Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er det jeg mener, jeg vil at superhelter skal være single, kjekke barske karer som ikke bryr seg om slike menneskelige følelser og hverdagsproblemer.

 

Men det må ikke være enkelt for dem. Nå er det blitt litt utvannet, det ble gjort godt nok i Superman II (spesielt Donner Cut), hvor Supermann virkelig lærer konsekvensene av å velge dama foran de som trenger hans hjelp. Han gjør til slutt det riktige og gjør sitt vanskeligste offer. Raimi kjørte nøyaktig samme element i Spider-Man II, det var til stede også i Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer.

 

Fristelsen trenger å være der, slik at vi blir obs på at det ikke er verdens enkleste ting å være selvoppofrende. Problemet er at kvinnene ofte blir skrevet og portrettert utrolig dårlig i superheltfilmer.

 

Kuleste kvinnen som har vært i en slik film er Michelle Pfeiffer som Catwoman i Batman Returns. Fantastisk. Helt utrolig at de maktet å lage makkverket Catwoman noen år senere, når de hadde klart henne så perfekt i Batman Returns.

Lenke til kommentar
Det er det jeg mener, jeg vil at superhelter skal være single, kjekke barske karer som ikke bryr seg om slike menneskelige følelser og hverdagsproblemer.

 

Da må jo Iron Man være ideell, sånn nesten ihvertfall.

 

Så forresten Spiderman3 for første gang i går, og jeg syns den har fått ufortjent mye pes egentlig. Kanskje ikke helt der oppe med BB, Ironman, eller Unbreakable for den saks skyld når vi snakker om superheltfilmer. Men alt i alt ganske fornøyelig.

Lenke til kommentar

Den lå der subtilt. Dynamikken og samspillet var flott i Iron Man . De fokuserte på noe helt annet. Kjærlighet har sjeldent vært hans fristelse, den rollen er det flasken som har.

 

Litt mye "kvinne i nød" på slutten av filmen, men det trakk ikke nevneverdig ned. Den filmen er blant de beste superheltadapsjonene noensinne laget. I følge madammen ti ganger kulere enn The Incredible Hulk. Jeg vil nå ikke ta så hardt i, litt urettferdig å sammenligne de to filmene. Men de traff blink med den filmen, det gjorde de virkelig. Den drar inn noen svimlende summer på kinoen.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Kommer det en ny Cloverfield?

 

http://www.imdb.com/title/tt1179933/

 

Det håper jeg egentlig ikke, og JJ har vel sagt at de har snakket om det, men at han heller har en annen ide han vil prøve ut først med de samme folka.

 

Som jeg nettopp skrev i Cloverfield-tråden, så var jeg godt fornøyd med filmen. I en oppfølger vil de enten begynne en ny film etter hendelsene fra orginalen, eller fortelle angrepet fra et annet perspektiv (og antakeligvis et annet kamera). Personlig føler jeg at filmen sluttet godt som den gjorde, og at et annet perspektiv kun vil føles som en reprise av den forrige. Det var ikke historien som gjorde Cloverfield god, men måten man fremstilte historien på.

 

Nå kan jo selvsagt gutta bak Cloverfield lage en glimrende oppfølger, men i utgangspunktet stiller jeg meg skeptisk.

Lenke til kommentar
Kommer det en ny Cloverfield?

 

http://www.imdb.com/title/tt1179933/

Abrams claims, ""We're talking about it... but the truth is there's another idea that I'd rather do with the same people than do a sequel. "

 

Jeg personlig synes nå det er litt merkelig at folk hungrer etter en oppfølger til denne filmen, jeg fant filmen meget god, men det jeg synes var bra med filmen var fortellerstilen, og jeg ser ikke for meg at det kan bli det helt store en gang til. Selve monsteret og det der var ikke egentlig så interessant synes nå jeg.

 

Edit: Eeeh, litt sein der ja, og doktoren beskrev det jeg mente bedre enn meg selv.

Edit: Mindre endring av editen over.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Kommer det en ny Cloverfield?

 

http://www.imdb.com/title/tt1179933/

Abrams claims, ""We're talking about it... but the truth is there's another idea that I'd rather do with the same people than do a sequel. "

 

Jeg personlig synes nå det er litt merkelig at folk hungrer etter en oppfølger til denne filmen, jeg fant filmen meget god, men det jeg synes var bra med filmen var fortellerstilen, og jeg ser ikke for meg at det kan bli det helt store en gang til. Selve monsteret og det der var ikke egentlig så interessant synes nå jeg.

 

Synes også filmen var meget bra. Ikke lenge siden jeg så den, men føler det er rett før jeg må se den en gang til :D

Endret av TheKaptain
Lenke til kommentar
Det triste med å se The Donner Cut er at man innser hvordan dette episke prosjektet den gang ble ødelagt litt av kranglingen (Donner som ble erstattet). Donner Cut, kombinert med extended-utgaven av den første retter opp veldig mye. Superman The Movie er og forblir min eneste 10'er film når det kommer til superheltsjangeren. Den tok seg god tid, bygget opp historien og den innfridde løftet om at "man vil tro at en mann kan fly". Sam Raimi, Bryan Singer og Chrisopher Nolan har helt klart hentet inspirasjon fra Richard Donner.

 

 

Var tanken som slo meg også under filmen, hvor bra nr. 2 kunne ha vært hvis Donner ikke hadde fått sparken. Men jeg synes han har fått rettet opp veldig mye inntrykket. Har aldri vært en stor fan av nr. 2 i serien (for ikke å nevne de to siste), har vel ligget på en 5/10 for min del nå spratt den opp i en sterk 7, svak 8.

 

Satt også å så på ekstra matriellet som fulgte med og Donner kom med en kommentar som jeg var veldig enig i. Hva om han ikke hadde fått sparken og hadde fått lov til å utvikle Superman videre, tenk da på hvilken 3er eventuelt 4er vi ville hatt og ikke de som har sett dagens lys...

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale meg en trist, gjerne flere, triste filmer? Har virkelig fått sansen for triste filmer, i retning sorg/depresjon, som f. eks. The Bridges of Madison County. Med andre ord filmer man blir betatt av pga. følelser. Slutten på The Bridges of Madison County er noe ingen mennesker vil oppleve. Egentlig så liker jeg ikke slike filmen, men på en annen side så er de fascinerende.

 

Forøvrig ser jeg frem til The Dark Knight.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Så nettopp the Happening. Håper M Night Shyamalan(eller noe sånt) kan lage noe bra snart.

makan til dårlig film har jeg ikke sett på lenge.(på kino)

 

Er det bare meg eller er Mark Wahlberg sytete til tider?

Lenke til kommentar

Jeg liker helter som er litt endimensjonale, ja. I ninjafilmene mine vil jeg ikke ha masse jenter og koner og dobbeltliv og drama. Da skal det være ninja som er ute etter et narkokartell og må slakte horder av rosa, gule og grønne ninjaer, og that's it.

 

Eller filmer som Predator, Rambo og Commando. En mann, ett oppdrag, drepe alt som rører seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Må sjekke ut Crash(2006) som er en av mine favoritt filmer :)

Andre triste filmer er Sofies choice.

 

(the happening var trist på en annen måte :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...