Erasus Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Sant det, men det som imponerte meg aller mest var hvordan han trente seg før han skulle være med i Terminator 3. Lurer på hvor mange som har den kroppen når de er 56 år, helt sinnsykt. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Skal man sette ting litt i perspektiv så er det vel strengt talt en større prestasjon det Arnold Schwartzenegger klarte med sin kropp enn hva Bale gjorde med sin. Governator brukte år og dager på å få kroppen få andre kan vise til. Og Arnold klarte det uten massivt bruk av steroider - det er jaggu noe å være imponert av ja. :!: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Det er uansett en langt mer fysisk imponerende handling enn å gå ned i vekt. Det er ignoranse å le av hva Arnold fikk til med sin kropp, Bale ville nok aldri klart det samme (ei heller 99% av folk på planeten). Han gjorde det også i en periode hvor denne idretten var uglesett. Han ga den et ansikt og gjorde karriere. At han var en smartere mann enn de fleste kritikerne og bedreviterne var et herlig paradoks i så måte og nok også grunnen til at han lykkes. For ikke å snakke om hva mannen har fått til i filmkarrieren, businesskarrieren og den politiske karrieren. Det er ikke uten grunn mannen trekkes frem i undervisning innen alt fra samfunnskunnskap, til psykologi og bedriftsøkonomi. Han hadde ikke de beste skuespilleregenskapene, men hans intellekt overgår folk flest og han gjorde suksess på flere plan. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Skal man sette ting litt i perspektiv så er det vel strengt talt en større prestasjon det Arnold Schwartzenegger klarte med sin kropp enn hva Bale gjorde med sin. Governator brukte år og dager på å få kroppen få andre kan vise til. Og Arnold klarte det uten massivt bruk av steroider - det er jaggu noe å være imponert av ja. :!: Hva så om han brukte steroider, ekstremt imponerende uansett. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Det er uansett en langt mer fysisk imponerende handling enn å gå ned i vekt. Det er ignoranse å le av hva Arnold fikk til med sin kropp, Bale ville nok aldri klart det samme (ei heller 99% av folk på planeten). Han gjorde det også i en periode hvor denne idretten var uglesett. Han ga den et ansikt og gjorde karriere. Å kalle kroppsbygging på Arnolds nivå for idrett er tull. Slik jeg ser det, er slike "konkurranser" ikke annet enn freakshow som fremmer et unaturlig og usunt kroppsideal. Ingen med vettet i behold tror vel at det er mulig å få til slike kropper uten å sprøyte seg full av steroider. Greit nok at Arnold nok hadde de genetiske forutsetningene i orden, men han hadde ikke sett ut som i dag uten steroider. Jeg kan strekke meg til å gi Arnie kred for en vanvittig treningsvilje samt en enorm teft mht å utnytte sin steroidkropp til å tjene gode penger. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Arnold brukte selvfølgelig steroider på 70-tallet. Dette har han innrømt selv. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Å kalle kroppsbygging på Arnolds nivå for idrett er tull. Slik jeg ser det, er slike "konkurranser" ikke annet enn freakshow som fremmer et unaturlig og usunt kroppsideal. Ingen med vettet i behold tror vel at det er mulig å få til slike kropper uten å sprøyte seg full av steroider. Greit nok at Arnold nok hadde de genetiske forutsetningene i orden, men han hadde ikke sett ut som i dag uten steroider. Jeg kan strekke meg til å gi Arnie kred for en vanvittig treningsvilje samt en enorm teft mht å utnytte sin steroidkropp til å tjene gode penger. Du er nå heldigvis ikke i noen posisjon til å kunne omdefinere hva som er idrett eller ikke. Det kreves enorm trening for å kunne bedrive kroppsbygging. Jeg syntes det er en besynderlig og uinteressant idrett, men uansett en idrett. Som jeg regner som langt mer krevende enn idretter flest. Om det er sunt eller ikke er meg revnende likegyldig. Jeg kan ikke akkurat si at fri-idrett med de anortektiske kroppene eller min egen idrett kickboksing nødvendigvis er sunt for kroppen. Men idrett er idrett, konkurrerende kroppsbygging er så absolutt en idrett. Er forresten en artikkel i Dagbladet om kroppsbygging, der blir Arnold nevnt. Artig å lese hvordan han psyket ut selveste "Hulken" i konkurranse: http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/07/07/540003.html Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Pumping Iron er i hvert fall et must see for alle Arnold-fans. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 No såg eg Eternal Sunshine of the Spotless Mind for første gong, fy søren for ein god film. Eg kan minnast at nokon nemnte at folk som hadde vore i liknande forhold ville kunne "kjenne" seg igjen i filmen/rollene. Seriøst, den filmen traff meg på alle plan i ein alder av 19 år. Det er første gong eg har fått tårevåte auger av å sjå film, for ei kjensle. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Du er nå heldigvis ikke i noen posisjon til å kunne omdefinere hva som er idrett eller ikke. Det kreves enorm trening for å kunne bedrive kroppsbygging. Jeg syntes det er en besynderlig og uinteressant idrett, men uansett en idrett. Som jeg regner som langt mer krevende enn idretter flest. Om det er sunt eller ikke er meg revnende likegyldig. Jeg kan ikke akkurat si at fri-idrett med de anortektiske kroppene eller min egen idrett kickboksing nødvendigvis er sunt for kroppen. Men idrett er idrett, konkurrerende kroppsbygging er så absolutt en idrett. Jeg er helt enig m.h.t. at kroppsbyggere trener enormt og at de fortjener respekt for sin treningsvilje. Mitt ankepunkt er det de putter/sprøyter i seg mellom løfteøktene. Anabole steroider er jo ikke akkurat noe kroppen har så godt av. Man kan jo samtidig lure på hvorfor enkelte vil kalle profesjonell kroppsbygging for idrett all den tid konkurransene foregår uten dopingkontroll av noe slag. I stedet er det full åpenhet rundt steroidinntak i disse miljøene - miljøer som ikke kunnne eksistert uten den moderne farmasøytiske industrien. Jeg synes samtidig det er uheldig at mange unge lar seg blende av disse muskelbergene og bestemmer seg for å gå i deres fotspor uten å tenke over de langsiktige konsekvensene for sin egen helse og psyke. Alle tenkende mennesker burde holde seg for god til å glorifisere denne skitne industrien. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Litt skeptisk til å kalle det en idrett, de gjør jo strengt tatt ingenting i konkurransen annet enn å vise frem kroppen. Det er jo en "pageant". Det betyr ikke at det ikke krever hardt arbeid eller at jeg forsøker å underbygge denne (fantastisk tullete) aktiviteteten, det bare virker som det passer mer under navnet pageant enn idrett. Når det gjelder steroider, så ser det ikke ut som Barry Bonds kommer i Baseball Hall of Fame fordi han jukset og brukte steroider. Det er ingen mangel på diskvalifikasjoner i Tour de France grunnet steroidebruk, altså juks. Hvis kroppsbygging er en idrett, så burde det i samme grad være juks - spesielt når det fremmer det eneste som er poenget med aktiviteten - nemlig å bli stor. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Akkurat ferdig med Speed Racer og skjønner ikke helt denne filmens annonymitet. Det da på ingen måte en dårlig film, den er faktisk bra. Siden den er såpass underholdende ser jeg ingen grunn til at ikke folk flest ville like denne. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg tror det kan skyldes en del ting, blant annet en merkelig målgruppe (eller er det ikke en barnefilm?), laber markedsføring og en visuell stil som folk ikke er sikker på om de orker i 2 timer. Den virker så veldig veldig merkelig, på den slitsomme, japanske måten. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg synes samtidig det er uheldig at mange unge lar seg blende av disse muskelbergene og bestemmer seg for å gå i deres fotspor uten å tenke over de langsiktige konsekvensene for sin egen helse og psyke. Alle tenkende mennesker burde holde seg for god til å glorifisere denne skitne industrien. I dagens samfunn virker det som om Ronald McDonald er en verre inspirasjonskilde enn den jevne Governator. Når det er snakk om tenkende vesener så er du virkelig flink til å ta de negative elementene med noe og feie alle under en kam her. Dopingpresset i denne idretten er ikke noe høyere enn andre idretter. Og det finnes flust av bodybuildere som holder kroppen sin ren for ulovlig stoff. Vektløfting, boksing, sykkelsporten. Alle er forferdelige industrier som vil gjøre at en vil dope seg? En som går og bygger opp kroppen sin tar bedre vare på den enn en som eksempelvis sitter rundt og leser bøker, ser filmer og sitter på internett dagen lang. Det intellektuelt stimulerende er som oftest på bekostning av kroppen (Knut Nærum hadde et flott skriveri om dette i Dagbladet for et par uker siden). Det gjelder å finne en balanse om man skal ta vare på kropp og sjel. Bodybuilding, såfremt man holder seg dopfri, er ikke noe negativt. Det er verre for kroppen å se for mye film. At det i mine øyne ser gyselig ut og at det er en interesse jeg ikke helt deler (her blir det mer lesing av bøker enn det blir løfting av vekter) endrer ikke på det. Det handler om å vise respekt og ikke stigmatisere og fremme trangsynte floskler. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Noe barnefilm ville jeg ikke sagt at det er, nei. Filmen er svært så voldelig. Jeg så riktignok filmen i to omganger, grunnet ytre omstendigheter, men jeg fant den på ingen måte slitsom. Filmen var som jeg sa svært underholdende og action-fylt. Tror denne kommer til å gjøre det ganske bra på DVD-markedet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Akkurat ferdig med Speed Racer og skjønner ikke helt denne filmens annonymitet. Det da på ingen måte en dårlig film, den er faktisk bra. Siden den er såpass underholdende ser jeg ingen grunn til at ikke folk flest ville like denne. Den er hatet av 80% og elsket av 20%. Jeg håper jeg tilhører siste gruppe, men man vet aldri. Traileren ser tåpelig ut, men jeg håper den blir en fantasifull affære. Å ikke ta hensyn til realitetens regler innen fysikk er som oftest positivt når det kommer til film Men årets flopp er nok filmen klart å bli uansett. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Så litt på stemmegivningene på IMDb, og det virker faktisk som det er det motsatte, Dotten. 80 % elsker filmen, men de 20 % som virkelig hater filmer trekker den ganske godt ned med sine enere. Og du har rett i dine forhåpninger, Dotten. Fysikken har de tilsidesatte. Selv om denne filmen er på langt nær så god, må vi huske at også Fight Club var en svært stor flopp. EDIT: Top 10 Flops Turned Classics Endret 7. juli 2008 av Otth Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Ville jo vært fint om dette bare er nok et tilfelle av kritikere som tar feil (dvs. at deres konklusjoner ikke stemmer overens med publikums). Er stort sett der og på "talkbacks" jeg har inntrykk av at mange ikke likte denne filmen her. Den var jo en gigantflopp på kino. Man antok den skulle gi Iron Man noe konkurranse, men den gang ei. Har ikke engang tatt inn like mye som det Iron Man tok inn åpningshelgen. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Har fortsatt vanskelig for å tro at makerne av The Matrix gikk over til å lage Speed Racer, de må virkelig ha brent for prosjektet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Dotten: Verken jeg eller deg har sett den, og vi var begge positivt innstilt til den. Hvorfor orket vi ikke se den på kino? Hvorfor har jeg ikke en gang orket å laste den ned? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå