Awesome X Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Genialt, men det blir vel lenge til at dette blir sluppet ut til almennheten. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Oh joy! Jeg irriterete meg over at jeg mistet en rekke scener i filmen, og det ødela litt av flyten i filmen. For eksempel er jo The Thin Man såvidt med i den versjonen vi har nå, samt en rekke andre ting. Blir morsomt å se den originale versjonen Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Otth: Hvilke andre godbiter bør jeg se enn Seven Samurai og Ran? Likte veldig godt Yojimbo (Anmeldelse) og er åpen for mer av dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Otth: Hvilke andre godbiter bør jeg se enn Seven Samurai og Ran? Likte veldig godt Yojimbo (Anmeldelse) og er åpen for mer av dette. Sjekk ut Seppeku/Harakiri (1962). Personlig favoritt som virkelig fikk meg til å sperre øynene opp for Tatsuya Nakadai. Det er dog ikke en Kurosawa-film, hvis det er det du er ute etter, men den er fortsatt et mesterverk (setter den over det meste av Kurosawa selv). EDIT: over det meste jeg har sett av Kurosawa. Endret 3. juli 2008 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Takker. Haha, en på imdb sa den var 10/10 mens en annen sa "This is the worst movie ever!" Hver sin smak Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Nå er ikke samuraifilmer mitt favorittområde, men for å begrense forventningene dine noe kan The Twilight Samurai og Zatôichi sjekkes ut. Ikke mesterverk, men like godt gode filmer som viser er andre rettninger innen sjangeren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 CypheroN, jeg kan sikkert gi deg noen tips hvis du spesifiserer hva du er ute etter Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Er ikke ute etter noe spesielt. Både du og Otth har gitt meg bra tips. Skal på Platekompaniet i morgen, da ser jeg etter noen av titlene som er nevnt, hovedsaklig mest Kurosawa-materiale. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Hiroshi Inagakis samuraitriologi (Miyamoto Musashi, Zoku Miyamoto Musashi: Ichijôji no kettô og Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima) kan også falle i smak. Toshirô Mifune spiller hovedrollen, noe som alene er grunn nok til å se de Lenke til kommentar
thadon Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Fy faen så elendig rovdyr var, forferdelig kjedelig. Minna meg om en blanding av Motorsagmasakeren og Villmark Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Fy faen så elendig rovdyr var, forferdelig kjedelig. Minna meg om en blanding av Motorsagmasakeren og Villmark Synes begge de er bra jeg, men har ikke sett Rovdyr. Orginale Chainsaw Massacre er best though. Hiroshi Inagakis samuraitriologi (Miyamoto Musashi, Zoku Miyamoto Musashi: Ichijôji no kettô og Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima) kan også falle i smak. Toshirô Mifune spiller hovedrollen, noe som alene er grunn nok til å se de Takker for tips. Endret 3. juli 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
thadon Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Motorsagmasakeren og villmark likte jeg og, men så ut som de hadde kopiert mye fra det og ødelagt det ved å lage en totalt uintresant film Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Det er kjipt. Uten å tenke meg særlig om nå vil jeg kanskje si Villmark er den beste norske skrekkilmen. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Skrekkfilmer er stort sett det samme hele tiden. Jeg tror ikke man bør forvente helt nye idéer og plots, da det blir som regel den typiske vennegjeng-på-tur historien uansett. Poenget med skrekkfilmer i dag er ikke å fortelle en god historie, men å skremme. Noe de heller ikke er så gode til å gjøre. Savner en ny The Shining altså. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Skrekkfilmer er stort sett det samme hele tiden. Jeg tror ikke man bør forvente helt nye idéer og plots, da det blir som regel den typiske vennegjeng-på-tur historien uansett. Poenget med skrekkfilmer i dag er ikke å fortelle en god historie, men å skremme. Noe de heller ikke er så gode til å gjøre. Savner en ny The Shining altså. Sant nok. Derfor sier mange at Rovdyr suger, for opplegget er oppbrukt. Motorsagmasakeren fra 1974 er klassisk og makabert. Savner en ny Shining selv. Beste skrekkfilmen jeg har sett. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Så nettopp The Elephant Man for første gang. Har hatt den i filmhylla i snart to år uten å ha fått somla meg til å sett den. Hvilken fantantisk film jeg har gått glipp av. Jeg har aldri vært så rørt under en film. Første gang jeg har felt noen tårer under en film siden jeg så The Green Mile på kino. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 The Elephant Man er en nydelig og treffende film. Du skal være ganske så lite følelsesladd hvis du ikke blir rørt av å se den. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Skrekkfilm er i min mening, med noe forbehold, den laveste form for film. Det skriker masseproduksjon i alle ledd, hvor kreativitet er et fremmedord. Det er billige filmer som spiller på billige følelser. I tillegg er det thriller-elementene, og ikke skrekk-elementene, som gjør The Shining bra. Jeg synes dermed det blir feil å si at det er en god skrekkfilm siden det egentlig er snakk en god thriller. Men så skal det sies at jeg ikke finner filmen så alt for god heller, da. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Skrekkfilm er i min mening, med noe forbehold, den laveste form for film. Det skriker masseproduksjon i alle ledd, hvor kreativitet er et fremmedord. Det er billige filmer som spiller på billige følelser. I tillegg er det thriller-elementene, og ikke skrekk-elementene, som gjør The Shining bra. Jeg synes dermed det blir feil å si at det er en god skrekkfilm siden det egentlig er snakk en god thriller. Men så skal det sies at jeg ikke finner filmen så alt for god heller, da. Psykologisk Thriller, kanskje? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 3. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2008 Skrekkfilm er i min mening, med noe forbehold, den laveste form for film. Det skriker masseproduksjon i alle ledd, hvor kreativitet er et fremmedord. Det er billige filmer som spiller på billige følelser. I tillegg er det thriller-elementene, og ikke skrekk-elementene, som gjør The Shining bra. Jeg synes dermed det blir feil å si at det er en god skrekkfilm siden det egentlig er snakk en god thriller. Men så skal det sies at jeg ikke finner filmen så alt for god heller, da. Er så enig med deg der Otth. Det er bevisst at jeg ikke har noen mange skrekkfilmer i hylla, nettopp fordi kvaliteten på de fleste filmene er så latterlig dårlig. Filmene kan kanskje skremme deg første gangen, men andre gangen blir det bare forutsigbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå