Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Den falt ikke i smak hos meg. Synes den føltes for lang. Den hadde sine øyeblikk, men det er ikke en film jeg kommer til å huske som noe spesielt om noen år. Jeg kjenner folk som derimot er svært positive til den, så jeg antar at det er mulig å like den óg. Bare se den med et åpent sinn, den fungerer uansett som helt ok underholdning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zodiac traff blink hos meg fordi:

 

- Den tar for seg en drapsgåte (jeg er stor fan av uløste mysterier)

 

- Den tar seg god tid til å fortelle alle detaljer og aspekter rundt saken (stor fan av Day of The Jackal)

 

- Den beskriver personlig besettelse veldig godt (stor fan av filmer som The Prestige, The Fountain)

 

- Den er mørk og lavmælt i stilen

 

Hvis noen av de punktene treffer deg, og man har en smule tålmodighet, så vil jeg tippe at Zodiac faller i smak.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Enda ikke sett Dirty Dozen , bare sett et par scener....dette er noe a la Kellys Helter ?

 

"A reason to live , reason to die" er det samme som DD.....bare i western-forpakning ;)

Lenke til kommentar
Enda ikke sett Dirty Dozen , bare sett et par scener....dette er noe a la Kellys Helter ?

Kommer litt ann på hvordan du ser det. Men i mine øyne er den ganske lik. Av mine 6 favorittkrigsfilmer er 4 av dem:

The Dirty Dozen (1967)

The Great Escape (1963)

Kelly's Heroes (1970)

Where Eagles Dare (1968)

 

Som gjør at jeg nesten alltid nevner dem i samme åndetak. Alle er laget innenfor en 10 årsperiode, alle er av svært høy kvalitet, med lignende feeling og med mye humor og action.

 

På en annen måte finnes det en del filmer med nøyaktig samme plot som The Dirty Dozen. Blant annet Inglorious Bastards (1978) og.... Bah, nå finner jeg den ikke. Men jeg fant en film på IMDb for noen dager siden som virket helt lik. Og jeg har hørt Tarantino nevne det finnes flere lignende, så vi stoler på han.

Og på den måten er jo såklart Dozen og Heroes forholdsvis forskjellige.

Lenke til kommentar
Zodiac traff blink hos meg fordi:

 

- Den tar for seg en drapsgåte (jeg er stor fan av uløste mysterier)

 

- Den tar seg god tid til å fortelle alle detaljer og aspekter rundt saken (stor fan av Day of The Jackal)

 

- Den beskriver personlig besettelse veldig godt (stor fan av filmer som The Prestige, The Fountain)

 

- Den er mørk og lavmælt i stilen

 

Hvis noen av de punktene treffer deg, og man har en smule tålmodighet, så vil jeg tippe at Zodiac faller i smak.

Joda, alt dokumentarfilmen The Thin Blue Line gjør bedre. Hadde sett den før jeg så Zodiac, og ble derfor litt skuffet, selv om det ikke er de store parallellene.

Lenke til kommentar
Zodiac er en av de mer meningsløse filmene jeg har sett de siste årene.

 

Men på en annen side klarte de å gjøre det mer interessant enn en liknende discovery-dokumentar.

Ja, følte det samme selv. Virkelig god BD-utgave, men selve filmen var totalt useless.

 

Så forresten Shichinin no samurai i går. 207 min versjonen er for drøy ved korte mellomrom, gitt. Nesten sånn at den går fra 9 til 7. Hav av releases, tho.

Om du aldri har sett den Aleksmy, kan jo det være en anbefaling for din tålmodighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

Zodiac oppfattet jeg som meget treg,meget enkel film.

Kan ikke påstå at det var mye krim heller. Var vel så vidt jeg husket en suspekt og jaggu vakke han morder`n-

 

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Joda, alt dokumentarfilmen The Thin Blue Line gjør bedre. Hadde sett den før jeg så Zodiac, og ble derfor litt skuffet, selv om det ikke er de store parallellene.

 

The Thin Red Line. Og det er en fiksjonsfilm, ikke dokumentar. ;)

Red Line? Krigsfilmen til Malick?

Lenke til kommentar
Det er en dokumentar som heter The Thin Blue Line. Med mindre du kødda, sånt er ikke lett å definere på internett.

 

 

Ojoj, my bad. Vi hadde jo en Terence Malik-diskusjon samtidig her, alt gikk i surr. :blush:

 

Edit: Men angående Zodiac er jeg fan. Stor fan av både filmen og regissøren. Den er nok ikke på høyde med FC/7, men byr på en over gjennomsnittlig god filmkveld. Filmens tempo falt i smak her, treg men stilfull og polert.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...