Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Insider har jeg sett. Carlito's Way klarte jeg å kjøpe feil (endte opp med Rise To Power med Puff Daddy). Scent Of A Woman: Har den noe for seg bortsett fra Pacino? Ser ikke ut som min type film.

7665034[/snapback]

 

Har sett den en gang for en god stund siden, og da likte jeg den ikke. Mulig fordi jeg var "et lite barn og "ikke visste bedre", uvisst.

 

Du må nesten sjekke den ut, hvis du gidder.

 

Glemte å nevne The Devil's Advocate som er rimelig bra.

Lenke til kommentar
Scent Of A Woman: Har den noe for seg bortsett fra Pacino? Ser ikke ut som min type film.

7665034[/snapback]

 

Man kjøper jo filmen på grunn av Pacino, filmen er grei, Pacino er fantastisk som vanlig. Kan jo ta en titt på Two for the Money, filmen er litt over middels men det er vel kanskje en av de beste rollen Pacino har levert siden Insomnia :thumbup:

 

 

Og et spørsmål om Serpico, er filmen middels eller Pacino?

 

Edit:

 

For min del så er begge glimmrende :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Kom til å tenke på 1974' utgaven som jeg aldri har sett. Hvordan er den i forhold til filmen fra 2003?

Mye mer realistisk. F.eks Leatherface sitt 'leather face' ser faktisk ekte ut, i motsettning til actionfigur ansiktet i remaken. Og filmen føles ikke ut som en cheesy high school film slik som remaken gjør. Mens stemningen i remaken er nesten helt identisk til 90% av alle andre kommersielle skrekkfilmer, har orginalen en av de beste som filmverdenen har gitt oss. Man føler nesten varmen, stanken og 'skittenheten'. Orginalen går heller ikke for '1 sekunds skrekken' som remaken (Og 90% av alle andre kommersielle skrekkfilmer) gjør ved å gi deg en støkk fra en høy lyd. I stedet fokuserer den på å skape en skremmende handling og virkelig freaky bilder som gjør at du beholder frykten gjennom hele scener.

 

En siste ting som gjør orginalen helt unik, både i forhold til remaken og til nesten alle andre voldsfilmer, er at den viser nesten ikke noe grafisk vold. Nesten alle som har sett Reservoir Dogs tror de har sett ett øre blitt skjært av hodet til en mann. Men Tarantino filmet egentlig vekk når det skjedde. Han lot hjernen våres visualisere hendelsen, som gjorde scenen så mye mektigere. Og det samme gjør Tobe Hooper i orginalen.

 

For meg er den orginale bedre enn remaken på alle mulige måter (Og det samme er sant med nesten alle andre remaker de siste årene). De tar noe spennende og orginalt og kommersialliserer det.

Lenke til kommentar
Memento er en veldig god film, men den er av typen film som ikke interesserer i å se mer enn en gang for min del. Herlig med filmer som får en til å tenke litt.

7664369[/snapback]

Det er sant. Jeg kunne derimot sett den en gang til. Selvfølgelig best første gangen.

 

Noen som har tips om lignende filmer?

Lenke til kommentar
The Insider har jeg sett. Carlito's Way klarte jeg å kjøpe feil (endte opp med Rise To Power med Puff Daddy). Scent Of A Woman: Har den noe for seg bortsett fra Pacino? Ser ikke ut som min type film.

7665034[/snapback]

Personlig synes jeg at Scent of a Woman er en av de "større" filmene.. Synes kanskje også at dette er en av de beste fra Pacino!

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Så nettopp M:I 3, og The Hanso Foundation er med under Thanks på end credits.. hva f skal det bety ?!?  som dere vet så er det en del av Lost viral marketing opplegget..

7669763[/snapback]

MI3 er (delvis) skrevet og regissert av JJ Abrams, samme mann som står bak Lost-konseptet.

7670152[/snapback]

 

 

Ahh, stemmer det.... så jo tilogmed JJ Abrams på credits jo. Doh.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...