Cuneax Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Nuh, jeg strigråter av både lovlig og ulovlig bivånet film som er trist. Materialismen ved å faktisk gå til fysisk anskaffelse av en DVD for å "keep it legal" preller av meg (noe jeg skulle ønske disse triste filmene også gjorde, da hadde det vært lettere å se dem med mine macho stein-beintøffe venner, ugga!). I'm keepin' it real. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg spør meg selv om Superman ville lastet ned. Selvfølgelig ville han ikke det. Så det avgjør saken. Maten smaker mye bedre når madammen har laget den og filmopplevelsen blir så mye bedre når man har slitt og jobbet for å kunne se den. Opplevelsen blir ikke den samme om man bare kan forsyne seg. Det er noe eget med risikoen for å bli tatt når man raner den lokale banken for å kunne kjøpe inn alle filmene på IMDb topp 250. Å se filmene bare ved å laste ned er kjedelig og noe som passer godt for internettnerdene som forbinder spenning med det å spamme på nettforum og risiko som det å sende fitteadmin til Dotten på pm. "OMG! Endelig etter 25 minutter med venting så er filmen lastet ned. Dette har jeg gledet meg så mye til asså, jeg måtte slå på pc'en og alt for å få det til. Med frykt for at FBI skal trampe ned døren og kverke meg i prosessen! MOahahaha, jeg lever i nuet!" Film er best når man har slitt litt for opplevelsen. Dotten har talt. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Når vi snakker om respekt så forsvant masse her, det der er det dummeste jeg har hørt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Når vi snakker om respekt så forsvant masse her, det der er det dummeste jeg har hørt. Nå er jeg ikke ute etter respekt da, men jeg liker det når folk tar humoren fremfor å leke dødelig seriøse. Det er virkelig for lite smil her i verden. Selv ungene har begynt å ta meg for seriøst for tiden. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Å se filmene bare ved å laste ned er kjedelig Psssssh. Særlig. Jeg lever livet til en Hollywood-regissør, jeg bare ber assistenten min (i dette tilfellet uTorrent) hente filmen jeg har lyst på, og en time senere så setter jeg meg ned med den. James Cameron synes ikke dette er kjedelig, hvorfor skulle jeg synes det? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Vel den humoren var ikke spessielt bra i såfall.. men hvis du ikke mener det sånn så går det vel greit^^ Trodde du påsto at alle som lasta ned hadde den tankegangen ser du, og det blir feil. Edit: om det er kjedelig eller ei er vel opp til enkelt personen.. Endret 1. juli 2008 av Aleksmy! Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg spør meg selv om Superman ville lastet ned. Selvfølgelig ville han ikke det. Så det avgjør saken. Maten smaker mye bedre når madammen har laget den og filmopplevelsen blir så mye bedre når man har slitt og jobbet for å kunne se den. Opplevelsen blir ikke den samme om man bare kan forsyne seg. Det er noe eget med risikoen for å bli tatt når man raner den lokale banken for å kunne kjøpe inn alle filmene på IMDb topp 250. Å se filmene bare ved å laste ned er kjedelig og noe som passer godt for internettnerdene som forbinder spenning med det å spamme på nettforum og risiko som det å sende fitteadmin til Dotten på pm. "OMG! Endelig etter 25 minutter med venting så er filmen lastet ned. Dette har jeg gledet meg så mye til asså, jeg måtte slå på pc'en og alt for å få det til. Med frykt for at FBI skal trampe ned døren og kverke meg i prosessen! MOahahaha, jeg lever i nuet!" Fitteadmin. Den eneste forskjellen på opplevelsen fra dvd til nedlasting er mtp lyd og bildekvalitet. Jeg har ikke noe problem med å laste ned, mye fordi det er enklere enn å måtte slite og jobbe for å få tak i filmen, men også fordi det er gratis. Penger spart er penger tjent. Penger tjent som jeg kan bruke på å kjøpe kvalitetsfilmer til samlingen min, som vokser hver dag. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 jeg velger å slutte å lese diskusjon.no og heller tar filminteressen min et annet sted. det blir bare trist å vite man er blant så mange som synes nedlasting er like allemannseie som å få kunne gå ut i fri luft. ADJØ ps: dotten, jeg lo litt av ditt innlegg, hjelper det? og du kan slette min bruker hvis du vil Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 jeg velger å slutte å lese diskusjon.no og heller tar filminteressen min et annet sted. det blir bare trist å vite man er blant så mange som synes nedlasting er like allemannseie som å få kunne gå ut i fri luft. ADJØ ps: dotten, jeg lo litt av ditt innlegg, hjelper det? og du kan slette min bruker hvis du vil Haha, lykke til med å finne et forum folk ikke laster ned på da Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Hvorfor skal du bry deg så mye om hvordan folk går til anskaffelse av film, da? Er det ikke viktigere med entusiasme, diskusjon om meninger i filmer, anbefalinger av gode filmer og så videre? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Ser dere hva dere gjør med ferskt blod her på diskusjon.no?! Oh the humanity! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Å se filmene bare ved å laste ned er kjedelig Psssssh. Særlig. Jeg lever livet til en Hollywood-regissør, jeg bare ber assistenten min (i dette tilfellet uTorrent) hente filmen jeg har lyst på, og en time senere så setter jeg meg ned med den. James Cameron synes ikke dette er kjedelig, hvorfor skulle jeg synes det? Tenk deg å slite ræven av deg i en russisk gruve, få lønnssjekken og løpe avgårde for å kjøpe seg Daylight. Det er noe eget ved å slite seg til ting. Men det må oppleves for å kunne skjønne. Tror Indiana Jones ikke hadde helt funnet gleden om det kom en liten dvergpygme spaserende ut av hula for bare å gi han den fordømte ministatuen? Ideelt sett burde en kinotur bestå i en livsfarlig jakt, hvor kun de dyktigste og heldigste overlever for å se filmen rulle over skjermen. Det hadde vært noe det. "One man, one cinema, 5000 deadly traps. At a theater near you!" Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Og hvilken merverdi får man av ulovlig nedlasting?Det har økt det totale markedet. Med andre ord, flere kunder enn tidligere, samt at de bruker mer.Det høres rett og slett ikke rimelig ut. Hvilke flere kunder? Ser man på den kanskje største kjøpegruppen, unge, er det slik at de primært velger å laste ned musikk og film - ulovlig. Hvorfor kjøpe en film man allerede har sett ulovlig? Kan ikke se at det generer så mye salg, i hvert fall når man tenker på at de færreste ser en film mer en én gang. Mulig noen velger å kjøpe favorittfilmen sin fysisk, men hvor stor andel dreier dette seg om? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Er omstendighetene rundt det å se filmen så viktig? Jeg syns filmen i seg selv er viktigst, jeg da. Livet har nok av problemer og vanskeligheter som det er fra før, så jeg ser ingen grunn til å overføre dette til det å se film. Jeg vil slappe av, jeg vil flykte fra den grusomme virkeligheten! Lenke til kommentar
Montag Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Hvorfor skal du bry deg så mye om hvordan folk går til anskaffelse av film, da? Er det ikke viktigere med entusiasme, diskusjon om meninger i filmer, anbefalinger av gode filmer og så videre? Helt enig, cun. Jeg ser ikke noe poeng med å skulle løfte pekefingeren mht hvordan folk går til anskaffelse av film - det får være den enkeltes sak. Å leke moralpoliti overlater jeg glatt til Tøndel og hans kumpaner. La oss holde oss til å diskutere film! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 jeg velger å slutte å lese diskusjon.no og heller tar filminteressen min et annet sted. det blir bare trist å vite man er blant så mange som synes nedlasting er like allemannseie som å få kunne gå ut i fri luft. ADJØ ps: dotten, jeg lo litt av ditt innlegg, hjelper det? og du kan slette min bruker hvis du vil Hvorfor forlate et forum bare fordi brukere har en annen moral enn deg? Hadde det vært min egen logikk så hadde jeg sagt opp joben og trykket på "self destruct" knappen i Admin KP. Jeg må jo daglig omgås Steffy og co.... (bare tuller lille mann ) Det er som jeg sier til madammen når hun ikke ønsker at guttungene mine skal være med slemme barn fordi det gir dem dårlig innflytelse: Det går begge veier. Kanskje mine to englebarn kan gi jævelungene god innflytelse? Når man er på et hvilket som helst nettforum så vil man møte alt fra de største drittsekkene til de fremste englene. Ikke mist motet av at noen har en annen moral enn deg. Toleranse er en fin bil, lær av hverandres uenighet og hvem vet, kanskje din egen holdning vil smitte over på noen andre? Evil is when good user quit forums because of ... other users For meg er nedlasting i bunn og grunn galt. Det kommer ikke til å endre seg, vil jeg tro. Før syntes jeg det var greit, men jeg er enten blitt smartere eller dummere med årene og endret standpunkt. Om folk respekterer meg eller ikke grunnet det får så være. Det er min mening. Og jeg respekterer at andre kan være uenig. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Tror Indiana Jones ikke hadde helt funnet gleden om det kom en liten dvergpygme spaserende ut av hula for bare å gi han den fordømte ministatuen. Da kan jo du være Indiana Jones, mens vi andre er Belloq som bare trenger å vente et par minutter for å få tak i filmen. Eneste forskjellen er at du ikke får den tilbake. ^^ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Tror Indiana Jones ikke hadde helt funnet gleden om det kom en liten dvergpygme spaserende ut av hula for bare å gi han den fordømte ministatuen. Da kan jo du være Indiana Jones, mens vi andre er Belloq som bare trenger å vente et par minutter for å få tak i filmen. Eneste forskjellen er at du ikke får den tilbake. ^^ Why you little! Hadde bare film og tv-selskapene fått fingen litt ut og sørget for skikkelig tilbud over nett så kunne det hjulpet godt på. Jeg er ikke flau for å si at jeg laster ned tv-serier, ellers blir jeg bare spoilet. Kjøper sesongene så fort de er på DVD uansett så jeg trøster min egen moral med det. Platene er egentlig utdatert. Men det er greit for oss samlere. Er litt som med frimerke. Det er kjekt å ha noe å sette i hylla. Selv om filmene legges inn på harddisk på HTPC'en. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Tenk deg å slite ræven av deg i en russisk gruve, få lønnssjekken og løpe avgårde for å kjøpe seg Daylight. Det er noe eget ved å slite seg til ting. Men det må oppleves for å kunne skjønne. Det er noe fattige foreldre forteller de fattige barna sine for å trøste dem, akkurat som at hvis de er snille så kommer de til himmelen. Kal-El-argumentasjon fungerer ikke på en Tony Stark-verden. =D Endret 1. juli 2008 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Nå tar jeg meg sommerferie, folkens! Ønsk deres kjære onkel god vei ned til Østlandet, der de ikke har hørt så mye om "dette Internett". Med meg på reisen har jeg et dusin filmer på min bærbare PC, så det blir nok ingen trist periode God sommer Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Nå tar jeg meg sommerferie, folkens! Ønsk deres kjære onkel god vei ned til Østlandet, der de ikke har hørt så mye om "dette Internett". Med meg på reisen har jeg et dusin filmer på min bærbare PC, så det blir nok ingen trist periode God sommer Jeg bor på Østlandet. men , hva er internett? God Sommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå