Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Bourne-trilogien er en glimrende actionserie. Herlig intense, uten å bli for overdrevne. Matt Damon er virkelig god som iskald, beregnende eks-leiemorder på flukt, og jeg har hatt mange gode stunder med disse filmene.

Men pass på, ikke alle er like fans av "shakycam"-stilen som er spesielt mye brukt i 2'ern og 3'ern.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så faktisk 2ern for lenge siden. Heldigvis skjønte jeg ikke en dritt siden jeg ikke hadde sett den første så jeg har glemt den.

Så det er egentlig en mer en Action/Thriller?

Foresten, kommer det ny Hulk eller dropper de bare det og hopper rett på Avengers?

Lenke til kommentar

Så hvorfor ikke følge med på filmen og ikke sitte og skrive på et forum i samme slengen?

Ikke mange sekundene siden Running Scared var ferdig å rulle over skjermen. Kjenner jeg får en litt varm og god følse i kroppen når karakteren til Vera Farmiga

skyter de to pedo-jævlene...

Edit: For sjapp med editen, ble en dobbeltpost i samme slengen, godt gjort :D

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Jeg er glad jeg har sett filmen, du må endre ditt innlegg nå

Det ble gjort så og si med en gang jeg trykket på svar knappen, da så jeg spoileren ganske fort for å si det sånn :)

Men heldigvis ingen skade skjedd. Men nå skal jeg kjøre i gang The Bourne Identity for ørtene gang, blir aldri kjedelig...

Edit:

Fikk lurt seg inn en mellom svaret mitt.

Var på dass så hadde på pause, og grunnen til provokasjonen er handlingen i filmen, og utfallet, ikke kvaliteten.

OK, men det er nok av folk her som sitter å "ser" film og surfer forumet i samme slengen. Da ser ikke jeg vitsen med å sitte å se på film, men det er sikkert bare jeg som er sær.

Endret av Manx
Lenke til kommentar

@CCola

Å herregud, Deer Hunter parodien i den filmen er faktisk... ekkel.

men skal fyre opp City of God på jobb etterpå, og hele Bourne Trilogien, hirr hirr.

Eneste som er digg med nattevakta er at man får sett filmene man ikke har tid til å se ellers.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Det er vel kanskje mening med filmen.

Jeg har aldri hatt illusjoner om at "våre" styrker ikke gjør store og grove overgrep, i motsettning til hva vi fremstiller det som, men å se det liksom er noe annet. Min første reaksjon var å nekte at det var basert på en sann historie. Jeg vil anta at den ikke er særlig korrekt, men der er ei heller særlig langt fra andre ting som er blitt gjort.

Denne filmen blir som avsløringene i kles-, kaffe-, sjokolade-, te-, ...industrien. En vet at det skjer, men man reagerer ikke før man ser det. Og etter at man har sett det, benekter man eller glemmer det. Hvem har jo lyst til å tenke på slike ting?

Lenke til kommentar
Det er vel kanskje mening med filmen.

Jeg har aldri hatt illusjoner om at "våre" styrker ikke gjør store og grove overgrep, i motsettning til hva vi fremstiller det som, men å se det liksom er noe annet. Min første reaksjon var å nekte at det var basert på en sann historie. Jeg vil anta at den ikke er særlig korrekt, men der er ei heller særlig langt fra andre ting som er blitt gjort.

Denne filmen blir som avsløringene i kles-, kaffe-, sjokolade-, te-, ...industrien. En vet at det skjer, men man reagerer ikke før man ser det. Og etter at man har sett det, benekter man eller glemmer det. Hvem har jo lyst til å tenke på slike ting?

Skjønner veldig godt hva du mener, men det som er med filmen er:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
man skjønner på en måte hvorfor de amerikanske styrkene ikke kan ta sjanser, men alikevel, og se at det blir gjort om det så er på TV, er ganske så surrealistisk. Jeg tenker også på hvordan de endte med å egentlig fyre opp rekrutteringen til motstandsbevegelsen i Haditha pga drapene.

Jeg vet allierte styrker ikke akkurat er helgener, men som du sier, det er noe annet å se det med egne øyne, uansett om det er iscenesatt eller ikke, men samtidig klarer jeg ikke å la være å faktisk "forstå" soldatene og reaksjonene deres i akkurat dette tilfellet, som med korporalen som ikke får legehjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...