Programvare Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvorfor heter A Clockwork Orange det den heter? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvorfor heter A Clockwork Orange det den heter? Urban Dictionary: A Clockwork Orange: 2. An English slang term meaning something doesn’t quite seem right or is out of place. That boy is as queer (strange) as a clockwork orange Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Takk så meget. Da lärte man noe nytt i dag og Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Skjønner du ikke tittelen, eller referansen, er den siden en svært god plass å starte. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Skjønner du ikke tittelen, eller referansen, er den siden en svært god plass å starte. Bruker Urbandictionary utrolig ofte, men av en eller annen grunn kom jeg ikke på å sjekke den nå. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Personlig synes jeg det er litt kult når en film har et fengende og merkelig navn som man må finne ut hva heter. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er kjipt. Uten å tenke meg særlig om nå vil jeg kanskje si Villmark er den beste norske skrekkilmen. Nei, det er De dødes tjern. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Det er kjipt. Uten å tenke meg særlig om nå vil jeg kanskje si Villmark er den beste norske skrekkilmen. Nei, det er De dødes tjern. Fullstendig enig! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Det er kjipt. Uten å tenke meg særlig om nå vil jeg kanskje si Villmark er den beste norske skrekkilmen. Nei, det er De dødes tjern. Sorry, støtter den ikke. Har sett den, og den er fin den, men Villmark er en bedre skrekkfilm Endret 3. juli 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Naboer er skummlere enn Vilmark. SÅnt rent menneskelig sett. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Otth: Hvilke andre godbiter bør jeg se enn Seven Samurai og Ran? Likte veldig godt Yojimbo (Anmeldelse) og er åpen for mer av dette. Alle anbefalningene støttes, men riktig svar er selvfølgelig Tsubaki Sanjûrô/Sanjuro, som mer eller mindre er en direkte fortsettelse om Mifunes karakter. Nesten like god som Yojimbo, og morsommere. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Hvorfor heter A Clockwork Orange det den heter?Sjekk Wikipedia. Explanation of the novel's title Anthony Burgess wrote that the title was a reference to an alleged old Cockney expression "as queer as a clockwork orange".¹ Due to his time serving in the British Colonial Office in Malaysia, Burgess thought that the phrase could be used punningly to refer to a mechanically responsive (clockwork) human (orang, Malay for "man"). Burgess wrote in his later (Nov. 1986) introduction, titled A Clockwork Orange Resucked, that a creature who can only perform good or evil is "a clockwork orange—meaning that he has the appearance of an organism lovely with color and juice, but is in fact only a clockwork toy to be wound up by God or the Devil; or the almighty state." In his essay "Clockwork Oranges"², Burgess asserts that "this title would be appropriate for a story about the application of Pavlovian, or mechanical, laws to an organism which, like a fruit, was capable of colour and sweetness". This title alludes to the protagonist's positively conditioned responses to feelings of evil which prevent the exercise of his free will. Endret 3. juli 2008 av コンピューター・ワールド Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Skrekkfilm er i min mening, med noe forbehold, den laveste form for film. Det skriker masseproduksjon i alle ledd, hvor kreativitet er et fremmedord. Det er billige filmer som spiller på billige følelser. I tillegg er det thriller-elementene, og ikke skrekk-elementene, som gjør The Shining bra. Jeg synes dermed det blir feil å si at det er en god skrekkfilm siden det egentlig er snakk en god thriller. Men så skal det sies at jeg ikke finner filmen så alt for god heller, da. The Exorcist synes nå jeg er en ganske god film, og den kan vel karakteriseres som skrekk/grøsser. Så ikke alle skrekkfilmer er dårlige filmer. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Er det vanlig en film som WALL·E plutselig havner på topp 10 på IMDbs top 250-liste? Endret 3. juli 2008 av KristofferB Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Tjaa, ikke fullt så høyt, men Ratatouille (som jeg finner forbanna overrated på alle måter) havnet på 39. plass om jeg ikke husker feil, heldigvis datt den nedover ganske kjapt, ser ikke ut til at WALL-E kommer til å lide av samme skjebne. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 The Exorcist synes nå jeg er en ganske god film, og den kan vel karakteriseres som skrekk/grøsser. Så ikke alle skrekkfilmer er dårlige filmer. Nå skrev jeg med noe forbehold, så jeg har ikke avskrevet sjangeren helt. Dog er jeg ikke så alt for begeistret for The Exorcist heller. Tjaa, ikke fullt så høyt, men Ratatouille (som jeg finner forbanna overrated på alle måter) havnet på 39. plass om jeg ikke husker feil, heldigvis datt den nedover ganske kjapt, ser ikke ut til at WALL-E kommer til å lide av samme skjebne. Det er det for lite å data tilgjengelig for å kunne si. Filmen er ikke gammel nok til å bli plukket på denne siden enda. Vil tro at denne følger ca. samme utvikling som Ratatouille. En nedgang med noen få plasser pr. mnd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Horror filmer hos IMDB, imo syns jeg ikke Shaun of the dead skal være i den lista. 24. 8.0 Shaun of the Dead (2004) 86,477 25. 8.0 Grindhouse (2007) 61,355 26. 7.9 Dawn of the Dead (1978) 30,417 27. 7.9 Night of the Living Dead (1968) 27,468 Liste Endret 3. juli 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvertfall ikke sammen med de andre der. Shaun er jo bare en spoof-komedie. Selv om den har gode zombie-effekter og utrolige mange homages til gamle filmer. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Skjønte ikke poenget ditt, Havonzid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg syns ikke at Shaun of the dead fortjener og være på topp 50 av horror filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå