CypheroN Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Hvis de får velge om de vil ha en film på topp 10 på imdb sin liste og floppe på kino eller å dra inn nærmere 300 milloner dollar som den helt sikkert kommer til å gjøre i statene så kan du helt sikker regne deg fram til hva de er mest interressert i Ingen tvil Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Men skal sies at jeg ser veldig fram til Wall-E, sånn som jeg stort sett gjør med alle filmene som Pixar kommer ut med. De har vel fremdeles ikke sluppet en dårlig film Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Den er nok bra. Men... første plass på Animasjon OG Sci-Fi ? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 No Country for old men var vel oppe på 12. - 13. plass på sitt meste i starten. Nå har den falt ned til 71. plass. There Will be Blood var på rundt 20. plass, nå er den å finne på 72. plass.Iron Man var inne på topp 100, nå er den på 168. plass. Må si jeg rent personlig er imponert over topp 250 som liste. Den har fanget opp det jeg anser som de fleste filmperler de siste årene. Den er ikke helt for det generelle publikum, da den har endel eldre filmer som nok ikke vil falle i smak for allmennheten. Noe den lave grensen for antall stemmer gitt for at en film skal bli vurdert sørger for. Det gjør at filmer for spesielt interesserte har en sjans til å komme inn. Topp 500 er enda bedre og mer variert. Listen slår det meste der ute og er god til både å utvide egen horisont og få øye på mer skjulte perler. Selve rangeringen på listen er jeg veldig uenig i, men totalen av listen fanger opp mye bra. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 No Country høyeste var 19. og There Will Be Blood høyeste var 14. kilde Litt artig å se utviklingen til filmene på listen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Batman Begins er en film som fant sin plass på listen ganske fort. Har holdt seg innenfor 81-120. plass. Debuterte på 99. plass, er nå på 103. plass. En film som viser at det ikke er alle nye filmer som starter unaturlig høyt (selv om det som oftest er tilfellet). At Superman ikke er på listen er selvfølgelig den største feilen med hele listen. Den satt standarden for filmer som Batman Begins og Spider-Man. Nå er det jo også på det rene at The Dark Knight følger, med karakterutvikling, Superman II, akkurat slik Spider-Man II gjorde. Bruce Wayne går gjennom den samme tvilen som både Peter Parker og Clark Kent. Lite nyskapende i så måte, men det er vel en standard psykologisk utvikling til en karakter i en superheltfilm. Motivasjonen for tvilen vil nok også være ganske så forskjellig. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Den eneste karakteren jeg kan se som bryter litt med dette må vel være Tony Stark, dog skal jeg ikke si det for sikkert. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Batman Begins er en film som fant sin plass på listen ganske fort. Har holdt seg innenfor 81-120. plass. Debuterte på 99. plass, er nå på 103. plass. En film som viser at det ikke er alle nye filmer som starter unaturlig høyt (selv om det som oftest er tilfellet). Skal sies at jeg tror nok at TDK kommer til å komme mye høyere opp på den lista og mange av stemmene vil være sympati stemmer på grunn av Ledger, hvertfall i starten. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Det vil ta år før det blir PK å påpeke kritikkverdige forhold, om de skulle eksistere, ved Ledgers prestasjon. Etter et års tid vil den jevnt, dog sakte begynne å synke. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Den eneste karakteren jeg kan se som bryter litt med dette må vel være Tony Stark, dog skal jeg ikke si det for sikkert. Spørs hva de satser på i oppfølgeren. Han sluttet som Iron Man i tegneserien, grunnet alkoholproblemer. War Machine tok hans plass (man så hint til dette i filmen med "next time baby"). Men det er ikke like sikkert at de vil ta fatt på drikkeproblemene til Stark, kanskje grunnet at dette blir utforsket i Hancock. X-Men og Blade tok ikke en slik utvikling i oppfølgere. Ser ikke ut som om det er tema i Hellboy II heller. Wolverine og Bruce Banner er jo karakterer som generelt sett er motvillige helter og slik vil de jo alltid være, så de skiller seg merkbart ut. Men i filmverden kan man trygt si Spider-Man og Batman følger i fotsporene til Superman når det kommer til karakterutvikling. Selv om det ikke var tilfellet i Burtons Batman. Men Burton var også en av de mer kreative sjelene når det kom til å adaptere dette universet. The Dark Knight vil nok skille seg mest ut grunnet stilen til Nolan, samt skurken i Heath Ledger. Den ser ut til å gi så mye nytt og forbedring av det gamle at jeg tror den fint kan stå på egne ben og overvinne de fleste kynikere. Med bedre skurker og bedre action enn Batman Begins så vil den gjøre seg fortjent til en høy plassering. Batman Begins syntes jeg fortjener en plass på listen, men den har en unaturlig høy karakter sett i forhold til de andre superheltfilmene som er i toppsjiktet. Både Burtons Batman, Superman, Spider-Man og Iron Man er like gode eller bedre. I det gode selskap bør også Unbreakable komme. Men jeg antar det er det at Batman Begins krever veldig lite fantasi fra seeren i forhold til andre filmer i sjangeren gjør at den scorer høyt. Den unngår "dette blir for dumt" stempelet slike filmer ofte får. Det at sjangeren blir mer og mer akseptert og det at publikum har vent seg mer til tanken om slike filmunivers tror jeg med tid og stunder vil medføre at andre filmer i sjangeren får sin rettmessige plass side om side (eller over) Batman Begins. Den er ikke suveren på noen som helst måte i sjangeren, selv om den helt klart er blant de beste. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Batman Begins syntes jeg fortjener en plass på listen, men den har en unaturlig høy karakter sett i forhold til de andre superheltfilmene som er i toppsjiktet. Både Burtons Batman, Superman, Spider-Man og Iron Man er like gode eller bedre. I det gode selskap bør også Unbreakable komme. Spiderman og Burton's Batman er ingen match for Begins. SM-2 var bedre enn orginalen, og Batman fra 89 har holdt seg veldig dårlig med årene. Så den igjen for et halvt år siden, og Batman Begins er suveren på de fleste områder. J eg synes det derimot er rart at en klassiker som Superman ikke er inne på topp 250. Skulle tro at en slik film ville ha en solid tilhengerskare på nettet, men den gang ei. Endret 30. juni 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Både Batman og spesielt Batman Returns er flotte adapsjoner. Og de er intet forsøk på å selge illusjon av virkelighet, her skapes det et alternativt univers og det er gøy å se på, spesielt for meg som liker filmunivers som på mange måter er fullstendig ugjenkjennelig til hva jeg ser ut stuevinduet. Batman Begins hadde mangler i både action, koregorafi og skurker. Alt dette ser ut som er tatt tak i i The Dark Knight og hvorfor jeg forventer den blir enda bedre enn den ellers flotte Batman Begins. At Jokeren vil være uforklarlig ondskapsfull er flott og rapporter om at karakterutviklingen lider litt av det store persongalleriet syntes jeg virker positivt. Hovedkarakterene ble vi introdusert til i Batman Begins så jeg ser ingen grunn til å måtte dvele så mye på dette i oppfølgeren. Spill videre på fundamentet som ble lagt og perfeksjoner det. Noe jeg er veldig optimistisk på vil finne sted. Når det kommer til Spider-Man II så anser jeg ikke den som noe bedre enn den første. De er jevngode. Akkurat som X2 er jevngod med X-Men. X-Men fortjener også honnør da den kan anses som den reddende engelen for sjangeren. Den pløyde vei. Fokuset på karakterene i den gikk nok på bekostning av action, men det var nødvendig. Akkurat som i Batman Begins. Selv om både X-Men og Batman Begins hadde en slutt som var litt over-the top og sær. Batman Returns var et av de mest gledelige gjensyn jeg har hatt, den filmen var langt bedre nå enn hva jeg husket den som. Den ble for sær for meg den gang, men nå koser jeg meg med den. Batman liker jeg også bedre nå enn på 90-tallet. De to filmene var en flott prestasjon og kunstnerisk i stilen. Dessverre ble det for sært for WB. Men for meg holder begge de to filmene seg veldig godt. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Hele diskusjonen rundt Batman kontra Batman Begins handler kort og godt om hva slags stilvalg man foretrekker. Burton er en mester på å lage sine egne, sære verdener, og Batman 89 ser for all del bra ut på sin mørke, gotiske måte. Men jeg føler at Nolan tar karakteren langt mer på alvor, mens Burton heller ville presse inn fyren i sitt spesielle univers. Jeg vet hva jeg foretrekker. Personlig får jeg mye mer igjen for den Nolan's stilvalg. Jeg lever meg mye mer inn i Batman, hans motivasjoner og det han vil bekjempe. I Batman får vi kun en figur som bekjemper kriminalitet, og selv om Michael Keaton ser unektelig kul ut i drakta, så føler jeg meg aldri noe nær til hovedpersonen. Bruce Wayne er feks. meget dårlig portrettert i Batman 89. Jeg er selvfølgelig også uenig i din kritikk av skurkene i BB. Liam Neeson oser av autoritet og idealisme, og leverer den ene episke replikken etter den andre. Cillian Murphy var også overraskende creepy som Scarecrow, og har en veldig spesiell tilstedeværelse. Jeg tråkker vel også på noens tær når jeg sier at jeg ikke er veldig imponert over Nicholson's Joker. I motsetning til det vi har sett av Heath Ledger's tolkning, blir det hele veldig teatralsk og lystig. Jeg ser feks. ikke Ledger i det hele tatt, men jeg ser Nicholson klart og tydelig bak sminken. Nå skal riktignok Ledger overbevise i filmen også, men utifra trailerene ser det ihvertfall bra ut. Men igjen, det handler noe om hvordan man vil ha Batman-universet sitt på skjermen. Og en siste hylling av Batman Begins og Nolan's skills som manusforfatter og regissør. Se på andre superheltfilmer som presser inn en bønsj av skurker, som feks. Batman Returns og Spiderman-3. Veldig rotete saker. I BB glir dette inn perfekt. For meg trykker BB på absolutt alle riktige knapper, og bortsett fra en litt uoversiktelig koreografi og noen kjipe one-liner's, har jeg veldig lite å utsette på den filmen. Derfor fortjener den i mine øyne den øverste plassen på topp 250 blant superheltfilmene. Når det kommer til Spider-Man II så anser jeg ikke den som noe bedre enn den første. De er jevngode. Enig i at de er relativt jevngode, men skurken i 2'ern overgår Green Goblin. Endret 30. juni 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Så requiem for a dream igår, var helt rar i hode etter jeg så den. Var en syk film, veldig bra! Noen som kan anbefale lignende dramaer som sjokkerer som ligner American Beauty og requiem for a dream? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Nolan greier i mye større grad enn Burton å bringe frem det virkelig imponerende med Batman: at han er normal. Burton fremstiller Batman som alle andre overnaturlige superhelter. Foruten at det ville brytt med orginalmaterialet ville det ikke skadet filmen om han faktisk hadde noen overnaturlige evner i Burtons versjon. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Aleks, du kan vel prøve noe av Haneke. La Pianiste og 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls er en god plass å starte før man beveger seg på de tunge filmene. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg er selvfølgelig også uenig i din kritikk av skurkene i BB. Liam Neeson oser av autoritet og idealisme, og leverer den ene episke replikken etter den andre. Cillian Murphy var også overraskende creepy som Scarecrow, og har en veldig spesiell tilstedeværelse. Akkurat som Bruce Banner blir vingeklippet i The Incredible Hulk, så blir skurkene vingeklippet i Batman Begins. Det har sin naturlige forklaring i at tiden måtte gå med til karakteren Bruce Wayne og hans historie. Raz Al Ghul og Scarecrow blir like lite utforsket som Decepticons i Transformers. Til sammenligning så er skurkene i de to Burton-filmene langt mer utforsket og utviklingen likeså. Der er det mer som om Batman kommer litt i baksetet. Den ene løsningen er ikke mer riktig enn den andre, men faktum er at skurkene i Batman Begins ble avspist med enkelte one-linere og var særdeles komprimert. Lex Luthor ble jo også til dels avspist i Superman når det kommer til å vise utviklingen. Men han fikk mer enn nok tid til å vise hva han var blitt. Ikke noe å si på skuespillerprestasjonene til skurkene i Batman Begins, de var bunnsolide og gode. Men de ble avspist med smuler. De når ikke opp til Magneto, Jokeren, Dr. Octopuss m.m. Jeg har sett rundt 95% av alle superheltfilmer fra de siste 40-årene og kan trygt si at Batman Begins ikke var nyskapende på noe som helst måte. Alt var gjort før i sjangeren. Men Nolan tok det beste fra de mest suksessfulle filmene i sjangeren, samt at han kjørte sin vante stil med ikke å vise handlingen i kronologisk rekkefølge. Se på andre superheltfilmer som presser inn en bønsj av skurker, som feks. Batman Returns og Spiderman-3. Veldig rotete saker. I BB glir dette inn perfekt. Batman Returns var mesterlig i å ha mange skurker og ga alle god tid til å utfolde seg. Det gikk på bekostning av Batman, men det endrer ikke det faktum at skurkene kom godt frem. Verre var det i Spider-Man III hvor hver av de tre skurkene gikk på bekostning av hverandre når det kom til tid på lerretet. Der prøvde man for mye. De var langt flinkere i X-Men 1& 2 til å håndtere mange karakterer. I The Dark Knight vil de ikke bruke noe tid som helst på å forklare hvorfor Jokeren er som han er. Tror det er en god løsning, det blir mer skremmende og det går ikke tid til spille. Mye den samme løsningen man tok i Superman med Lex Luthor. Dog er selvfølgelig stilen helt annerledes. Den beste scenen som mest effektivt viser hvorfor en skurk/helt er som han er må nok sies å være starten på X-Men. Når man så brått og brutalt blir introdusert til hva Magneto har opplevd, så skjønner man fort hvorfor han er blitt til den han er. Ingen svart/hvitt karakter og denne dybden er hva Nolan gjenskaper i sine karakterer. Nolan greier i mye større grad enn Burton å bringe frem det virkelig imponerende med Batman: at han er normal. Burton fremstiller Batman som alle andre overnaturlige superhelter. Foruten at det ville brytt med orginalmaterialet ville det ikke skadet filmen om han faktisk hadde noen overnaturlige evner i Burtons versjon. Ingen normal person ville klart noe i nærheten av hva Nolans Batman makter. Hverken i kamp, bilkjøring eller det å skjule hvem han er. Det er mer realistisk å tro at en kar kommer dettende ned fra himmelen fra en annen planet, med merkelig kleskodeks og overmenneskelige krefter enn å tro at noen mann vil makte å gjøre det Batman gjør. Mythbusters ville kunne kjøre en hel sesong basert på Batman Begins alene. At Batman er normal er en av de største illusjonene og usannhetene et publikum har fått for seg. Men det er dette som er styrken med Nolan: Han selger illusjonen av virkelighet bedre enn de aller aller fleste. Derfor er han perfekt for Batman. Føler meg nesten litt slem som må avlive myten om at "Batman er en normal mann", men det er nå slik det er Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Så requiem for a dream igår, var helt rar i hode etter jeg så den. Var en syk film, veldig bra!Noen som kan anbefale lignende dramaer som sjokkerer som ligner American Beauty og requiem for a dream? Da vil jeg nevne Lilja 4-ever og Dancer in the Dark. Blir trist bare å tenke på dem. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 30. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2008 Fy faen hvor bra Au Revoir, les Enfants er! Løp og se folkens. Hyll hyll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå