Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg så The Green Mile for andre gang i dag og da bygde jeg meg opp noen tanker rundt den.

På slutten når Paul vil vise at musa Mr. Jingle kan kuntstykket med å trille på den tønna, vil den ikke gjøre det. Hva er grunnen til det? Kan det være at hele historien om John Coffey og hans magiske evner bare er oppspinn som Paul har funnet på mens han har sittet på gamlehjemmet, ubevisst eller ei? Eller forteller han faktisk sannheten til dama? Siden det er fiksjon og alt er mulig i film, kan det selvfølgelig bety at hans historie er "sann". Det kan jo også være at Frank Darabont, eller Stephen King som skrev boka (har ikke lest den), ønsket at Pauls historie skulle være oppspinn. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På samme måte som jeg ikke forstår hvorfor rabiate karer slår ned han Melodi Grand Prix-fyren ute på byen fordi han er homofil.

Helt off-topic:

Hvor var det det skjedde? :p

---

Så Independence Day med åpent sinn. Var ikke en film med mye humor, men noen gode poeng. Vekket følelser, både glede, litt sorg og spenning, så jeg vil si det var en helt ok filmopplevelse.

Lenke til kommentar
Jeg så The Green Mile for andre gang i dag og da bygde jeg meg opp noen tanker rundt den.

På slutten når Paul vil vise at musa Mr. Jingle kan kuntstykket med å trille på den tønna, vil den ikke gjøre det. Hva er grunnen til det? Kan det være at hele historien om John Coffey og hans magiske evner bare er oppspinn som Paul har funnet på mens han har sittet på gamlehjemmet, ubevisst eller ei? Eller forteller han faktisk sannheten til dama? Siden det er fiksjon og alt er mulig i film, kan det selvfølgelig bety at hans historie er "sann". Det kan jo også være at Frank Darabont, eller Stephen King som skrev boka (har ikke lest den), ønsket at Pauls historie skulle være oppspinn. Hva tror dere?

Dette var interessante tanker.. Skal se filmen igjen snart, får se om jeg deler din oppfatning.

Lenke til kommentar

Dette var interessante tanker.. Skal se filmen igjen snart, får se om jeg deler din oppfatning.

Jeg har alltid forestilt meg at det som skjer i filmen, faktisk har skjedd. Men så var jeg heller ingen stor filmtolker i mine yngre dager heller.

Lenke til kommentar

Ah, digg med lang sommerfri fra jobben. Masse tid til å være asosial, og se filmer akkurat når det passer seg.

Dagens lille anbefaling er In Bruges med bla. Colin Farrel, Brendan Gleeson og Ralph Fiennes. Her blander man humor med alvor på en herlig måte, og man kan si humringsfaktoren er høy filmen igjennom. Det er jo tross alt lite som slår å se folk fra de britiske øyer levere kvikk og morsom dialog.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

In Bruges er en pen liten film.

Drageløperen derimot, skråner til det vakrere (men litt småkjedlig)

Handler om livet i Afganistan,foreldre-respekt og livets mange valg.

Så denne me dama igår,og vis man overhører fruens mange rasistiske bemerkninger(var et par,bl.a *Hadde jeg blitt født svart hadde jeg tatt selvmord* og *Filmen er sikkert laget av Saddam*)

Imponerende visuelle bilder,litt rått syn på den muslimske verden før og etter russland+AL Quida overtakelse av Afganistan.

Anbefaller filmen til filmelskere i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Er din kjæreste perfekt?

Å slå opp pga tro er litt lumpent. Så lenge hun ikke begynner med vold,eller sprer hat så er det jo greit. Kan svelge et par dårlige vitser hær og dær.

Men dette har da pent lite på film-tråden å gjøre :p

Skal se Balls of Fury idag,kan bli bra,kan bli dårlig :)

Lenke til kommentar
Er din kjæreste perfekt?

Å slå opp pga tro er litt lumpent. Så lenge hun ikke begynner med vold,eller sprer hat så er det jo greit. Kan svelge et par dårlige vitser hær og dær.

Jeg er en singel herremann, så det problemet har jeg ikke for øyeblikket.

Men dette har da pent lite på film-tråden å gjøre :p

Skal se Balls of Fury idag,kan bli bra,kan bli dårlig :)

Så den en fyllesjuk søndag noen uker tilbake, og da skal slike komedier være perfekte. Det var den langtifra. Se heller Dodgeball, en film med langt morsommere baller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Vet, har vært der også jeg. Ålesund er en diger oppoverbakke :p

(sa jeg noe negativt om Ålesund? Er vel litt fremmedfrykt i Ålesund etter min erfaring.)

Sett Dodgball, bra film(minus Ben Stiller,takler ikke den fyrn)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Vet, har vært der også jeg. Ålesund er en diger oppoverbakke :p

(Er vel litt fremmedfrykt i Ålesund etter min erfaring.)

Uten tvil. Pissmennesker.

Nittende dårlige Christoffer Walken-filmen på et tiår? :D

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hehe, Ålesund forbinnes med John Arne Riise(hele Riise-slekta) så da bli man litt ekstra slem mot Ålesund.

Men mer enn nok OT nå. Pm for mer snakk om emne.

(frykter sletting snart)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...