Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Seven Samurai har svært mange karakterer å holde styr på. Dette er ikke enkelt for en som ikke har sett mye asiatisk film. I tillegg er det en film man ser genialiteten i forst etter å ha sett andre samuraifilmer.

Yojimbo er mer personfokusert, spennende og underholdende. En ypperlig plass å starte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yojimbo er knallgod, The Great Escape er knallgod.

Når det gjelder Wall-E så tror jeg ikke at jeg kan bli skuffet, da jeg har klart å holde meg unna trailere. Jeg så også gjennom alle Dark Knight-trailerne jeg fant nå nettopp, og har funnet ut at den ikke kan skuffe. Den er for bra bare basert på traileren. Hvis filmen kun bestod av det som er i trailerne, så holder det lenge for meg.

Lenke til kommentar
Hadde pent greid å holde meg unna Wall-E inntil et par dager siden. De få bildene jeg hadde sett av han virket så dum at jeg ikke orket å lese noe mer om filmen. Etter all hypen til filmen måtte jeg riktignok sjekke traileren for å se hva dette var for noe. Det skulle jeg ikke gjort, for nå tror jeg at jeg har fått for store forventtninger til filmen,

2nd that.

Jeg humret faktisk ganske godt av traileren, tror dette kan bli en tegnefilm som vil bli husket i lang tid fremover hvis den svarer til forventningene.

Lenke til kommentar
Andre enn meg som har stooore forventninger til den nye pixar-filmen WALL-E som har premiere i slutten av august her til lands? Ligger vel ann til å kanskje bli en av de bedre pixar-filmene!

Tuller du nå? Har ikke filmen premiere før i slutten av august i Norge? Den kom jo ut på fredag her i Canada (og USA). Det er ikke akkurat alt for mye dialog som skal dubbes for barna. Det burde ikke ta så lang tid..

Jaja, dere får glede dere, er en veldig god film.

Lenke til kommentar
Apropo Ran. Noen som vet om den filmen er å få tak i med norsk tekst?

Ifølge platekompaniet.no slippes den med norsk tekst 20. august

Jeg lånte den på DVD på skolen, og mener å huske at den var tekstet på norsk. Dog ikke så lett å sjekke nå.

Edit: Så forresten the Shining her om dagen, og har aldri blitt så skuffet noen gang tror jeg. Kubrick er min favoritt regissør, og etter å ha sett alle filmene bortsett fra denne (og de helt første), så hadde jeg store forvetninger til filmen som av svært mange blir regnet som en fantastisk film. Men jeg fant den bare langtekkelig, og lite skummel og spennende.

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Ahh. Ingenting er som 3 brødskiver med servelat og en film nå, på kvelden :) Snakkes.

Samme mat, men jeg er ferdig med film for kvelden :)

Siste timen av Harry Potter 2 pluss hele treern og fireren er mer en nok i løpet av en kveld, skjønner ikke hvorfor jeg fikk for meg at jeg burde se de fire første filmene igjen før jeg skulle se den femte som jeg ikke har sett :roll:

Lenke til kommentar
Apropo Ran. Noen som vet om den filmen er å få tak i med norsk tekst?

Ifølge platekompaniet.no slippes den med norsk tekst 20. august

Jeg lånte den på DVD på skolen, og mener å huske at den var tekstet på norsk. Dog ikke så lett å sjekke nå.

Edit: Så forresten the Shining her om dagen, og har aldri blitt så skuffet noen gang tror jeg. Kubrick er min favoritt regissør, og etter å ha sett alle filmene bortsett fra denne (og de helt første), så hadde jeg store forvetninger til filmen som av svært mange blir regnet som en fantastisk film. Men jeg fant den bare langtekkelig, og lite skummel og spennende.

Se filmen hos Youtube

De første minuttene er relevante. :)

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe bedre enn filmer som bare blir bedre og bedre for hver visning. Selv filmer som skuffer først, men som vokser på en. Det føles som om man har gjennomgått en evolusjon som menneske. Filmen er den samme, men jeg har endret meg. Jeg er ikke den samme.

Paradoksalt nok ikke helt den samme godfølelsen når man ser en film man før likte men som nå ikke faller i smak. Da er det litt som om man lengter etter den man var en den gang.

Spielberg har et klokt filmhode, han kjenner igjen noe bra når han ser det. I intervjuet over er det mye visdom å spore og hans syn på Kubrick og hans filmer er helt i tråd med slik jeg ser det. Jeg har enormt mye tillit til den mannens dømmekraft, da det ligger så mye erfaring og kunnskap bak. Det var han som ga meg ørlite håp når han kunne gå ut og si at Michael Bay var som skapt for å lage Transformers og at Shia Labeouf var en stjerne for fremtiden. Han har ikke mistet teften, selv om hans glansdager som filmskaper nok er forbi. Han kan ikke lenger vie livet fullt og helt ut til film, han har familie som krever tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...