Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

For meg er Ran et hakk høyere enn Yojimbo, men ikke på nivå med Seven Samurai.

Har tenkt å skaffe meg Akira Kurosawa collection.

Jeg skjønner ikke helt alle de seven samurai filmene. Hvilken er den originale og er det basert på en historie?

Ser Akira Kurosawa driver å lager enda en som heter seven samurai.

Har faktisk ikke sett noen av filmene hans enda =/ Men jeg vet jeg skal skaffe meg de for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kurosawa har vært dau siden 1998, men du tenker nok på den amerikansk/japanske remaken som er på vei. Siden Kurosawa skrev manuset til orginalen, kan man misforstå det når man kikker kjapt på IMDb siden hans.

Det er også laget en rekke andre remaker av Seven Samurai, som man kan se her - http://www.imdb.com/title/tt0047478/movieconnections

Edit: Ser de har glemt å nevne den kinesiske filmen Seven Swords (2005)

Og dette er linken til den orginale - http://www.imdb.com/title/tt0047478/

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Wall-E er en animasjonsfilm som det sies har en periode på 40 minutter eller noe slik uten noe dialog. Om det stemmer så vil det være noe nytt og herlig i animasjonssjangeren, såvidt jeg har fått med meg.

Den ser helt rå ut. Og jeg kan ikke huske sist en film fikk så mye skryt, det er år og dager siden. Jeg tror man gjør lurt i å legge forhåndsdømmingen til side og se hva denne her har å by på. Man kommer ikke inn på topp ti på IMDb #250 uten å være ansett som en fenomenal film av veldig mange. Man kan si hva man vil, men det er vanskelig å komme utenom. Den vil ventelig ende opp et sted mellom 10-100 og erfaringsmessig er det et stort flertall av knallgode filmer kontra dårlige.

Når man snakker om animasjon, Horton Hears a Whoo er den gøyeste animasjonsfilmen jeg har sett på lenge. Et slag for fantasien, ikke for fantasiløse sjeler.

Lenke til kommentar

De fleste filmene hans har "topless" eller "bosom", "vixens" e.l. i tittelen.

F.eks.

Mondo Topless

Vixens

Beneath the valley of the Ultravixens (1979, starring Kitten Natividad and Candy Samples)

SUPERvixens

I could go on..for the record, en "vixen" er en hot sexy dame.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I dette tilfellet synes jeg det er greit med litt forhåndsdømming når filmen ligger over Schindler's List, men skal se filmen på kino så vi får se. Jeg er bare sinnsykt skeptisk til at filmen vil gjøre større inntrykk på meg enn hva sistnevnte gjorde.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
I dette tilfellet synes jeg det er greit med litt forhåndsdømming når filmen ligger over Schindler's List, men skal se filmen på kino så vi får se. Jeg er bare sinnsykt skeptisk til at filmen vil gjøre større inntrykk på meg enn hva sistnevnte gjorde.

Jeg ville blitt glad om det kom filmer som kunne hevde seg med Schindler's List. Selv om de to filmene er så forskjellig som de kan bli og ganske urettferdig å sammenligne. Jeg tror de er ment til å røre ved vidt forskjellige deler av menneskesjelen. Er i hvert fall mine antagelser.

Personlig skulle jeg sett at om noen år så var ingen av filmene på topp 250 å finne der lenger, men erstattet av nye. Kommer aldri til å skje, men jeg ville vært litt nedenfor om jeg ikke har fått nye favoritter om 10 år. :)

Lenke til kommentar

Helt enig, har 5 fav. filmer som fortsatt har holdt koken og ikke vært utplassert med noen andre på 4 år nå. WALL-E håper jeg virkelig blir den beste fra Pixar så langt, har også til gode å få sett Kung Fu Panda som jeg har hørt er ganske så artig liten sak.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg kan huske å ha blitt underholdt av noen animasjonsfilm for barn eller "familien" (les: voksne som ler av Mot i Brøstet) noensinne, så jeg deler din naturlige skepsis mot den skyhøye ratingen. Men for all del, sikkert super animasjon, fartsfylt, engasjerende osv. for markedet den er beregnet på.

Lenke til kommentar

At den ligger over Schindler betyr ikke at den er bedre, men at flere folk synes den fortjente høyere score enn Schindler. Når du ser på det sånn, så er det ikke vanskelig å forstå. Den er, sammen med Finding Nemo, en film som familiefedre og mødre, småbarn, godt voksne og selv kyniske 20-åringer klarer å finne utrolig sjarmerende. Til gjengjeld er det ikke alle som faller for sentimentaliteten og "her skal du bli lei deg"-regien til Spielberg.

Lenke til kommentar

Det er alt etter hvilken sjanger man setter den i ja. Feks jeg syntes Naked Gun 2 er helt genial men jeg syntes den ikke er bedre en American History X. Jeg syntes at Equilibrum er drit kul men ikke bedre enn American History X.

Det er det som er så gørr med Imdb, der rangerer ikke etter sjanger. Eller det går jo an men dere fatter hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...