Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å joda, den ser mye mye mye bedre ut enn det meste vi har i dag. Hovedlikheten mellom alle filmene jeg nevnte er ikke bare Carpenters regi, musikk, og tidsperiode. Men filmenes look. Looken ligger på topnivå med italiensk giallo fra 70 og 80-tallet, japansk yakuza fra 90-00-tallet. Og kinesisk triads fra slutten av 80, og begynnelsen av 90-tallet.

Fantastiske greier som burde ha blitt utforsket videre.

Lenke til kommentar
Det er ikke til å komme bort ifra at det er alt for mye skildring; skildring som ikke gir noe mer til selve historien. Og Silmarillion er en like interresant lesning som de første kapittelene i det gamle testamentet.

Hva mener du med det? Skildringene er kanskje det beste med bøkene. Hva med om Tolkien skrev: "En gang reiste en hobbit til en flamme i et fjell og ødela en ring." Hadde et vært bedre? Da er liksom litt av poenget borte.

Når du presenterer dine meninger som absolutte sannheter blir det veldig vanskelig å ta deg seriøst.

Vel, nok en gang greier du ikke helt å se nyansene.

I det første innlegget om denne saken, som jeg regner med du også ref. til, brukte jeg overdrivelse som virkemiddel for både å fremheve og nedtone mitt syn på saken. Det er da ikke rart at du har vansker for å ta meg seriøst, da jeg bevist prøvde å skape en slik stemning.

Og Cinesque, det er da forskjell på å kutte noe og kutte alt. ;)

Lenke til kommentar

Har sett Escape from New York og Halloween.

Førstnevnte var ikke en film for meg. Mener jeg gav den terningkast 2.

Halloween likte jeg bedre, men tok aldri helt av... kjøpte meg Assault on Precinct 13 for ikke sålenge siden og gleder meg til å se den. Har sett nyinnspillingen og jeg håper originalen er like god. :)

Lenke til kommentar
Vel, nok en gang greier du ikke helt å se nyansene.

I det første innlegget om denne saken, som jeg regner med du også ref. til, brukte jeg overdrivelse som virkemiddel for både å fremheve og nedtone mitt syn på saken. Det er da ikke rart at du har vansker for å ta meg seriøst, da jeg bevist prøvde å skape en slik stemning.

Og Cinesque, det er da forskjell på å kutte noe og kutte alt. ;)

Ikke enig. Hva kunne vært kuttet? Alt som blir sagt og gjort i filmene er nesten nødt til å være med. Litt av sytet til Frodo kan jeg være enig i, selvom også det er viktig for filmens handling.

Extended-utgavene er derimot lagt til scener som ikke er viktige (såklart), men der humoren kommen enda mer frem, og litt "hobbit-tull" med Sam og Pippin.

Lenke til kommentar

Så nettopp The Machinist. Fy flate den var bra! Christian Bale gjør som vanlig en herlig rolle, men gjorde han seg selv virkelig så tynn i virkeligheten eller er det effekter?

Spoiler ang The Machinist og Fight Club, ikke se om du ikke har sett noen av filmene!!

Er noen likhetstrekk i disse filmene, men noe jeg la merke til var at begge hadde insomnia før de ble schizo, er dette vanlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...