Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Men så må eg også si meg enig i med foregangsmannen ang. The Thin Red Line, meget bra film meiner eg.

7638810[/snapback]

 

Thin Red Line synes jeg slettes ikke er for lang, jeg. Den er ingen høyoktans actionfilm for 15-åringene. Hele filmen har på en måte en litt "søvnig" atmosfære, som jeg liker veldig godt. Det at den er så poetisk som den er, er også rørende. Massevis av gode skuespillere som gjør en knallgod jobb (artig å se Clooney i 20 sekunder også). Men best av alt er selvsagt den utrolig vakre musikken som Melaneserne synger. Utrolig kos at man har flere av deres låter som ekstramateriale på DVD-platen.

Jeg skulle bare ønske at Thin Red Line hadde kommet ut året før eller etter (helst før), så hadde den fått den oppmerksomheten og alle Oscar-prisene som den så absolutt fortjener.

7639876[/snapback]

 

 

er også fan av den filmen og har maliasian choir sound track på cd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er director's cut av The Butterfly Effect bedre enn kinoversjonen og isåfall hvorfor?

7640849[/snapback]

 

Jeg synes DC er bedre. Jeg vet dessuten også om et knippe andre personer her på forumet synes det samme. Cun (muligens + noen andre) synes ikke det.

 

Jeg synes den er bedre fordi den forklarer litt mer, og dessuten har den en litt mer sørgelig slutt. Dessuten synes jeg filmen er så bra at ethvert tillagt minutt er velkomment i denne filmen. Desto lengre, desto bedre. :p

 

Uansett, hvorfor vil du vite dette? Kjøper du den norske 2-disc-versjonen (som du får for en hundrings overalt), så får du med begge versjonene (+ mange alternative slutter). Da kan du jo dømme selv. :)

Lenke til kommentar
Hvordan er "The Butterfly Effect 2"? Noen som har sett den?

7640950[/snapback]

 

Jeg har ikke sett den, men jeg tror ikke den er å anbefale. Den er av de tullfilmene som bare kommer ut for å tjene penger. Siden studioet har rettighetene på filmen, kan de fortsette sånn med oppfølgere, men hovedfolka bak 1'ern er ikke med på skuta. Det blir som med Terminator 3, bare kanskje enda verre.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Filmen "To kill a mockingbird," er den lik boka eller er noe fjernet/tilføyd?

7640423[/snapback]

Den er (som de fleste adapteringer) en del kortere, men den får virkelig frem essensen. Uten tvil verdt å se, men jeg ville ikke sett filmen som et alternativ til boken (f eks som løsning på det berømte "må levere inn bokrapport imorgen"-dilemmaet).

Lenke til kommentar
Er director's cut av The Butterfly Effect bedre enn kinoversjonen og isåfall hvorfor?

7640849[/snapback]

 

Jeg synes DC er bedre. Jeg vet dessuten også om et knippe andre personer her på forumet synes det samme. Cun (muligens + noen andre) synes ikke det.

 

Jeg synes den er bedre fordi den forklarer litt mer, og dessuten har den en litt mer sørgelig slutt. Dessuten synes jeg filmen er så bra at ethvert tillagt minutt er velkomment i denne filmen. Desto lengre, desto bedre. :p

 

Uansett, hvorfor vil du vite dette? Kjøper du den norske 2-disc-versjonen (som du får for en hundrings overalt), så får du med begge versjonene (+ mange alternative slutter). Da kan du jo dømme selv. :)

7640880[/snapback]

Likte denne filmen og tenkte jeg skulle se den igjen snart. Problemet er at jeg ikke husker om jeg så DC eller Theatrical sist. :hmm:

Lenke til kommentar
Kan se ut som jeg ikke likte DC av samme grunn som Jenssen likte den, da den forklarte mer. Jeg ser ikke poenget, det gjorde jeg heller ikke med DD-DC. Det er ikke noe artig å bli fortalt hva som foregår.

7641419[/snapback]

 

DD sin DC skal jeg være enig i. Den ble litt for barnehage-ish. Men det jeg mener med at Butterfly Effect sin DC forklarer mer, er at den fyller opp huller som fantes i TC-versjonen. Hvorfor skulle liksom faren prøve å drepe han? Det blir nærmere gått inn på i DC.

 

Deathie, om slutten av versjonen du så er sånn at...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

De to hovedkarakterene går forbi hverandre midt i byen, og kjenner hverandre igjen, men velger å fortsette å gå....

...Så er det TC du har sett.

Lenke til kommentar
Filmen "To kill a mockingbird," er den lik boka eller er noe fjernet/tilføyd?

7640423[/snapback]

Den er (som de fleste adapteringer) en del kortere, men den får virkelig frem essensen. Uten tvil verdt å se, men jeg ville ikke sett filmen som et alternativ til boken (f eks som løsning på det berømte "må levere inn bokrapport imorgen"-dilemmaet).

7641181[/snapback]

 

Skal gjøre begge deler, men er greit å få for seg det visuelt også.

Lenke til kommentar
Hvorfor må det være så lenge til 23. mars? Det virker som en evighet. :hm:

 

Jaja, plakatene var i hvertfall usannsynlig tøffe!

7642895[/snapback]

 

Det er alt for lenge det er helt sikkert :no:

 

De to første er helt klart meget lekre, begynner å bli en del postere som jeg har lyst til å hive opp på veggen ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...