Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Men nå gir jo, hvert fall i min mening, en hjemmekino mye mer enn kinobesøk da. Med en hjemmekino kan du sitte hjemme i fred og ro, gjerne invitere noen venner over, og se filmen når det passer deg, uten reklame, uten irriterende folk i salen som bråker og forstyrrer og uten å bruke en halvtime-time totalt på å reise frem og tilbake til kinoen. Man kan se det man vil når man vil, og ikke bare filmene som settes opp av kinoen til de tidene kinoen bestemmer. Langt mer fleksibelt og langt mer behagelig. En hjemmekino er også noe du eier, og vil ha glede av i lang, lang tid. Og kan brukes til mye mer enn bare filmtitting, det være seg spilling på lerret eller å se på TV. I tillegg betaler man kanskje 20-70 kroner ekstra for å eie filmen og kunne se den så mange ganger man vil, fremfor å gå på kino og se filmen én gang.

 

Kino er greit nok som en sosial aktivitet og noe som kan være moro en gang i blant sammen med noen venner, men jeg for min del har gitt opp å se nye filmer på kino da jeg bare ender opp med å irritere meg til slutt uansett. Takke meg til å vente noen ekstra måneder, og se filmene når det passer meg og uten å få halve opplevelsen spolert av drittunger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig at kino er best hjemme :)

 

Etter at jeg fikk innstallert prosjektor og lerret for litt over 1 år siden har jeg ikke satt min fot i en kinosal. Tror heller ikke at det kommer til å skje med det første heller.... Sukk har vel blitt en gammel og bitter mann ang. kino.....

Lenke til kommentar
Så nettopp Crank, Herlig film^^ men sluttscenen var litt overdreven da^^ Litt Shoot'em up stil over den. Elsker sånne filmer, noen som kan avbeflae noen flere liknenne?

Sort by name Lowest

Crank (2006) 1

Skjønte ikke helt hva du mente, men jeg syns hvertfall den eide^^

Lenke til kommentar
Så nettopp Crank, Herlig film^^ men sluttscenen var litt overdreven da^^ Litt Shoot'em up stil over den. Elsker sånne filmer, noen som kan avbeflae noen flere liknenne?

Sort by name Lowest

Crank (2006) 1

Skjønte ikke helt hva du mente, men jeg syns hvertfall den eide^^

Var bare voting-history-trivia fra min side.

Lenke til kommentar

Jason Statham ;)

 

Forøvrig ser jeg ingen grunn til å gi Crank en ener, uansett hvor mye man mislikte den.

 

Synes du absolutt alt var elendig i filmen? Var det ingenting i filmen som underholdte deg?

 

Jeg har gitt ut et par enere på imdb selv og da har jeg følt det akkurat slik. At filmen feiler på alt, samt den har ingen underholdningsverdi/ikke er morsom. (Kill Buljo, Bloodrayne, The Marine = 1'ere)

Lenke til kommentar
Jeg så traileren, og det frister å se den. Den vippet mellom kul og prøve-å-være-kul, så den kan fort faile, men jeg liker Colin.

 

Vel den har 8,2 (ca. 9000 stemmer) på IMDb og 79 % på rotten, så sannsynligheten for at den feiler er vel ikke så veldig høy. Og siden jeg så den for et par dager siden, så vet jeg at dette ikke er tilfellet.

 

Lite høytidlig og fylt med svart humor. En herlig film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis det er noen her som tilfeldigvis har sett Mr. Beans ferie så synes jeg Carson Clay-filmen mot slutten er et fantastisk stikk til selvhøytidelige festivalfilmer av verste sort. Bare den var verdt hele Bean-filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...