Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blank tavle er bare å glemme, med mindre man kvitter seg med internett. Det er noe som hører fortiden til. Men jeg stoler på at Nolan som alltid lurer oss, også med trailere :)

Ellers, når det er snakk om Supermann. Dette klippet her er noe av det mektigste som er kommet i en superheltfilm. Det viser når Supermann velger egoisme, hvor han går fra å være Supermann til å være menneske. Både symbolsk og fysisk. Dialogen og skuespillet er fantastisk, Brando og Reeve i sitt ess.

Klippet kom aldri med i Superman II, grunnet grådighet. De ville ikke betale Brando. Heldigvis kom Donner Cut for et par år siden og gjorde kombinasjonen Superman I + II til det mest episke sjangeren noensinne vil by på.

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Gleder meg mer og mer til TDK nå, håper bare de enorme forventningene blir innfridd. Hvis den er noe annet enn fantastisk blir jo det en skuffelse i forhold til hvor mye den er hypet opp.

Eneste dumme er at jeg mest sannsynlig må se den alene på kino :( Alle har jo dratt hjem for sommeren i Trondheim, bare jeg som må jobbe...

Noen som vet om det kommer til å være noen førpremierer i Oslo før den 20?

Lenke til kommentar
Det er brukt i mange andre filmer og , er det ikke?

Jeg er ganske sikker på at jeg har hørt den mange, mange ganger i både tegne- og westernfilmer.

Er det ikke Rossini - William Tell Overture?

Ja, Rossini skrev William Tell, og "overture" betyr forspill.

Lenke til kommentar
Ser man på Superman I-III så kan jeg ikke helt skjønne hvordan man kan komme frem til at han er overlegen, sjenert er nesten mer det riktige ordet.

Jeg tenker på totalt overlegen fysisk.

Til slikt har man fjell av kryptonitt, nei vent... kontinent av kryptonitt! :wee:

Om de ikke snart virkelig tar en "Wrath of Khan" så kan de like godt bytte navnet hans til Liftman.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...