Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåja, du får synes hva du vil Otth^^,

 

Skal bestille kebab i kveld, og hva er vel bedre enn en god film og en kebab? Ikke mye. Valget står mellom The Game av David Fincher eller Lock stock and two smoking barrels? Noen anbefalinger?

 

:)

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar
Vel, nå skal det sies at det egentlig ikke var noen profeti. Orkalet hadde nok svart på det allerede i Reloaded. Mest Morpheus som hadde tro på The One, som er det eneste som fulgte profetien etter "regelen".

 

Storyline til Morpheus passer da pent inn i standardoppskriften. En man mot mange følger sin overbevisning religiøst, en overbevisning som viser seg være rett. Han greier i tillegg å overbevise en noen av de styrende til å gi han en sjanse for å bevise at han har rett.

 

Første filmen var orginal, men ikke oppfølgerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Nokon som har sett Apocalypto? Fantastisk kul film! Digger slutten.

Angående Apocalypto, fikk meg en god latter da jeg så denne en stund tilbake.

Slutten i klippet er jo rått.

 

TRYKK her får å se.

Lenke til kommentar
Nåja, du får synes hva du vil Otth^^,

 

Skal bestille kebab i kveld, og hva er vel bedre enn en god film og en kebab? Ikke mye. Valget står mellom The Game av David Fincher eller Lock stock and two smoking barrels? Noen anbefalinger?

 

:)

Begge filmene er elsk, men holder en knapp på The Game.

 

Angående diskusjonen rundt Matrix går den, som med de fleste andre filmer, nedover på karakterskalaen jo flere filmer som kommer ut. Eneren er veldig bra, toeren helt greit og treeren en utrolig skuffelse. Ble også irritert under kinovisningen av toeeren. (HATER "to be continued"-tekster på slutten av en film)

Lenke til kommentar
Men når man sier at Matrix er uintelligente filmer så er det tydelig at man ikke har skjønt dem.

 

Jeg sa at oppfølgerne var uintelligente filmer.

Men, uansett om du er helt sikker på at du forstår dem, foreslår jeg at du ser dem på nytt. Det er virkelig gode filmer!

Lenke til kommentar
Nåja, du får synes hva du vil Otth^^,

 

Skal bestille kebab i kveld, og hva er vel bedre enn en god film og en kebab? Ikke mye. Valget står mellom The Game av David Fincher eller Lock stock and two smoking barrels? Noen anbefalinger?

 

:)

 

The Game har jeg ikke sett, men Lock, Stock & Two Smokin' Barrels er absolutt å anbefale. Fantastisk stilig film som jeg personlig mener er langt bedre enn Snatch.

Lenke til kommentar
Men, uansett om du er helt sikker på at du forstår dem, foreslår jeg at du ser dem på nytt. Det er virkelig gode filmer!

 

Tro meg jeg har forstått det. Filmene er i hovedsak en kvalmende opphøgning av mennesket til en gudeskapning som ikke kan underkastes; helt i tråd med Nietzsches will to power og ubermensch.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Ossen film er Lock stock and two smoking barrels? En lett actionkomedie eller komedie, eller en dyp film som jeg regner med The Game er?

 

Lock Stock er en brit com på linje med Snatch og Layer Cake.

 

The Game er en renspikket thriller som fungerte godt på 90-tallet, men ikke fullt så godt i dag.

Lenke til kommentar
Ossen film er Lock stock and two smoking barrels? En lett actionkomedie eller komedie, eller en dyp film som jeg regner med The Game er?

 

Lock Stock er en brit com på linje med Snatch og Layer Cake.

 

The Game er en renspikket thriller som fungerte godt på 90-tallet, men ikke fullt så godt i dag.

Så den er en komedie? Har ikke sett Snatch eller Layer Cake..

Lenke til kommentar
Det er en actionkomedie med masse engelsk bannskap. The Game (den med Michael Douglas?) er mere en thriller om å bli lurt med i et spill som blir hele livet ditt, og som du ikke kan slutte i.

Takker for svar. Kjører enkel mat idag, så tror jeg tar en litt enkel film og ;) Takker for hjelp^^,

 

Edit: Hmm.. Har egentlig ikke noe imot det Bytex^^

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...