Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle se A night at the Roxbury som alle jeg kjenner som har sett den har skrytt opp i skyene. Så vel 20 min av den før jeg ble avbrutt siden noe annet kom opp. Må si jeg var veldig glad for at jeg ble avbrutt, det fantes ikke morsomt i det hele tatt. 2 tullinger (som virka enten totalt dumme eller høye på et eller annet) på byen som prøvde å sjekke opp damer på helt udugelige måter som selv en 5'åring syntes blir for dumt. Skal prøve å få sett hele for å se om den blir noe bedre. Skuffende...

Lenke til kommentar
Kult. Akkurat sett Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo (1966) (som jeg også har laget en mini-anmeldelse av her) I kveld tenkte jeg Psycho (1960) skulle bli sett :)

Hvorfor sier du den italienske tittelen? Vi er norske, da burde vi vel si Den Gode, Den Onde og Den Stygge? Eller, i verste fall The Good, The Bad and The Ugly?

 

Aigth?

 

Anyways, jeg skal se Superbad nå. Burde jeg se fram til det? :love:

Lenke til kommentar
Kult. Akkurat sett Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo (1966) (som jeg også har laget en mini-anmeldelse av her) I kveld tenkte jeg Psycho (1960) skulle bli sett :)

Hvorfor sier du den italienske tittelen? Vi er norske, da burde vi vel si Den Gode, Den Onde og Den Stygge? Eller, i verste fall The Good, The Bad and The Ugly?

 

Aigth?

 

Anyways, jeg skal se Superbad nå. Burde jeg se fram til det? :love:

 

Norske oversettelser synes jeg I HVERT FALL er teit (Den Gode, Den Onde og Den Stygge..Er forresten "Den grusomme" ikke stygge )

 

Engelsk oversettelse er ok, bare la inn den italienske siden det er orginaltittelen.

 

Men uansett, JA , Du bør glede deg til Superbad!

Lenke til kommentar

Tror det var i går jeg så Charlie Bartlett. Så den mest pga. at jeg like serien Huff, og likte Anton Yelchins karakter i den filmen; en karakter som forøvrig ikke skiller mye fra den vi opplever i denne filmen.

 

En av de bedre high-school-vet-ikke-hvem-jeg-er-film. Likte du Ten Tings I Hate About You, liker du sikkert denne også, men ville dog ikke anbefalt den til noen over 18.

 

Edit: Likte du Charlie Bartlett vil du trolig også like Bill, så kjør på.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Kult. Akkurat sett Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo (1966) (som jeg også har laget en mini-anmeldelse av her) I kveld tenkte jeg Psycho (1960) skulle bli sett :)

Hvorfor sier du den italienske tittelen? Vi er norske, da burde vi vel si Den Gode, Den Onde og Den Stygge? Eller, i verste fall The Good, The Bad and The Ugly?

 

Aigth?

 

Anyways, jeg skal se Superbad nå. Burde jeg se fram til det? :love:

Superbad er desidert en av de beste komediene som har kommet ut på et par år hvertfall. Første halvdelen av filmen er rimelig god, men den dabbet litt av på slutten for min del da, men overall flott film. :)

Lenke til kommentar
Tror det var i går jeg så Charlie Bartlett. Så den mest pga. at jeg like serien Huff, og likte Anton Yelchins karakter i den filmen; en karakter som forøvrig ikke skiller mye fra den vi opplever i denne filmen.

 

En av de bedre high-school-vet-ikke-hvem-jeg-er-film. Likte du Ten Tings I Hate About You, liker du sikkert denne også, men ville dog ikke anbefalt den til noen over 18.

 

Edit: Likte du Charlie Bartlett vil du trolig også like Bill, så kjør på.

 

ukay, da ser jeg den og.

 

hvem av filmene kan du ikke anbefale til folk over 18? charlie bartlett?

Selv har jeg ikke noe problem med å anbefale denne til folk over 18. Da den faktisk er noe mer seriøs en mange andre teen flix..

Lenke til kommentar

Det var Charlie Bartlett jeg ikke ville anbefalle til folk over 18. Tenåringsfilmer som handler om å finne seg selv, problemer med foreldre, o.l. fenger ikke akkurat de over 18. De har vanligvis løst disse problemene.

 

Bill, som i hovedsak handler om en man i midtlivskrise, vil derimot treffe bredere. Grunnen til at jeg anbefaller den til deg er at en av hovedkarakteren har svært store likhetstrekk til Charlie Bartlett.

 

Gav forøvrig ingen av disse filmene mer enn 6. Noe som betyr at de er greie å se en gang, men ikke noe mer.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Akkurat blitt ferdig med dagens andre twofifty-film. Startet med å se Mononoke-hime, som var underholdende nok, men ikke noe spesielt mer for en som ikke er så alt for begeistret for anime. Gav den en 7er.

 

Etter det vurderte jeg å se The Machine Girl, men syntes jeg var litt for edru til å se den. Så det ble The Diving Bell and the Butterfly i stedet. En film som handlet om noe helt annet enn hva tittelen skulle tilsi.

 

Nå lurer jeg på om jeg skal sett på siste episoden av Doctor Who eller en film til.

Lenke til kommentar
Likte den svært godt.

 

En svært god og rørende historie, selv om at jeg synes de burde gjort mer av dødsønsket, men med tanke på syntetisk lykke er det ikke rart at forfatteren har valgt å ikke sette fokus på akkurat dette. Ellers elsket jeg kameraføringen.

 

Ga den en 8er.

 

Selv elsket jeg filmen, og den landet på en 9'er for min del. Men nok om min mening, har vel skrevet et anmeldelse av filmen før.

 

Kameraføringen er genial, særlig åpningsscenen. Den er helt utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...