Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iron man virker veldig lovende, har fått seg inn på Imdb top 250 alt :p Blir spennende og se om den holder seg der eller om den blir dunka ut derfra når Flere får sett den.

Gleder meg hvertfall til å få sett den selv :) Men nå er det Rambo på gang :)

Jeg vil nå si at rundt 70000 er et rimelig greit tall å basere et gjennomsnitt på. Den kommer alltids til å synke fordi nye filmer vil alltid dunke ned gamle filmer.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
wow, da var Rambo 4 sett og jeg må si det var en vanvittig rå actionfilm , med en hel del flott gore og vold, og ja - filmen er en del mere realistisk enn de gamle Rambo-filmene. Likte filmen Svært godt :)

Denne filmen havner på "Blu-Ray" listen min.

Lenke til kommentar

Da var jeg tilbake fra Hulken. En virkelig god film, fantastisk CGI og veldig godt reggisert. 8/10 fra meg, jeg var også blandt de 4 første som la igjen stemme på IMDB. *Stolt* :D

 

edit: Når jeg tenker over det så er det siste minuttet av denne filmen det beste minuttet med film noen gang! Skulle bare ønske det hadde vært etter rulleteksten, slik som på Iron Man. Oh, som jeg gleder meg til oppfølgeren av begge to.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Zorins kåk :

 

Drax' kåk :

 

Sist jeg hørte hadde Zorin fest og da kom en skitfull Blofeld og ødela hele festen....det endte med at Oddjob & Jaws måtte kaste han ut......Hugo Drax skal visst være helt rå på trompet også ;)

 

Zorin bekrefter at filmen "A view to a Kill" er rent oppspinn & propaganda og vil på ingen måte påvirke lanseringen av hans nye software til neste år ;)

 

Se og Hør har visst bildene ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Så Indy 4 idag, veldig god. Bedre enn Temple of Doom, selv om dette sidekicket var ganske så irriterende så var det bedre en Shorty, alt er jo forsåvidt bedre enn han da :p

En annen ting: Fytti helvette så irriterende folk er på kino, sender melding snakekr spør spørsmål som "Hva skal han nå?" eller sier ting som "DEt gjorde vondt,. det kan du se på ansiktet hans".

Noen jenter bak meg satt å diskuterte gutter, jeg mener, hva faen?

Ønsker det var en egen kinosal for seriøse kinoseere :angry:

Lenke til kommentar
Så Indy 4 idag, veldig god. Bedre enn Temple of Doom, selv om dette sidekicket var ganske så irriterende så var det bedre en Shorty, alt er jo forsåvidt bedre enn han da :p

En annen ting: Fytti helvette så irriterende folk er på kino, sender melding snakekr spør spørsmål som "Hva skal han nå?" eller sier ting som "DEt gjorde vondt,. det kan du se på ansiktet hans".

Noen jenter bak meg satt å diskuterte gutter, jeg mener, hva faen?

Ønsker det var en egen kinosal for seriøse kinoseere :angry:

 

Du kan eventuelt få deg egen hjemmekino, som jeg har. En milliard ganger bedre enn å sitte med folk som synes alt annet enn filmen er mer interessant. Angrer på at jeg dro på Hulk i dag, fordi det satt en 10, eller 11-åring ved siden av meg og smatta popcorn høylytt fra reklamene til rulleteksten og innimellom slurpa han brusen sin og diskuterte alt mulig rart med kompisen sin som hadde utrolig pipete stemme.

Lenke til kommentar
Så Indy 4 idag, veldig god. Bedre enn Temple of Doom, selv om dette sidekicket var ganske så irriterende så var det bedre en Shorty, alt er jo forsåvidt bedre enn han da :p

En annen ting: Fytti helvette så irriterende folk er på kino, sender melding snakekr spør spørsmål som "Hva skal han nå?" eller sier ting som "DEt gjorde vondt,. det kan du se på ansiktet hans".

Noen jenter bak meg satt å diskuterte gutter, jeg mener, hva faen?

Ønsker det var en egen kinosal for seriøse kinoseere :angry:

Folk som generelt går på kino for å gjøre alt annet enn å se film burde vært skutt i trynet. :)

Lenke til kommentar
Har to hjemme kinoer men det har jo sin sjarm å gå på kino men nå koster jo kinoen såpass mye at det er snart bedre å bare kjøpe den eventuelt leie den.

 

Nå ble jeg nysgjerrig, hvorfor har du to hjemmekinoer? En gammel og en ny?

 

Og faktisk koster ikke en kinobillet, sett i forhold til en hjemmekino, så mye som en skulle tro. Overføres investeringskostnadene i infrastruktur (TV og anlegg), samt strøm, til hver film blir prisen høyere enn man skulle tro.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Fy flate, "The Happening" var grusom. Her var jeg positivt innstilt etter å ha sett traileren, men dæven, litt av et makkverk, krydret med enkelte herlige bilder.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Spesielt det når de kjørte inn til Princeton og så alle som hadde hengt seg. :wee:
Lenke til kommentar
Har to hjemme kinoer men det har jo sin sjarm å gå på kino men nå koster jo kinoen såpass mye at det er snart bedre å bare kjøpe den eventuelt leie den.

 

Nå ble jeg nysgjerrig, hvorfor har du to hjemmekinoer? En gammel og en ny?

 

Og faktisk koster ikke en kinobillet, sett i forhold til en hjemmekino, så mye som en skulle tro. Overføres investeringskostnadene i infrastruktur (TV og anlegg), samt strøm, til hver film blir prisen høyere enn man skulle tro.

En gang da vi kjøpte pc via Risa så var vi med i en trekning av en hjemmekino, vi vant :wee:

Har også en bror som enda bor hjemme, jobbet drit mye 2 somrer på rad så han brukte mye på DVD-er, tv, pc og hjemmekino :D

 

Sant sant, men når en kinobilett koster 60-70 kroner da begynner det å bli litt gale. Husker før når det gikk an å kjøpre brus for 10kr, melkesjokolade for 19kr og kinobilett for 50kr. Det var tider det!

Lenke til kommentar
...

 

Ja, vi husker gladlig tilbake til gamle dager da alt var så mye bedre, selv om det faktisk var mye dårligere.

 

Poenget mitt var at ser man helt økonomisk på saken er faktisk ikke en kinobillet på 60-70 kroner så mye, ei heller de som er 80 til 90, om man sammenligner det med en hjemmekino,

 

Folk flest har en sterk tendens til å bare se løpende kostnader og ikke faste/skjulte. Faste/skjulte er de ei heller i særlig grad villig til å betale for. DinSide hadde et eksempler på dette hvor de økonomisk argumenterete for at passasjerene på en tur ikke bare burde betale sin del av turens bensinregning, men hele bensinregningen (grunnet faste/skjulte kostnader).

 

Tar du kostnaden til hjemmekinoen deler den på antall sette filmer og legger til strømforbruk og innkjøp av DVDer. Da kommer man raskt opp på 60-70 kroner per film, og enda raskere opp på i 80-90 kroner per film, om filmen var dyr (over 50 kr).

 

Man kan selvfølgelig redusere kostnadene ved å argumentere for at man ikke ser filmen alene, samt at kostnaden til TV i seg selv er sun cost, men det fremdeles helt rasjonelt ikke være spesielt dyrere enn kino.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...