Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Memento eller Fight Club...

 

Og når jeg er inne på Memento, har akkurat sett ferdig Irreversible og den og Memento har jo det felles at de starter på slutten og slutter på starten, er det flere filmer der ut som gjør det på samme måte. Jeg kan ikke kommme på en eneste film til som jeg har sett som gjør det sånn, så hvis det er noen som har noen tips så tar jeg i mot med takk...

 

10 minutter voltektscenen i Irreversible er vel en av de få scene på film som gjør meg ubekvemt når jeg har sett på film, det skjedde første gangen og det skjedde igjen denne gangen.

 

Så jeg skal ta og se Project A med Jackie Chan nå for å få humøret over på den riktige siden igjen :)

Lenke til kommentar

Haha, angående voldtektsscenen så var den en virkelig "demper" på stemningen da jeg så den med gutta. Alle satt og måpte i ettertid og tenkte hva faen som hadde skjedd. Tok en stund før noen sprakk boblen med intensitet vi befant oss i. :!: Noe så brutalt og uklippet har jeg aldri sett på film, noe jeg også tror mine venner synes.

Lenke til kommentar
Haha, angående voldtektsscenen så var den en virkelig "demper" på stemningen da jeg så den med gutta. Alle satt og måpte i ettertid og tenkte hva faen som hadde skjedd. Tok en stund før noen sprakk boblen med intensitet vi befant oss i.  Noe så brutalt og uklippet har jeg aldri sett på film, noe jeg også tror mine venner synes.

 

 

Problemet med den scenene er jo at den er så jævla "ekte", så man blir sittende med en vond smak i kjeften omtrendt resten av filmen. Det er ikke mange eller ingen scener for den sakens skyld som jeg har sett som jeg sitter igjen så lenge,

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
også skal man liksom omstille seg for å få med seg den trivlige starten av filmen, hvor hun finner ut at hun er gravid og alt er bare fryd og gammen. Noe som igjen får deg til å tenke på de 10 minutene som man har sett for 40 minutter siden eller noe sånn...

 

Så nei ingen trivlig film for å si det sånn, men den er fryktelig bra også :)

 

Så det skal bli godt å få litt god gammel Jackie Chan action/komedie i spilleren og fyre opp og kunne le litt igjen :)

 

Edit: La til qout...

 

Edit 2: La til en spoiler, ganske noen som har lyst til å se filmen men ikke har lyst til å vite den delen...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Jeg hører kun på Harry.

7654396[/snapback]

 

Hehe, huffda. Han har jo et godt rykte på seg akkurat.

 

Mannen ser du her;

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
conv063005_13.jpg

 

Men personlig liker jeg nå å lese hva han har å skrive. Men har registrert mye krangling rundt omkring hvor AIC gutta er involvert. Med en heller barnslig dialog. Men alvorlig talt, mannen ga Godzilla nærmest toppkarakter... Ble jo lenge spekulert i at han kanskje ble litt vel påvirket av at filmselskapet fløy han til premieren. For ikke å glemme tabben hans når han trodde han hadde fått listen for Oscar nominerte før de ble offentliggjort (stjålet fra en pc). Bommet stort sett på alle navnene og folk fikk seg en god latter.

 

Mannen er jo ansett som en av de mest innflytelsesrike i USA og selskapene vet å gjøre alt for at AIC folkene skal like filmen. Se på Transformers, hvor Quint ble flydd inn til det meste av inspillingen og ble behandlet som en liten konge.

 

En av de faste sidene man leser, men de streber ikke akkurat med å ivareta integriteten. :)

Lenke til kommentar
Haha, angående voldtektsscenen så var den en virkelig "demper" på stemningen da jeg så den med gutta. Alle satt og måpte i ettertid og tenkte hva faen som hadde skjedd. Tok en stund før noen sprakk boblen med intensitet vi befant oss i.  Noe så brutalt og uklippet har jeg aldri sett på film, noe jeg også tror mine venner synes.

 

 

Problemet med den scenene er jo at den er så jævla "ekte", så man blir sittende med en vond smak i kjeften omtrendt resten av filmen. Det er ikke mange eller ingen scener for den sakens skyld som jeg har sett som jeg sitter igjen så lenge,

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
også skal man liksom omstille seg for å få med seg den trivlige starten av filmen, hvor hun finner ut at hun er gravid og alt er bare fryd og gammen. Noe som igjen får deg til å tenke på de 10 minutene som man har sett for 40 minutter siden eller noe sånn...

 

Så nei ingen trivlig film for å si det sånn, men den er fryktelig bra også :)

 

Så det skal bli godt å få litt god gammel Jackie Chan action/komedie i spilleren og fyre opp og kunne le litt igjen :)

 

Edit: La til qout...

 

Edit 2: La til en spoiler, ganske noen som har lyst til å se filmen men ikke har lyst til å vite den delen...

7660756[/snapback]

 

Jeg spiste middag mens jeg så den filmen. Midt i spaghettien og så får jeg den scenen slengt i trynet. Ødela appetitten min ganske grundig, pluss at jeg ble skikkelig forbanna av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Vurderte å se The Black Dahlia, noen som har sett den?

7661550[/snapback]

Quoter meg selv fra minianmeldelses-tråden:

The Black Dahlia (2006)

 

En spenningsfilm om et mord i Hollywood i 40-årene. Filmen har alt for mange små historier rundt hovedhistorien til at jeg tør å skrive noe, da jeg er redd for å spoile. Personlig virker det som om filmen prøver å være "L.A. Confidential", men når den knapt nok til tærne. Aaron Eckhart er filmens eneste lyspunkt, Hartnett, Johansson og Swank skuffer, karakterene deres virker kjedelige og uinspirerte. De skal portrettere mennesker, ikke bare være tilstede for å si de nødvendige linjene for å drive plottet fremover. Håper det kommer en director's cut på DVD, en utgave som gir karakterene mer liv, noe som ville hevet karakteren betraktelig.

 

4,5/10

Lenke til kommentar
Så nettop The Departed. Beste filmen i 2006 vil jeg si :)

Digga rett og slett filmen.

 

Vurderte å se The Black Dahlia, noen som har sett den?

7661550[/snapback]

Departed var meget bra ja.

 

Har sett The Black Dahlia, det var en helt grei film. Fin underholdning, men ikke noen topp film. Prioriter heller Pan's Labyrint om du ikke har sett den. Den var helt utrolig bra, en av de beste filmene i 2006(regner den som en del av 2006 selv om den ikke kom på kino i Norge før på fredag)

Lenke til kommentar
Et spørsmål om Memento. Hvis han glemmer alt etter fem minutter, hvordan i all verden husker han at han har denne tilstanden?

7663672[/snapback]

 

Antagelig på grunn av den ene personen som han skulle etterforske som hadde den samme "sykdommen" og han har også helt sikkert tattovert det på kroppen et eller annet sted :)

Lenke til kommentar
Jojo, men det er ikke sånn at han plutselig oppdager det. Han vet jo hele tiden hva hovedmålet hans er, nemlig å etterforske drapet på kona. Så da virker det som om han ikke trenger en tatovering for påminnelse på det.

7663746[/snapback]

 

Han prøvde å gripe inn i mordet på sin kone og får jo en hjerneskade som gjør at alt som heter korttids hukommelse er borte. Men han husker alt fram til det skjer også mordet på sin kone siden skaden kommer etter at han har sett at hun er død. Alle tatoeringene/bildene er jo for å holde styr på alle ledetrådene som han har funnet etter skaden har oppstått siden han ikke husker mer en fem minutter om gangen.

 

Men tatoeringene er jo de viktigste ledetrådene som han må huske, siden han ikke kan miste de...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...