Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Akkurat ferdig med Rambo (herregud for en film) og bilde var til tider fantastisk, for ikke å glemme lyden, var fryktelig moro å se DTS Master Audio dukke opp i vinduet på forsterkeren :dribble:

 

Edit:

 

Nærbildet av Rambo (rundt ca. 50 minutter) er noe av det beste jeg har sett på bildesiden så langt...

 

Så den på BluRay igår. Bilde å lyd er helt rått, å filmen er helt konge. 3. gangen jeg så den. 1 gang på kino, 1 gang på DVD, og igår på BluRay. Alikevel satt jeg med ett svært glis igjennom hele filmen. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det sjunde inseglet er svært lite representativ for hans filmer.

Heh, dette vil jeg hoere mer om. Utdyper'u plez?

 

Vel, den er for det første satt vesentlig lengre tilbake i tid, hvor av jeg synes kostymene var tåpelige. Det filosoferende har sterkere fokus enn det emosjonelle. Ikke like dype mellom-menneskelige relasjoner. Ikke like sterke bånd knyttes mellom seeren (les:meg) og karakterene.

 

Den viktigste grunnen er vel at jeg, i motsettning til det andre jeg har sett av ham, ikke liker denne filmen noe særlig. Jeg greier ikke å relatere meg selv til filmen; døden er et ikke-tema hos meg.

 

Selv om jeg føler døden er mer middelet til målet (det er mye mer som utforskes i filmen) så tror jeg kanskje det som er uthevet kan være grunnen. Persona ga meg på mange måter de samme følelsene og opplevelsene, selv om alt egentlig var annerledes. Det er ikke vanskelig å kjenne igjen at det er Bergman, og da snakker jeg ikke om språket.

 

Jeg tror Bergman og hans likemenn sine filmer er avhengig av at temaet er noe man kan relatere seg til.

 

Selv er jeg til tider veldig besatt av livets paradoks, hvor glede er avhengig av sorg, liv er avhengig av død osv. Bergman passer godt til grublerne der ute. :)

Lenke til kommentar
Litt usikker på om jeg kan gå med på Bonnie and Clyde og Harold and Maude i den gruppen, men ellers er det noen gode titler der. Juno og Annie Hall er de eneste som ville fått meg til å trekke uttalelsen, though.

 

 

Kvinner i superheltsjangeren er dog erfaringsmessig en død sak. Catwoman, Supergirl, Elektra...

 

 

Og folk lurer på hvorfor det ikke ble noe av Wonder Woman-filmen.

Jeg så Iron Man på kino, jeg så The Incredible Hulk på kino, jeg skal se The Dark Knight og Captain America på kino. Jeg hadde sannsynligvis ikke en gang lastet ned en Wonder Woman-film, om den så var skrevet av Charlie Kaufman & Andrew Kevin Walker, og regissert av James Cameron.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Akkurat ferdig med Rambo (herregud for en film) og bilde var til tider fantastisk, for ikke å glemme lyden, var fryktelig moro å se DTS Master Audio dukke opp i vinduet på forsterkeren :dribble:

 

Edit:

 

Nærbildet av Rambo (rundt ca. 50 minutter) er noe av det beste jeg har sett på bildesiden så langt...

 

Så den på BluRay igår. Bilde å lyd er helt rått, å filmen er helt konge. 3. gangen jeg så den. 1 gang på kino, 1 gang på DVD, og igår på BluRay. Alikevel satt jeg med ett svært glis igjennom hele filmen. :D

Hvor kjøpte dere Rambo på Blu-ray? Jeg overveier sterkt å kjøpe den filmen etter jeg så den hos en kompis (Divx).

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Denne sangen er fantastisk. Skrevet og spilt av Eddie Vedder, vokalisten til Pearl Jam, og den er en del av soundtracket til Into The Wild, og hvis jeg husker riktig var den låta som ble spilt under rulleteksten. Bare etter de første tonene er man rett tilbake i stemningen til filmen, kjenner det rykker skikkelig i hjerterota når jeg hører den.

 

ja det var mange gode soundtracks til denne gode filmen. satt igjen med en deilig følelse etter jeg så into the wild. fin film med mye følelser.

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte dere Rambo på Blu-ray? Jeg overveier sterkt å kjøpe den filmen etter jeg så den hos en kompis (Divx).

 

For min del så er den kjøpt fra DVD Pacific.

 

 

Nettopp ferdig med Mr. Brooks, Costner er strålende, for ikke glemme samspillet mellom han og Hurt er jo nesten enda bedre.

 

Hvis ikke jeg husker helt feil så har det vært snakk om å lage en triologi ut av Mr. Brooks. Kan ikke si at jeg takker nei til det, er masse og utforske videre på spessielt...

 

 

datteren hans, her er det jo mulig for et far/datter serie-morder par :D

 

Lenke til kommentar
Hvilken spiller kjøpte du Manx? Fra Statene?

 

LG BH 200 og fra statene, kom på 3800 med alt inkludert. Den kan gjøres sonefri osv, får ikke testet dette ennå siden jeg ikke har en eneste sone B Blu-ray :)

Omtale asap please :innocent:

 

 

Den virker veldig grei for å si det sånn, akkurat ferdig med Rambo (herregud for en film) og bilde var til tider fantastisk, for ikke å glemme lyden, var fryktelig moro å se DTS Master Audio dukke opp i vinduet på forsterkeren :dribble:

 

Edit:

 

Nærbildet av Rambo (rundt ca. 50 minutter) er noe av det beste jeg har sett på bildesiden så langt...

Hvilken skjerm, type HDMI kabel o.l ? Kanskje feil tråd, men men.

Lenke til kommentar
En av Costner sine desidert beste roller. Flott film. Å se Rambo og Mr. Brooks på en og samme kveld kan jeg tenke meg var en særdeles herlig opplevelse. Rett venstre, fulgt opp med en høyre kryss :)

 

Er ikke ferdig ennå, så jeg kan vel fortsette med en uppercut og avslutte med Ratatouille så kan vi kalle det en knockout film kveld :)

 

Med alt dette bokse-språket så burde jeg kanskje avslutte med Rocky Balboa :p

 

Edit:

 

Hvilken skjerm, type HDMI kabel o.l ? Kanskje feil tråd, men men.

 

Utstyret mitt står i profilen min.

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Den virker veldig grei for å si det sånn, akkurat ferdig med Rambo (herregud for en film) og bilde var til tider fantastisk, for ikke å glemme lyden, var fryktelig moro å se DTS Master Audio dukke opp i vinduet på forsterkeren :dribble:

 

Edit:

 

Nærbildet av Rambo (rundt ca. 50 minutter) er noe av det beste jeg har sett på bildesiden så langt...

Rambo IV er kanskje den beste fra Rambo-sagaen. Spesielt slutten (kom litt brått på). Herlig å se en utrolig barsk Stallone kverke skyldige mennesker.

Lenke til kommentar
To veldig gode filmer, men The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford stiller i en klasse for seg..

I langdryg?

 

Sier fyren som forguder Eyes Wide Shut, høhø...

Ventet bare på den :-----D

 

Tingen er at narrator forteller alt som bildene forteller fem minutter senere. Alle kjenner til Jesse James og som tittelen forteller; han blir drept. Hvorfor ødelegge tidvise (voldsomme) oppbygningsscener med gåturer?

Mange av de scenene er fantastiske i Jesse, (med toget f.eks.) men filmen hadde gjort seg med endel klipping. Hadde den vært under to timer hadde den nok også blitt litt bedre mottatt.

 

 

Edit: Utdypte litt.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Så nettopp Forgetting Sarah Marshall, og den var morsom, men var et eller annet med den som jeg ikke kan sette fingeren på som skrantet litt. Kanskje litt retningsløs? Mange scener som var kule, men selve sammenhengen klarte jeg ikke å leve meg inn i. Føler bare den hadde potensiale til å bli en mer medrivende film enn den var.

 

Men men, alt i alt god underholdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...