Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Alt dette Alien og Predator snakket minner meg på om at eldstegutten snart er gammal nok til å se originalene. Han fyller syv i februar. Selv så jeg de før jeg kunne engelsk og det skremte livskiten ut av meg, gjømte meg på kjøkkenet under de mest skremmende scenene. Når jeg ser tilbake på det den dag i dag så er det muligens de beste filmopplevlesene jeg har hatt, aldri igjen kan jeg oppleve å bli så skremt av film. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men viss de mot all fornuft lager en PG-13 versjon av AvP 2, så kan du være bombesikker på at 2 måneder etter den første DVD releasen, så pumper de ut en Uncut Edition med R-rating.

7649341[/snapback]

 

De gjorde det samme med den første, det kom en unrated dvd noe som kjørte den opp på PG13.5 etter min mening...

 

Det samme kommer helt sikkert til å skje her, men fra en R-rating til unrated...

 

 

@L@sse:

 

Det er Roberto Benigni og filmen er vel den utrolig bra La Vita è bella

 

Edit: Nå fikk jeg ikke fram bilde nr. 9 men alle de andre er riktig med unntak av nr. 7 som ikke er Ray Charles men Jamie Foxx som spiller Ray Charles i Ray, så du hadde den jo nesten :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Får nå håpe på at de går for en unrated versjon på DVD. Har ikke sett R versjonen av AvP, fordi jeg sverget på å aldri bruke penger på den filmen etter at jeg så den på kino. Aldri har jeg kjedet meg og vært så skuffet over en film i mitt liv. Høydepunktet var når 2 fjortissjenter forlot salen etter halve filmen. Viss en venn kjøper R versjonen av filmen så skal jeg se den igjen.

Lenke til kommentar
Får nå håpe på at de går for en unrated versjon på DVD. Har ikke sett R versjonen av AvP, fordi jeg sverget på å aldri bruke penger på den filmen etter at jeg så den på kino. Aldri har jeg kjedet meg og vært så skuffet over en film i mitt liv. Høydepunktet var når 2 fjortissjenter forlot salen etter halve filmen. Viss en venn kjøper R versjonen av filmen så skal jeg se den igjen.

7649963[/snapback]

 

Den er som sagt ikke R-rated, men unrated. Det er lagt til 8 minutter, de fire første er helt på starten og innholder bare litt mer bakgrunnshistorie og de fire siste er ikke noe mer en fyllstoff for å kunne gi den ut enda en gang og hever ikke volden eller gørr noe mer en det som "orginalen" hadde. Der av en PG13.5 rating i mine øyne :)

 

@L@sse: Nr. 9 var også riktig det hadde gjemt seg bak bilde nr. 10 :)

Lenke til kommentar
Det er Roberto Benigni og filmen er vel den utrolig bra La Vita è bella

 

Edit: Nå fikk jeg ikke fram bilde nr. 9 men alle de andre er riktig med unntak av nr. 7 som ikke er Ray Charles men Jamie Foxx som spiller Ray Charles i Ray, så du hadde den jo nesten :)

7649862[/snapback]

Takker og bukker. :)

 

-------------------------------------------

 

Jeg fikk en værst tenkelig start på det nye året i går:

 

Fredrikstad Kino får ikke inn "Pans Labyrint" før om noen uker. Grunnen er at de må vente til noen av premierebyene tar filmen av programmet. :(

 

 

Lenke til kommentar
Jeg fikk en værst tenkelig start på det nye året i går:

 

Fredrikstad Kino får ikke inn "Pans Labyrint" før om noen uker. Grunnen er at de må vente til noen av premierebyene tar filmen av programmet. :(

 

 

7650060[/snapback]

 

Da er vi to, den er heller ikke satt opp på Ski kino, orker ikke å dra til Oslo for å se den i dag er alt for trøtt :closedeyes::sleep:. Men får håpe den kommer om ikke alt for lenge...

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne meldingen fra en av sjefene på kinoen:

 

Jeg har sett Pans Labyrint, og den var meget bra, og det har jeg også gitt klar

beskjed om til filmbyrået. Har også forsøkt å få FILM&KINO (kinoenes organisasjon) til å støtte med ekstra kopier, men foreløpig uten suksess. Derfor blir det bare premiére i de seks største byene i morgen. Dermed må vi vente til noen av premiérekinoene tar filmen av programmet, og det kan ta noen uker. Det er synd, for dette er en film vi gjerne skulle hatt premiére på, og som hadde fortjent en bredre distribusjon. Men den kommer, det skal jeg love deg!

 

Han har i allefall helt rett i at den skulle vært mye bedre distribuert. Synd at det ikke finnes OIFF i Fredrikstad (som da hadde blitt FIFF).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ser at 70mm-festivalen er i gang nå, må si det frister litt å dra på Lawrence of Arabia eller Indiana Jones and the Temple of Doom. Men er virkelig lyden og bildet så mye bedre som de skal ha det til?

7651419[/snapback]

 

Bildet er nok en del bedre. Lyden vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg skal på Pans Labyrint om et par timer. Gleder meg som en unge, dette blir en fest! :)

7650101[/snapback]

Yo, kanskje årets film (5. januar). Om man måler den opp mot fjorårets kanskje beste film, nemlig The Departed, så vinner Pans Labyrinth en soleklar seier (selv om slike sammenligninger er heller søke).

Lenke til kommentar
Jeg skal på Pans Labyrint om et par timer. Gleder meg som en unge, dette blir en fest! :)

7650101[/snapback]

Yo, kanskje årets film (5. januar). Om man måler den opp mot fjorårets kanskje beste film, nemlig The Departed, så vinner Pans Labyrinth en soleklar seier (selv om slike sammenligninger er heller søke).

7653357[/snapback]

 

Helt enig, kom akkurat hjem jeg og. Har desverre ikke sett The Departed enda (skyt meg!), men det skal mye til for at den overgår Pan's Labyrinth. Vakkert. Veldig veldig vakkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...