Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi først er (såvidt) innom Malick.

 

http://www.imdb.com/title/tt0478304/

 

Ser ut til å bli et spennende prosjekt. Litt skuffet over Brad Pitt, som har kjørt "bred-kjeve-shots" i en årrekke nå, men Sean er bankers.

Hah, så forbanna stygt. Brad Pitt ditcher Aronofsky i sitt "tree of life"-prosjekt og koster det mange millioner (som Pitt beholdt uten å ha gjort noe som helst), før han blir med i Malicks "tree of life"-prosjekt?

 

En ting skal være sagt, han er kanskje en douchebag som tar alt for mye betalt og ødelegger filmene til Darron, men han er utrolig dyktig til å velge regissører. Fincher, Gilliam, Aronofsky, Malick, Coen, Dominik, Redford, Peterson, Guy Ritchie, Ridley og Tony Scott - han har jobbet med en god del av de dyktigste Hollywood har å tilby. Mangler bare PTA nå.

Lenke til kommentar

Leste "American Beauty"-trivia på imdb nå. Da leste jeg at Kevin Spaceys rolle som Lester Burnham, ble vurdert å tilbys til Jeff Daniels ("Dum og Dummere"). Ler og gråter om hverandre når jeg tenker på hvordan filmen ville vært med han i hovedrollen. Har ikke noe annet grunnlag til å vurdere Jeff Daniels enn rollen hans i Dum og Dummere (noe som kanskje er i minste laget), men sammenlignet med den perfekte utførelsen av rollen gjort av Kevin Spacey, ser jeg for meg at Jeff Daniels i hovedrollen ville gjort filmen til en parodi i forhold. Jeg er altså glad de slo fra seg tidenes antageligvis dårligste ide, og valgte isteden Kevin Spacey som er en av de ALLER beste skuespillerne som er.

Lenke til kommentar
Zodiac falt i smak hos meg også. Det var kanskje litt vanskelig å holde følge til tider, men klarte man det var det en glimrende film. Men jeg tror ikke det er en film jeg kommer til å se igjen.

Om du hadde trøbbel med å følge med, syntes jeg du burde ta enda en titt på filmen. :)

 

Virkelig god film!

Zodiac still exist...

Lenke til kommentar
Leste "American Beauty"-trivia på imdb nå. Da leste jeg at Kevin Spaceys rolle som Lester Burnham, ble vurdert å tilbys til Jeff Daniels ("Dum og Dummere"). Ler og gråter om hverandre når jeg tenker på hvordan filmen ville vært med han i hovedrollen. Har ikke noe annet grunnlag til å vurdere Jeff Daniels enn rollen hans i Dum og Dummere (noe som kanskje er i minste laget), men sammenlignet med den perfekte utførelsen av rollen gjort av Kevin Spacey, ser jeg for meg at Jeff Daniels i hovedrollen ville gjort filmen til en parodi i forhold. Jeg er altså glad de slo fra seg tidenes antageligvis dårligste ide, og valgte isteden Kevin Spacey som er en av de ALLER beste skuespillerne som er.

Jeg tror ikke det skal mer enn 2-3 filmer til med Jeff Daniels før du innser hvor feil du tar. Se The Squid and the Whale, se Good Night and Good Luck, se The Purple Rose of Cairo. Baserer du en skuespiller på én rolle så er ikke Jim Carrey Joel Barish, han er bare Ace Ventura.

 

Se mer film. En del mer.

Lenke til kommentar
Ja mulig jeg gjør det. Det er jo alltid slik på andre visning at man kan ta seg tid til å plukke opp detaljer. Og det er det mange av i Zodiac.

Indeed. Ble betraktelig mye bedre andre gang jeg så den! Nesten Fight Club style, med tanke på antall detalier man kan plukke opp!

Lenke til kommentar

Husker jeg kom ut fra kinosalen etter filmen, uten kunnskap om boka, og synes slutten manglet noe vesentlig. Leste så en artikkel i "Le Monde" som tok opp zombiefilmer og "I Am Legend" som et eksempel og hvordan slutten hadde blitt kverka i filmen.

 

Ble relativt glad når jeg så den nye slutten, selv om den også var litt på grensen til tåpelig.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det skal mer enn 2-3 filmer til med Jeff Daniels før du innser hvor feil du tar. Se The Squid and the Whale, se Good Night and Good Luck, se The Purple Rose of Cairo. Baserer du en skuespiller på én rolle så er ikke Jim Carrey Joel Barish, han er bare Ace Ventura.

 

Se mer film. En del mer.

 

Det overrasker meg å høre, men mulig du har rett. Uansett tviler jeg sterkt på at han ville gjort en rolleprestasjon så bra som den Kevin Spacey leverer, da jeg synes den er perfekt.

 

Men argumentet ditt med Ace Ventura er jeg ikke helt med på. Nå har jeg desverre ikke sett Eternal Sunshine of the Spotless Mind, men har sett Ace Ventura 1 og 2, Truman Show, Number 23, Me Myself & Irene og Liar Liar. Utifra de filmene vil jeg si at det er Ace Ventura som er den eneste rollen Jim Carrey best i. Han spiller troverdig, men det virker for min del som han i de andre rollene sliter med å beherske kroppspråket sitt, og det ser stadig veldig klovnete ut. Dette gir meg Ace Ventura vibber, så det virker som han ikke klarer fullt ut å være i seriøse roller.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har sett Eternal Sunshine, så har det ingenting å si hva man har sett utenom. Dette er rollen som definerer ham, det er rollen som gjør 90-tallets mest tullete mann til en skuespiller som krever respekt i 2000-tallet. Han er dyktigere enn han tør å vise, men Truman og Eternal Sunshine viser at han kan mer enn å bare underholde millioner mens han tjener milliarder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...