Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

LOTR-filmene var fantastisk. Det samme var bøkene. Extended-utgave av filmene gjør at jeg syntes det er en flott adapsjon. Men kinoversjonen av de to siste ble for mye "Frodo". Gode og viktige scener var spilt inn men ble kuttet til fordel for enda mer tårevåt Hobbittansikt. Feil prioritering i min verden. Men det er flisespikking, jeg var nå uansett storfornøyd og filmene holder seg særdeles godt.

Om man mener Da Vinci-koden hadde for mye informasjon, så lurer jeg på hva man mener om Sofies Verden... (Begge bøker har for ordens skyld ikke for mye informasjon eller detaljer for min egen del. Liker flesk på beina i så måte. Hver sin smak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet ligger hos seeren selv. Man må bedømme filmen på egne premisser og ikke utifra hvor god og korrekt adapsjonen er. Men jeg skal gjerne innrømme at det er vanskelig, og jeg har selv kritisert filmatiseringer av spill som Hitman og Silent Hill som har mislykkes i å overføre stemninger og atmosfæren over til lerretet.

Word. Lurer på hvordan Metal Gear Solid filmen vil bli seendes ut. Det beste spillet man kunne få tak i til PS1. Noen som veit om det blir noe film ut av spillet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er ikke til å komme bort ifra at det er alt for mye skildring; skildring som ikke gir noe mer til selve historien. Og Silmarillion er en like interresant lesning som de første kapittelene i det gamle testamentet.

Hva mener du med det? Skildringene er kanskje det beste med bøkene. Hva med om Tolkien skrev: "En gang reiste en hobbit til en flamme i et fjell og ødela en ring." Hadde et vært bedre? Da er liksom litt av poenget borte.

Når du presenterer dine meninger som absolutte sannheter blir det veldig vanskelig å ta deg seriøst.

Lenke til kommentar
Det er planlagt i hvert fall. Kurt Wimmer (Mannen bak Equilibrium, og dessverre Ultraviolet) er regissøren.

Har den ikke vært planlagt i mange mange år? Har sett at Release Date på imdb bare har blitt forskjøvet mer år etter år. Christian Bale hadde vært fantastisk som Snake, ja. Men tviler nok på at de får han =/

Lenke til kommentar
Jeg har ondt i magen, så mye gleder jeg meg til The Dark Knight nå. Av og til hater jeg å måtte vente. Har lyst til å se den på Imax, men det er jo en umulighet her i Bergen. En skam er det.

Er det en skam at det ikke er Imax-kino i Bergen? Er det i det hele tatt Imax kino i landet? Den på Aker Brygge er vel ikke lenger i drift?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...