Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor det er mulig å kjøpe Monty Python - Life of Brian og The Holy Grail til en ok pris? Jeg er i komedie kjøpe tid nå. ^^

Monty Python Samleboks

 

Contains The Following:

 

* And Now For Something Completely Different

* Monty Python And The Holy Grail

* Monty Python’s Life Of Brian

* Monty Python’s Meaning Of Life

 

=£17.99 + Frakt.

 

Denne passer vel bra om du ikke har noen av filmene fra før:)

Lenke til kommentar

Etter alt pratet om Superman så måtte jeg bare kjøre igang med Superman The Movie og den er å blir den ultimate superhelt-filmen til dags dato. Koser meg like mye nå som for 20 år siden eller noe sånt når jeg så den første gangen.

 

Det skal bli moro å kjøre igang med Superman 2 - The Donner Cut, for å se hvordan den er i forhold til orginalen...

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor det er mulig å kjøpe Monty Python - Life of Brian og The Holy Grail til en ok pris? Jeg er i komedie kjøpe tid nå. ^^

Monty Python Samleboks

 

Contains The Following:

 

* And Now For Something Completely Different

* Monty Python And The Holy Grail

* Monty Python’s Life Of Brian

* Monty Python’s Meaning Of Life

 

=£17.99 + Frakt.

 

Denne passer vel bra om du ikke har noen av filmene fra før:)

Da var de bestilt! :)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Noen som har en bra film jeg kan se i kveld helst en komedie eller action.

 

Tenkte kansje å se Drillbit Taylor. Noen som har sett eller hørt noe om den?

 

Hvis du ikke har begynt å se noen film enda, vil jeg anbefale Vantage Point. Nettopp ferdig med den. Glimrende film. Adrenalin fyllt action fra start til slutt. Måten det ble fortalt på var også glimrende.

Lenke til kommentar
Etter alt pratet om Superman så måtte jeg bare kjøre igang med Superman The Movie og den er å blir den ultimate superhelt-filmen til dags dato. Koser meg like mye nå som for 20 år siden eller noe sånt når jeg så den første gangen.

 

Det skal bli moro å kjøre igang med Superman 2 - The Donner Cut, for å se hvordan den er i forhold til orginalen...

 

 

Det triste med å se The Donner Cut er at man innser hvordan dette episke prosjektet den gang ble ødelagt litt av kranglingen (Donner som ble erstattet). Donner Cut, kombinert med extended-utgaven av den første retter opp veldig mye. Superman The Movie er og forblir min eneste 10'er film når det kommer til superheltsjangeren. Den tok seg god tid, bygget opp historien og den innfridde løftet om at "man vil tro at en mann kan fly". Sam Raimi, Bryan Singer og Chrisopher Nolan har helt klart hentet inspirasjon fra Richard Donner.

 

Så Hulken i dag og det den manglet var teskjemodusen. Den tok seg for lite tid til alt annet enn Hulk. Jeg er fornøyd med filmen, bevares, men det er synd de har vingeklippet alle andre karakterer enn Hulken så mye. Spesielt når scenene er spilt inn, jeg har lest om alle de klippete scenene. De ville kunne gjort filmen på høyde med Batman, Batman Begins og Unbreakable. Men Leterrier valgte en billigløsning (evt. ble han presset av Marvel til å gjøre det til mer action). Synd, men jeg gleder meg til Blu-Ray utgaven.

 

Men Marvel Studios har fulgt opp sin rette venstre (Iron Man) med en god høyre kryss. Synd det ikke var en uppercut, men nå skal jeg ikke være bortskjemt heller. En fantastisk og en god superheltfilm i løpet av et år er sjelden kost. Når The Dark Knight, Hancock og Punisher:War Zone fortsatt venter på å ha premiere så er jeg i en liten superheltgeekhimmel. :)

Lenke til kommentar
De ville kunne gjort filmen på høyde med Batman, Batman Begins og Unbreakable.

 

Stilig at du nevner Unbreakable midt opp i alt, da alle (inkludert meg) ofte glemmer denne filmen når man skal snakke om superheltfilmer. I mine øyne Shyamalans aller beste, da den har en langt bedre gjensynsverdi enn resten av bønsjen..

Lenke til kommentar

Jeg vil ha superhelt-film der dameproblemer er HELT ute av banen. Jeg vil ikke ha kjærlighetsdrama der dama dras mot superhelt-alteregoet til spiderman, mens det er spiderman som er forelsket i henne, også er bestekompisen til spiderman sjalu og vil ha samme dama og kyssing og blablabla...kan det ikke bare gjøres enkelt?

 

Superhelt, redde verden, skyte og drepe masse slemme superhelter, end of story? Neeeida..må ha med noe kjærlighetsdrama også.

Supermann samme greia. Lois Lane burde vært bannlyst. Jeg vil ikke ha masse følelser og kliss, bare action med superkrefter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
De ville kunne gjort filmen på høyde med Batman, Batman Begins og Unbreakable.

 

Stilig at du nevner Unbreakable midt opp i alt, da alle (inkludert meg) ofte glemmer denne filmen når man skal snakke om superheltfilmer. I mine øyne Shyamalans aller beste, da den har en langt bedre gjensynsverdi enn resten av bønsjen..

 

Helt enig. Unbreakable blir bare bedre og bedre med årene. Skulle heller sett Shyamalan lage trilogien ferdig fremfor å hoste opp mer tull som hans siste par filmer. Men filmen ble ingen finansiell suksess, så det blir nok med den ene.

 

Jeg vil ha superhelt-film der dameproblemer er HELT ute av banen. Jeg vil ikke ha kjærlighetsdrama der dama dras mot superhelt-alteregoet til spiderman, mens det er spiderman som er forelsket i henne, også er bestekompisen til spiderman sjalu og vil ha samme dama og kyssing og blablabla...kan det ikke bare gjøres enkelt?

 

Superhelt, redde verden, skyte og drepe masse slemme superhelter, end of story? Neeeida..må ha med noe kjærlighetsdrama også.

Supermann samme greia. Lois Lane burde vært bannlyst. Jeg vil ikke ha masse følelser og kliss, bare action med superkrefter.

 

Har du ikke skjønt enda at kvinnene er de virkelige skurkene i superheltfilmer? :p Alltid de som prøver å få helten til å gi opp heltejobben til fordel for dem. Superman II, Spider-Man II, hintes til i Batman Begins og er hovedgrunnen til at Bruce Banner ikke vil være Hulk. Man kan ikke være superhelt og samtidig ha dame/familie. Somethings gotta give. Derfor mener jeg det var en tabbe at Superman giftet seg, de burde holdt på lonely-man temaet.

 

Men kvinnene er viktige for å vise hva heltene må ofre for å redde andre. De må legge til side behov for kjærlighet. Symbolverdien gir historien litt ekstra dynamikk. Men publikums sult for "happy ending" gjør at man tidvis gjør tabber (spesielt med Spider-Man og Superman) for å tilfredsstille massene.

 

Lenke til kommentar
Noen som har en bra film jeg kan se i kveld helst en komedie eller action.

 

Tenkte kansje å se Drillbit Taylor. Noen som har sett eller hørt noe om den?

 

Hvis du ikke har begynt å se noen film enda, vil jeg anbefale Vantage Point. Nettopp ferdig med den. Glimrende film. Adrenalin fyllt action fra start til slutt. Måten det ble fortalt på var også glimrende.

 

 

Så Vantage Point for noen dager siden :D

Endret av TheKaptain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...