Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal vel rekke tre filmer i kveld, Rambo står vel først i køen, så sikler jeg litt på å se Milla Jovovich, blir jo bare finere og finere for hver RE film som kommer :)

 

Tenkte jeg skulle av slutte med en av animasjonsfilmene, men skal sies at film humøret skifter jo til tider fortere en det jeg skifter sokker til tider.

Lenke til kommentar
En film unna Jacer. Imponerende. Går dere twofifty-folk bevisst etter å fullføre lista, eller er det litt mer sånn "åja, den var på topp 250, så da krysser vi av den" opplegg?

Hvis jeg tenker at jeg skal se en ny Hitchcock-film så velger jeg blant de blant de med høyest score som virker interessante. Det er derfor jeg så Strangers on a Train og Rope før Rebecca. Kvinnenavn som tittel er sjeldent bra.

Lenke til kommentar

Alle filmer med kvinnenavn på IMDb 250 bør sees. Amelie, Rebecca, Annie Hall, Le Notti di Cabiria, Bonnie and Clyde, Juno, Rosemary's Baby, Lola rennt, Harold and Maude og All about Eve. Sistnevnte irriterte meg egentlig grenseløst, men det var fordi karakteren Eve virkelig var stigmatiseringen av det verste med kvinner. Er jo poenget med filmen, så litt dumt av meg å mislike den av den grunn.

 

Listen har nok lært meg at kvinnenavn i tittel = en positiv ting. Men jeg var langt mer skeptisk til det før, for å si det mildt :)

Lenke til kommentar
Litt usikker på om jeg kan gå med på Bonnie and Clyde og Harold and Maude i den gruppen, men ellers er det noen gode titler der. Juno og Annie Hall er de eneste som ville fått meg til å trekke uttalelsen, though.

 

 

Kvinner i superheltsjangeren er dog erfaringsmessig en død sak. Catwoman, Supergirl, Elektra...

 

 

Og folk lurer på hvorfor det ikke ble noe av Wonder Woman-filmen.

Lenke til kommentar

Denne sangen er fantastisk. Skrevet og spilt av Eddie Vedder, vokalisten til Pearl Jam, og den er en del av soundtracket til Into The Wild, og hvis jeg husker riktig var den låta som ble spilt under rulleteksten. Bare etter de første tonene er man rett tilbake i stemningen til filmen, kjenner det rykker skikkelig i hjerterota når jeg hører den.

 

Lenke til kommentar
Denne sangen er fantastisk. Skrevet og spilt av Eddie Vedder, vokalisten til Pearl Jam, og den er en del av soundtracket til Into The Wild, og hvis jeg husker riktig var den låta som ble spilt under rulleteksten. Bare etter de første tonene er man rett tilbake i stemningen til filmen, kjenner det rykker skikkelig i hjerterota når jeg hører den.

 

 

Så fantastisk nydelig sang. Så trist, men så nydelig. Gleder meg vilt til Into the Wild kommer i postkassa ja.

Lenke til kommentar
Så fantastisk nydelig sang. Så trist, men så nydelig. Gleder meg vilt til Into the Wild kommer i postkassa ja.

 

 

Er man ute etter en fantastisk god og samtidig sentimental og følelsesladet film er Into The Wild et av de beste valgene. Bør sees alene, slik at man slipper å holde tilbake hvis det skulle presse på i tårekanalene.

Lenke til kommentar
Hvilken spiller kjøpte du Manx? Fra Statene?

 

LG BH 200 og fra statene, kom på 3800 med alt inkludert. Den kan gjøres sonefri osv, får ikke testet dette ennå siden jeg ikke har en eneste sone B Blu-ray :)

Omtale asap please :innocent:

 

 

Den virker veldig grei for å si det sånn, akkurat ferdig med Rambo (herregud for en film) og bilde var til tider fantastisk, for ikke å glemme lyden, var fryktelig moro å se DTS Master Audio dukke opp i vinduet på forsterkeren :dribble:

 

Edit:

 

Nærbildet av Rambo (rundt ca. 50 minutter) er noe av det beste jeg har sett på bildesiden så langt...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Det sjunde inseglet er svært lite representativ for hans filmer.

Heh, dette vil jeg hoere mer om. Utdyper'u plez?

 

Vel, den er for det første satt vesentlig lengre tilbake i tid, hvor av jeg synes kostymene var tåpelige. Det filosoferende har sterkere fokus enn det emosjonelle. Ikke like dype mellom-menneskelige relasjoner. Ikke like sterke bånd knyttes mellom seeren (les:meg) og karakterene.

 

Den viktigste grunnen er vel at jeg, i motsettning til det andre jeg har sett av ham, ikke liker denne filmen noe særlig. Jeg greier ikke å relatere meg selv til filmen; døden er et ikke-tema hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...