Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Otth: Hvilke andre godbiter bør jeg se enn Seven Samurai og Ran? Likte veldig godt Yojimbo (Anmeldelse) og er åpen for mer av dette.

Sjekk ut Seppeku/Harakiri (1962). Personlig favoritt som virkelig fikk meg til å sperre øynene opp for Tatsuya Nakadai. Det er dog ikke en Kurosawa-film, hvis det er det du er ute etter, men den er fortsatt et mesterverk (setter den over det meste av Kurosawa selv).

EDIT: over det meste jeg har sett av Kurosawa.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Fy faen så elendig rovdyr var, forferdelig kjedelig. Minna meg om en blanding av Motorsagmasakeren og Villmark

Synes begge de er bra jeg, men har ikke sett Rovdyr. Orginale Chainsaw Massacre er best though.

Hiroshi Inagakis samuraitriologi (Miyamoto Musashi, Zoku Miyamoto Musashi: Ichijôji no kettô og Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima) kan også falle i smak. Toshirô Mifune spiller hovedrollen, noe som alene er grunn nok til å se de ;)

Takker for tips.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Skrekkfilmer er stort sett det samme hele tiden. Jeg tror ikke man bør forvente helt nye idéer og plots, da det blir som regel den typiske vennegjeng-på-tur historien uansett. Poenget med skrekkfilmer i dag er ikke å fortelle en god historie, men å skremme. Noe de heller ikke er så gode til å gjøre.

Savner en ny The Shining altså.

Lenke til kommentar
Skrekkfilmer er stort sett det samme hele tiden. Jeg tror ikke man bør forvente helt nye idéer og plots, da det blir som regel den typiske vennegjeng-på-tur historien uansett. Poenget med skrekkfilmer i dag er ikke å fortelle en god historie, men å skremme. Noe de heller ikke er så gode til å gjøre.

Savner en ny The Shining altså.

Sant nok. Derfor sier mange at Rovdyr suger, for opplegget er oppbrukt.

Motorsagmasakeren fra 1974 er klassisk og makabert.

Savner en ny Shining selv. Beste skrekkfilmen jeg har sett.

Lenke til kommentar

Skrekkfilm er i min mening, med noe forbehold, den laveste form for film. Det skriker masseproduksjon i alle ledd, hvor kreativitet er et fremmedord.

Det er billige filmer som spiller på billige følelser.

I tillegg er det thriller-elementene, og ikke skrekk-elementene, som gjør The Shining bra. Jeg synes dermed det blir feil å si at det er en god skrekkfilm siden det egentlig er snakk en god thriller. Men så skal det sies at jeg ikke finner filmen så alt for god heller, da.

Lenke til kommentar
Skrekkfilm er i min mening, med noe forbehold, den laveste form for film. Det skriker masseproduksjon i alle ledd, hvor kreativitet er et fremmedord.

I tillegg er det thriller-elementene, og ikke skrekk-elementene, som gjør The Shining bra. Jeg synes dermed det blir feil å si at det er en god skrekkfilm siden det egentlig er snakk en god thriller. Men så skal det sies at jeg ikke finner filmen så alt for god heller, da.

Psykologisk Thriller, kanskje?

Lenke til kommentar

Er så enig med deg der Otth. Det er bevisst at jeg ikke har noen mange skrekkfilmer i hylla, nettopp fordi kvaliteten på de fleste filmene er så latterlig dårlig. Filmene kan kanskje skremme deg første gangen, men andre gangen blir det bare forutsigbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...