Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gah.. akkurat kommet hjem etter 12 timer med filming som assistent ved Den norske filmskolen. Herlig når det skal filmes på location og det høljer ned og er isete på veien. Ekstra digg å vite at alt det styret vi drev med utgjør kanskje et minutt i filmen :p

7674288[/snapback]

Hva gjorde du? Hvordan kom du med? :dribble:

Lenke til kommentar

cun: Hihi. Ikke voldsomt mye. Var alt-mulig-gutt. Sto sperrevakt (stoppa biler i nærheten når vi hadde tagning, var stand-in for skuespillerne når man skulle stille inn kamera. Dytta trolley'n når vi skulle ha shots på skinner, som ikke var barebare; vanskelig å time akkurat når vi skulle starte og holde riktig tempo siden vi måtte forholde oss til skuespillern som bevegde seg. Forøvrig en kortfilm med Viktoria Winge (Reprise, Fritt Villt) og Gustaf Skarsgård (slemmingen i Ondskan). Veldig artig at man har fått de to hit. Winge er forøvrig utrolig sjarmerende og søt.

I utgangspunktet så utlyser skolen (DNFS) ut "stillinger" blant filmelever på Høgskolen i Lillehammer, så det er ikke noe vanskelig å få praksis. I dette tilfellet hadde de ikke gjort det, men jeg fikk likevel en "stilling" gjennom en kamerat som var kamerat med produsenten på teamet. Ypperlig måte å skaffe seg praksis (på cv) og kontaktnettverk for videre produksjoner.

Utrolig slitsomt, mye venting, men samtidig utrolig lærerikt å være på set. Skal ut igjen på torsdagen og fredagen og gleder meg allerede.

Loerand: Hihi, stemmer :)

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Ja, men den er skrekkelig dårlig. Greit, den er viktig for den starter den herlige neorealistiske trenden i Italia etter krigen, men den er likevel virkelig uengasjerende og platt fortalt. Greit å ha sett den men ikke kom her og si at jeg ikke advarte deg ;)

Se heller Bicycle Thieves og Umberto D om du skal ha to gode neorealistfilmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dytta trolley'n når vi skulle ha shots på skinner, som ikke var barebare; vanskelig å time akkurat når vi skulle starte og holde riktig tempo siden vi måtte forholde oss til skuespillern som bevegde seg.

7674895[/snapback]

Dolly'en mener du.

Lenke til kommentar
DVD billigst i norge.

7675380[/snapback]

Ehm bullshit. :ermm: Nå er det sikkert bare et knippe filmer som er billigere på PlayX.no enn f.eks. Play.com. Utrolig teit at de påstår en slik påstand utifra en test som tar for seg, var det 10 filmer? For det første er jo frakten tatt med i prisen hos Play.com og samtidig har de et enormt mye større utvalg til lavere priser enn Playx.no.

Lenke til kommentar

Oops, så ble vest latterlig høye fraktpriser glemt også...

EDIT:

Der må du ut med vel 1100 kroner for en handlekurv med ti DVD-filmer. En snittpris på 111,50 kroner - inkludert frakt - er imponerende lav.

WTF? Hva gikk idiotene der på da de skrev det tullet? Filmer til 60kr er billig, ikke 111kr! Blir faen meg forbanna når jeg leser sånt hykleri! :mad:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Finnes det noen sider der man lett kan skaffe seg oversikt og spore opp de FETESTE special edition DVD's av samtlige filmer? Snakker om typen som er verdt å ha - med påkostet/spesielt cover og ekstramateriell osv.

Hvis jeg hadde bladd gjennom en slik liste hadde jeg gjerne funnet noen filmer som jeg virkelig liker i en virkelig spesiell utgave som hadde vært fine å ha i dvd-hyllen.

Lenke til kommentar
Finnes det noen sider der man lett kan skaffe seg oversikt og spore opp de FETESTE special edition DVD's av samtlige filmer?  Snakker om typen som er verdt å ha - med påkostet/spesielt cover og ekstramateriell osv.

Hvis jeg hadde bladd gjennom en slik liste hadde jeg gjerne funnet noen filmer som jeg virkelig liker i en virkelig spesiell utgave som hadde vært fine å ha i dvd-hyllen.

7678134[/snapback]

Prøv Ezydvd.com for eksempel. Evt amazon :)

Har selv bestilt fra Ezy for en 10 dager sia. Harke fått noe enda, tho' :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...