Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Han er fortsatt en knallgod produsent, heldigvis. Det er synd at han sannsynligvis ikke kommer til å lage en ny Raiders, Jaws eller Schindlers, men bare han fortsetter å pumpe ut godbiter (jeg er sinnsykt spent på Lincoln, i tillegg til Aaron Sorkin-forfattet The Trial of the Chicago 7) så er jeg mer enn fornøyd med mannen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for svar på spørsmålet. Tenker akkurat det samme som dere om filmen. Men jeg føler at jeg har litt dårlig smak for filmer, liker bare teite pewpew-filmer. Og ettersom denne er på topp 5 hos meg, ville jeg ha litt meninger om den =]

Se Fight Club, den fikk meg til å utforske en ny del av filmverdnen :)

Lenke til kommentar

Noen som har sett The Spiderwick Chronicles?

Er den en greit titt? Den fikk 7.0 på IMDb!? Men, lurer på om den kan være litt barnslig, eller noe!?

Jeg setter pris på en god Harry Potter -film, men likte ikke så godt The Golden Compass igjen (men, det var vel mest for at plottet og handlingen sugde lut..)

Nærmer meg selv rasende fort de 30 ..

Takker :)

Lenke til kommentar
Noen som har sett The Spiderwick Chronicles?

Er den en greit titt? Den fikk 7.0 på IMDb!? Men, lurer på om den kan være litt barnslig, eller noe!?

Jeg setter pris på en god Harry Potter -film, men likte ikke så godt The Golden Compass igjen (men, det var vel mest for at plottet og handlingen sugde lut..)

Nærmer meg selv rasende fort de 30 ..

Anbefales på det varmeste som familiefilm i hvert fall. Men jeg koste meg nå også når jeg så den sammen med madammen, uten ungene.

En film som er kommet litt i skyggen. Den prøver ikke å være episk, den holder det smått og godt. Ikke for komplisert. Tror det er et smart trekk, å løpe etter LOTR hele tiden blir litt slitsomt.

Lenke til kommentar

Takker for svar, begge to! :)

Men, Dotten ga meg egentlig det svaret jeg håpet på, som jeg håpet at filmen skulle være.. Det betyr at jeg nok kommer til å gi den en sjanse! Er litt småsvak for fantasy / adventure -filmer.. :love:

Et par virkelig unntak i det siste har derimot kommet; The Golden Compass (som var egentlig veldig, veldig bra.. bortsett fra at den egentlig var veldig dårlig! Likte alt med den, bortsett fra handlingen, den hadde de jobbet for dårlig med, dessverre). Andre unntaket er Eragon, som er noe av det mest bedrøvelige jeg har sett i senere tid! :(

Jeg er forresten akkurat ferdig med The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Redford, som jeg syntes var en kjempefilm! Jeg ga den en 8 av 10 på IMDb -rankingen min, men vurderte litt en 9'er.. Må si at denne var mye bedre enn forventet (men, så har den fått litt blandet med kritikker også..)

Litt "off-topic", så har jeg hatt det litt gøy / interessant ved å legge til alle filmene jeg ser i en IMDb -liste (linken finner du under her, sortert med siste film som er sett øverst), og så rangere dem.. Dessverre så får man ikke gitt halve poenger.. Men, jeg lurer på om jeg må forandre litt på scorene til noen av filmene, da jeg ikke har gitt en 10'er enda (LotR kommer til å få en når jeg ser den igjen), og jeg har egentlig sett flere 9'ere enn jeg har gitt kreditt for.. Jeg har veldig mange på 6-7 -skalaen, men synes veldig mange havner der, og burde vel egentlig utvide den kategorien til 6-7-8, og så heller bruke 9'erne og 10'erne mer.. :)

Lenke til kommentar

Har du sett Narnia filmene? Synes de holder en over gjennomsnittlig kvalitet, mye takket være musikken til Harry Gregson Williams. Eneste jeg irriterer meg over er at Aslan skal være fremstilt som en slags jesusskikkelse, men anbefaler Narnia filmene for det om.

Lenke til kommentar

Ja, Narnia -filmene har jeg sett! :) Det vil si, jeg har kun sett den første.. og gleder meg litt til den som kommer nå! Men, de/den er bra! God slappe-av -underholdning.. I tillegg så har jeg bøkene (ikke lest hele krøniken, men kanskje halvparten.. de 3-4 første bøkene, i hvert fall..)

:)

Lenke til kommentar
Hva er "obligatorisk" Kurosawa?

Har sett Seven Samurai, Rashomon, Throne of Blood og Ikiru.

Tenkte å sjekke ut The Hidden Fortress, Yojimbo, Kagemusha og kanskje Sanjuro.

Noen som har sett The Bad Sleep Well her? Hvis ja, hva syntes dere?

Når jeg sa jeg skulle se Seven Samurai, ble jeg jo anbefalt Yojimbo, så den kan du jo da se.

Lenke til kommentar

..oh, oh... En liten ting til.. Hvilken film er det som skal være "samme film" som Illusjonisten, igjen? Skal være om en duo, eller noe.. noen konkurrenter!? Og, er den bra? Like bra som Illusjonisten?

Lenke til kommentar

Takker for raske svar! :) ..er sikkert den jeg tenker på ja! Har egentlig aldri visst navnet på tittelen selv, bare at den fantes.. For, når jeg har snakket om Illusjonisten, har venner snakket om den andre.. og jeg hadde glemt navnet! :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...