til de siste 3-4 minuttene. IKKE SE DEN! Men se gjerne filmen, som en helt fantastisk seriøs kampsport film. Om å kontrollere sinnet og om å ta moralske valg. Good stuff.

 

Håper forresten at andre vil være med å advare om slikt i framtiden.

Lenke til kommentar

Haha, IMDb-kommentar: I'm psyched beyond belief because it's about time a proper movie be made about warriors living in today's world. About what makes a man a man, and what makes a man a warrior, the conflict that resides in all of us to keep to our morals in this very immoral world. And more so the conflict within the few of us who try our absolute hardest to do the "right thing" but have difficulty with it when the lines of what the right thing is are constantly being blurred.

 

 

Snakk om å ta seg selv seriøst.

Lenke til kommentar

Så også den kommentaren, og at flere var kritiske til den. Noe jeg ikke helt forstår, selv om den var en smule høytidelig.

 

Vi lever i en fryktelig umoralsk verden. Og å se en person som lett kan være med å utnytte andre for sin egen vinning, men alikevel klarer å fokusere på godheten er mektige greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...