Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er grunnen til at du skrev "no probs cun" før du redigerte om? Der mistet du min respekt, i alle fall.

Han gjorde en feil, herregud! Der mistet jeg ihvertfall all respekt for deg.

Makan til du skulle tråkke på han da. Der mistet jeg all respekt for deg!

Tror jeg går for den rosa versjonen, var ikke så dyr heller^^

Lenke til kommentar

DCen til NCP er en smule lang, og sannsynligvis bedre for de som allerede har et forhold til filmen. Jeg foretrekker den vanlige versjonen, men så gjør jeg ofte det. DCer er ofte litt langtekkelige, så med mindre Theatrical endrer drastisk på filmens tone (Blade Runner, I Am Legend, osv) så foretrekker jeg den kompakte versjonen. DCen til Donnie Darko er f eks forferdelig.

Lenke til kommentar

ha respekt for filmskaperne ihvertfall, nok respekt til at man betaler for filmene man ser. de fleste dårlige filmer kan man slippe å kkaste vekk penger på ved ¨å lese anmeldser eller se på rangerings/karaktersider som imdb

Lenke til kommentar
DCen til NCP er en smule lang, og sannsynligvis bedre for de som allerede har et forhold til filmen. Jeg foretrekker den vanlige versjonen, men så gjør jeg ofte det. DCer er ofte litt langtekkelige, så med mindre Theatrical endrer drastisk på filmens tone (Blade Runner, I Am Legend, osv) så foretrekker jeg den kompakte versjonen. DCen til Donnie Darko er f eks forferdelig.

Syns DC-en var finfin uten å ha et forhold til filmen, eg. Lurer på hva de kan ha kuttet ned, alt var jo crem.

ha respekt for filmskaperne ihvertfall, nok respekt til at man betaler for filmene man ser. de fleste dårlige filmer kan man slippe å kkaste vekk penger på ved ¨å lese anmeldser eller se på rangerings/karaktersider som imdb

Jeg viser respekt for filmskaperne ved å i det hele tatt vie min tid til å se filmene deres. Hvis filmene er bra, kjøper jeg dem til syvende og sist. Noen unntak hører med, Nuovo cinema Paradiso hadde jeg kjøpt, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om "Ruang Talok 69" vil bli utgitt i Norge?

Saa den paa tv for en stund siden, og likte den godt, men jeg fikk ikke med meg begynnelsen.

Tror kanskje det var paa Showtime den gikk, gaar det an aa finne ut om den vil bli vist igjen i naermeste framtid? :)

Lenke til kommentar

Hva slags sirkelargumentasjon er dette? Jeg ser at denne også er en evinnelig gjenganger i piratkopieringstråden. Fildeling er i det store og hele positivt for bransjen, men aller mest for de små og ukjente. Jeg laster ned mye film, og kjøper mye film. De små og ukjente tjener penger på at jeg blir var dem ved å først se de gode filmene deres, for så i andre omgang å kjøpe dem. At søppel filtreres ut på denne måten (ved at ingen betaler for det) er positivt.

Lenke til kommentar

selvfølgelig er det å vise disrespekt ovenfor filmskaperne å laste ned filmen deres og se den via lovbrudd. jeg kan ikke forestille meg at noen filmskaper ville synes det var greit (for filmer som er i kommersiell distribusjon ihvertfall).

Lenke til kommentar
selvfølgelig er det å vise disrespekt ovenfor filmskaperne å laste ned filmen deres og se den via lovbrudd. jeg kan ikke forestille meg at noen filmskaper ville synes det var greit (for filmer som er i kommersiell distribusjon ihvertfall).

Skaperne av The Man from Earth syntes vel det var ganske greit. Uten fildeling hadde nesten ingen sett filmen, og ei heller kjøpt den.

Lenke til kommentar
Skaperne av The Man from Earth syntes vel det var ganske greit. Uten fildeling hadde nesten ingen sett filmen, og ei heller kjøpt den.

det finnes unntak, men tror ikke det er så veldig mange suksesshistorier som akkurat the man from earth

Lenke til kommentar

Etter hvem sin moral? Din? Nice.

"De maa ikke prachtisere Homofili, for det er ulovlig!" (Norsk lov før 70-tallet). Det er riktignok ingen "skadelidende" ved denne type praksis (men det finnes jo de som mener det også), men poenget er det samme: Når autoritære deler av samfunnet ikke følger med på utviklingen, tyr tilhengerne til moral for sin skjennepreken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...