Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I kveld skal jeg kose med med en film jeg har faktisk kun sett slutten av for mange år tilbake, Heat. Tror og håper det blir en flott opplevelse, er vel nesten en garanti når du har Pacino og De Niro. :)

Og jo, RIP Winston.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
I kveld skal jeg kose med med en film jeg har faktisk kun sett slutten av for mange år tilbake, Heat. Tror og håper det blir en flott opplevelse, er vel nesten en garanti når du har Pacino og De Niro. :)

Og jo, RIP Winston.

Heat er alltid konge, vurderer å se den igjen snart.

Lenke til kommentar

Jeg så forresten American Gangster her om dagen, hadde store forventninger nettopp pga. Scott, Crowe og Washington, men jeg må innrømme at filmen er brutalt kjedelig, Scott hadde det utrolige konseptet, skuespillere osv, men gjorde ikke jobben godt nok. Det var 2.5 helt sinnsykt lange timer, regissøren begynner å miste grepet nå, imho.

Lenke til kommentar

Og jo, RIP Winston.

Heat er et mesterverk uten sidestykke. Michael Mann's magnum opus. Episk actionthriller av høyeste sort. Pacino og DeNiro gjør begge sine beste roller siden Gudfaren Pt II, særlig Pacino er helt rå i denne filmen. Skildringen av Los Angeles / cinematografien i filmen er også helt spot on.

Lenke til kommentar
Jeg så forresten American Gangster her om dagen, hadde store forventninger nettopp pga. Scott, Crowe og Washington, men jeg må innrømme at filmen er brutalt kjedelig, Scott hadde det utrolige konseptet, skuespillere osv, men gjorde ikke jobben godt nok. Det var 2.5 helt sinnsykt lange timer, regissøren begynner å miste grepet nå, imho.

Vel, siden filmen er sant, synes jeg filmen var helt fabelaktig bra.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Synes American Gangster herlig jeg. Gikk litt i dybden i forhold til de to hovedkarakterene, og det var ikke en gangsterfilm lagd kun for å underholde folk med Cosa Nostra-kåthet. Er glad jeg så extended edition jeg!

Lenke til kommentar

Filmen er basert på en sann historie og det er jo for så vidt helt fint, men det lille av spenningen som ble bygd opp i filmen, ble raskt drept av sinnsykt lange kjedelige scener etterpå. Filmen kunne kanskje ha vært reddet av noe form for klimaks og god musikk/score, men det var jo også fraværende, så da falt jeg helt ut egentlig.

Det var litt som å se på en dokumentar på en måte, en helt uinteressant dokumentar.

Lenke til kommentar
Er det nødvendig å se den første Drunken Master filmen før man ser The Legend Of Drunken Master?

Nei. Men den er verdt å se.

Dessverre så takler jeg ikke slåssescener som er så dårlig lagd at man ser at de ikke er nær hverandre ogsånt når de slår hverandre så jeg blir nok nødt til å stå over den :/

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Datteren ønsket jo åpenbart at foreldrene skulle bli sammen igjen, men rett etterpå er hun helt gira på å fikse faren med April. Typisk hollywood-slutt ...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ganske uenig. Manuset binder kjærligheten til April ganske tidlig. Og så har vi den underliggende boken fra faren som han finner, som gjør at de finner hverandre igjen. Datteren vil jo selvfølgelig at far og mor skal forbli gift (barn er som oftest redde for store forandringer), men samtidig viser ungen forståelse for at det kanskje var det uspilte kjærlighetsbåndet som var det riktige. Hun ser også moren som ikke stryker faren på håret som en pekepinn.
Lenke til kommentar

Vel, siden filmen er sant, synes jeg filmen var helt fabelaktig bra.

Nja, jeg vil nå si at manusforfatter har tatt seg ganske store friheter i historien og det er veldig mye fiksjon blandet inn. Om jeg forstår historikere riktig så er knapt nok den "røde linjen" i filmen historisk korrekt.

Men jeg fant den nå underholdende og bedre enn eksempelvis Scorsese sine to mafiafilmer fra 90-tallet. Men det har vel litt med at det er mer kontraster mellom karakterene ("snill" vs. "slem") og ikke en salig blanding av svake og feige mennesker som blir portrettert.

Men alle filmene er nå verdt å se. Vet ikke om det bare er meg, men mafiafilmer blir jo aldri kjedelige. Selv om jeg enda ikke har opplevd en som har gitt meg ekstatisk følelse enda. Men det kommer nok med tiden :)

Lenke til kommentar

Synes også denne filmen var dårlig dessverre...

Overrated.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...