Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er stort sett bare opptak av tre folk som sitter og gir morsomme kommentarer mens de ser på dårlige sci-fi/horror-filmer fra gamledager.

 

Settingen er riktinok at de er fanget på en romstasjon og tvinges til å se filmene av en gal professor, men alt av mellomsekvenser er egentlig bare pinlig dårlig. Anbefaler MST3K: The movie som en introduksjon.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
R betyr ikke kvalitet. Det betyr blod, men ikke kvalitet. Vi får se.

7648723[/snapback]

 

Jo, greit nok at "R" ikke betyr kvalitet. Men i slike filmer som AvP så skal det ikke være PG13. Hvis filmen og handlingen er bra, så gjør bare blod å gørr det enda bedre.

Lenke til kommentar
R betyr ikke kvalitet. Det betyr blod, men ikke kvalitet. Vi får se.

7648723[/snapback]

 

Jo, greit nok at "R" ikke betyr kvalitet. Men i slike filmer som AvP så skal det ikke være PG13. Hvis filmen og handlingen er bra, så gjør bare blod å gørr det enda bedre.

7648735[/snapback]

 

Hadde AvP hadde R-rating, så kanskje jeg hadde kost meg litt mer under filmen. Men når ikke en gang volden interesserte meg, så var det jammen ikke mye igjen. Det er to av de verste jævlene som har blitt kastet ut på film, og så går de for PG-13. Det er absurd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Utrolig morsomt å se klippene fra diverse visninger hvor publikum får stille spørsmål til skuespillerne og de bak filmen. Viser hvor stort kultfenomen Troll 2 faktisk er. Drømmen er å få gjennomført noe slikt i Norge. ;D

7647845[/snapback]

Troll 2 var noe helt for seg selv. En kamerat av meg valgte å gå i protest da jeg sa jeg skulle sette på trollfilmene. Nå skal det sies at han har blitt tvunget til å se mye dumt opp gjennom tidene...

 

Det at ejg eier trollfilmene fikk meg til å tenke på noe, under halvparten av filmene jeg eier er hva jeg vil kalle kvalitetsfilm. 37 zombiefilmer sier vel egentlig sitt. :hmm:

Lenke til kommentar
R betyr ikke kvalitet. Det betyr blod, men ikke kvalitet. Vi får se.

7648723[/snapback]

 

Jo, greit nok at "R" ikke betyr kvalitet. Men i slike filmer som AvP så skal det ikke være PG13. Hvis filmen og handlingen er bra, så gjør bare blod å gørr det enda bedre.

7648735[/snapback]

 

Hadde AvP hadde R-rating, så kanskje jeg hadde kost meg litt mer under filmen. Men når ikke en gang volden interesserte meg, så var det jammen ikke mye igjen. Det er to av de verste jævlene som har blitt kastet ut på film, og så går de for PG-13. Det er absurd.

7648768[/snapback]

 

Dere to kom vel egentlig ganske godt fram til poenget mitt :)

Lenke til kommentar

Joda, og om en film har R-rating, så betyr jo det gjerne at folkene bak filmen ikke BARE bryr seg om pengene - som igjen kan være et indirekte hint om kvalitet. Likevel, jeg ser nå på saken med sarkastisk blikk. Vet ikke ehlt hva man skal forvente av noe sånt da. 1'ern kunne blitt jævlig god, men den ble bare helt utrolig dårlig. 2'ern har jo litt håp, men ikke mye.

 

Er det forresten bestemt at filmen skal få R da? Ikke noen i-siste-liten-kutting fra studioene?

Lenke til kommentar
Joda, og om en film har R-rating, så betyr jo det gjerne at folkene bak filmen ikke BARE bryr seg om pengene - som igjen kan være et indirekte hint om kvalitet. Likevel, jeg ser nå på saken med sarkastisk blikk. Vet ikke ehlt hva man skal forvente av noe sånt da. 1'ern kunne blitt jævlig god, men den ble bare helt utrolig dårlig. 2'ern har jo litt håp, men ikke mye.

 

Selvfølgelig så sier ikke en R-Rating at filmen blir bra, det kan jo gå begge veier, men når du skal ha en film som involverer både Aliens og Predator så kan du ikke gå inn for å lage en "barne-film" det nytter ikke bare ikke. Action filmer som for eksempel M:I-3 så går det helt fint, selv om jeg også der savner en del elementer som blir borte når man hiver på en PG13 rating...

 

Er det forresten bestemt at filmen skal få R da? Ikke noen i-siste-liten-kutting fra studioene?

7648910[/snapback]

 

Får ikke håpe det, da ender den vel opp som delvis den første og et enda bedre eksempel Ultraviolet. Men hvis regissørene (to tvillinger vist), går inn for å lage den som en R-rated film og det står også at de skal lage det mest

as much in-camera practical effects as possible
og mindre cgi så betyr jo det forhåpentligvis at det blir vanskeligere å klippe den i stykker for å få en PG13 rating...
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hentet fra imdb:

 

"In an interview with www.iesb.net on September 29, 2006 Tom Rothman, the head of Fox studios, said that AVP2 will be 'very violent, very hardcore and very restricted', implying an R-rating."

 

Så tipper det blir "R" rating på filmen ja.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg trenger hjelp angående en quiz. Hva heter denne skuespilleren?

 

post-73595-1168010312_thumb.jpg

 

Dette hadde vært fint hvis noen kunne ha dobbeltsjekket de andre svarene mine også, sånn for å være sikker:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Tom Cruise

2. Johnny Depp

3. Clint Eastwood

4. Robert de Niro

5. Harrison Ford

6. Sean Connery

7. Ray Charles

8. Morgan Freeman

9. Bruno Ganz

 

Her kan quizen lastes ned. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...