DoktorBacon Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Etter å ha sett en del gangsterfilmer opp gjennom årene så var American Gangster overraskende paff. Fant ikke filmen direkte dårlig, men når jeg tenker tilbake på greia så var det veldig lite som satt igjen. Rett og slett en lite minneverdig affære. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Etter å ha sett en del gangsterfilmer opp gjennom årene så var American Gangster overraskende paff. Fant ikke filmen direkte dårlig, men når jeg tenker tilbake på greia så var det veldig lite som satt igjen. Rett og slett en lite minneverdig affære. Ingenting slår Gudfaren Endret 16. juni 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Synes ikke Scorsese sine mafiafilmer er noe særlig heller jeg. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Ingen mafiafilm har grepet meg på samme måte som Scorseses GoodFellas. Den falt faktisk bedre i smak enn Gudfaren. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Gudfaren er episk. Min #2 film ever. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Goodfellas er litt kjapp, actionfylt gangstermorro, mens Gudfaren er mer et episk familiedrama. Hver sin smak. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Goodfellas er litt kjapp, actionfylt gangstermorro, mens Gudfaren er mer et episk familiedrama. Hver sin smak. Helt klart. Heldigvis satt jeg stor pris på begge to. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Så nettopp Lars and the real girl. Noen andre som har sett den? Virkelig merkelig film, men ble positivt overraska... Jeg har sett den og må si den er snål. virkelig snål. Langt ifra den særeste filmen jeg har sett. En herlig lite film om isolasjon, desillusjon, familie og samhold. Men over til noe annet. Jeg har akkurat sett ferdig Belle De Jour, og etter å se sett slutten to ganger, skjønner jeg den fremdeles ikke. Jeg forstår det slik at da Husson går inn til Pierre etter å sagt at han skal røpe alt, går vi over til hennes drøm. Men i motsettning til de tidligere drømmene er denne uten masokismen. Alternativt ser jeg det som en reel mulighet hun går over i drømmefasen i det hun plukker opp broderiet. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Har aldri klart å se ferdig Gudfaren. Sirup treg og kjedelig handling, og itillegg takler jeg ikke stemmen til Gudfaren-typen (Brando?). Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Har aldri klart å se ferdig Gudfaren. Sirup treg og kjedelig handling, og itillegg takler jeg ikke stemmen til Gudfaren-typen (Brando?). Hva der det du sier? Marlon Brandos rolle i Gudfaren er en av filmhistoriens stiligste. Stemmen hans er bare utrolig - på en heterofil måte. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Har aldri klart å se ferdig Gudfaren. Sirup treg og kjedelig handling, og itillegg takler jeg ikke stemmen til Gudfaren-typen (Brando?). Hva der det du sier? Marlon Brandos rolle i Gudfaren er en av filmhistoriens stiligste. Stemmen hans er bare utrolig - på en heterofil måte. Der må jeg si meg sterkt uenig. Brandos karakter fremstilles som en arrogant selvgod naresist som akkurat har lest en dårlig bok om hersketeknikker. Hvor av stemmen er den beste indikatoren på dette. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Hvorfor mener du Brando's karakter fremstilles som det? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg synes det er synd at Brando huskes for Gudfaren, når On the Waterfront og Streetcar er så mye bedre eksempler på hvorfor han er en legendarisk skuespiller. Det var pga disse rollene at han er så imponerende i Apocalypse og Godfather, det var ryktet og mytene og frykten og respekten som man hadde for verdens dyktigste amerikanske skuespiller som gjorde at disse rollene ble betydningsfulle. Har man ikke sett On the Waterfront så har man ikke sett Brando. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 For personer i en maktposisjon, er det å bruke en lav viskende/mumlende stemme, en klar (og primitiv) hersketeknikk for å vise at tilhørerne er ens underlegne. For å i det hele tatt bruke denne hersketeknikken, må selv helt kart vite at audiensen er ens underlege, altså en opphøynelse av seg selv. Selvgod, arrogant og narsisistisk vil da godt passe her. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Joda, det var jo litt av en analyse det. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Konklusjonen er vel at otth mener den ikke er så bra - på en lesbisk måte. Selv finner jeg stemmer ganske så passende. Husker jeg ble litt "Hæ?" når jeg hørte Marlon i Apocalypse back in the days. Endret 16. juni 2008 av Jan-Erik Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Må egentlig si at jeg hater Brandos karakter i Gudfaren. Han fremstår som en parodi på et ekte menneske. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 On the Waterfront er veldig bra og viser i større grad fram hvorfor Brando regnes som en av de beste mannlige skuespillere gjennom tidene enn f. eks. "The Godfather". "A Streetcar Named Desire" må jeg få sett. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Må egentlig si at jeg hater Brandos karakter i Gudfaren. Han fremstår som en parodi på et ekte menneske. Parodi på et ekte menneske? Den håper jeg du vil utdype. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Siste filmen hans, the score, synes jeg var ganske blek. Ser de fleste filmene hans mot slutten ikke var helt det store. 5-6 på imdb. Kanskje derfor jeg ikke har noe kjennskap til de. Endret 16. juni 2008 av Jan-Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå