Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ondt i magen, så mye gleder jeg meg til The Dark Knight nå. Av og til hater jeg å måtte vente. Har lyst til å se den på Imax, men det er jo en umulighet her i Bergen. En skam er det.

Er det en skam at det ikke er Imax-kino i Bergen? Er det i det hele tatt Imax kino i landet? Den på Aker Brygge er vel ikke lenger i drift?

Selvfølgelig er det en skam at det ikke finnes en Imax-kino i verdens navle :)

Lenke til kommentar

Den på aker brygge ble nedlagt pga dårlig billettsalg såvidt jeg husker. Var der en gang og så en såkalt "3d-film" med sånne plastbriller. Det var jo ganske heftig, men filmene var jo ikke filmer, mere sånn "nå skal vi kjøre berg-og-dal bane og OJ der kommer en hodeskalle flygende RETT I FJESET DITT" og sånne ting. Men man satt og prøvde å ta på ting foran seg så det funka jo på ett vis..

Lenke til kommentar
Det hjelper lite at anmelderne snakker om oscar-nominasjoner og beste tegneserie-film noensinne laget osv. Forventningene går jo i skyene. Nå er det sånn at hvis filmen er noe annet enn en klassiker så blir folk skuffet.

Jepp :/ Nytter ikke med noen popcornfilm her lenger :/

Lenke til kommentar

Nolan har aldri satset på popcornelementet, så på det området forventer jeg at den feiler totalt. Det er ikke det som er filmens premisser, dette er en krim/thriller i mine øyne. :)

Martin Scorsese's The Departed. Michael Mann's Heat. Brian de Palma's The Untouchables. And now, Christopher Nolan's The Dark Knight can join the ranks as one of the best crime dramas in modern movie history.

Når en kvinne skriver noe slikt, så tror jeg den har bred appell :)

Lenke til kommentar

Så! Endelig tilbake fra nord-norge, altalaksen, den sure samen på butikken og ingen tv i 2 uker!

HERLIG!

Men, må bare spørre. Er 80 kroner for Gone, Baby, Gone et røverkjøp? Fikk faktisk kjøpt den for det på en Narvesen i Hammerfest.

Den må være feilprisa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...