Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Shoot 'Em Up befinner seg milevis fra toppkarakteren. Flere lysår, vil jeg si. Fett nok at Kulturo-duden likte filmen, men reagerte litt på at den falt under kategorien legendarisk.

Om en komedie får meg til å skrattle i halvannen time gir jeg den ti av ti. Shoot 'Em Up er en slik komedie, bare med adrenalin, blod og mer maskulinitet enn 300 istedet for humor.

Lenke til kommentar

Shoot 'em up er en elsk eller hat film, så jeg ser ikke helt hvor argumentet i at Kulturos 6 til The Incredible Hulk ikke er valdi grunnet deres elskforhold til Shoot 'em up.

 

Med 71 % på Rotten vil Kulturos karakter på 6 ligge godt innenfor første standardavik, noe som strengt tatt ikke er sjokkerende.

Lenke til kommentar
Må si jeg likte dette:

 

"This Bruce Banner has the same soft-voiced, nerdy naturalism Norton brought to Fight Club. Without Bana’s boyish vulnerability, Norton sponsors the modish fantasy of a yuppie’s inner Hercules."

 

Er akkuratt sånn jeg også synes. Norton passer ikke rollen i det heletatt.

 

På papiret så finnes det ikke en eneste skuespiller som er bedre egnet til å spille Bruce Banner enn Ed Norton. Hvordan i all verden kan ikke en mann som har portrettert menn i kamp mot sine indre demoner i legendariske filmer som American History X og Fight Club passe til å spille en mann som nettopp kjemper mot sin indre demon. En skapning som lever i han. Ed Norton er perfekt casting, på papiret. Om han leverer vil tiden vise, men utifra nesten alle anmeldelser så ser det ut til at han leverer og man sammenligner med Bale og Downey Jr. sine prestasjoner. Jeg er veldig lite bekymret når det kommer til hans prestasjoner, jeg tror han leverer som bare det.

 

Er mer bekymret for de 20 minuttene som ble kuttet vekk. Leterrier har alt uttalt at det vil komme 70 minutter(!) med ekstra filmet materiale til DVD-utgivelsen. De har tydeligvis satset på høyt tempo her og trimmet vekk noe av det mellommenneskelige.

 

 

Kulturo ga Shoot 'Em Up 10/10, ta hva de skriver med en klype salt.

 

Å feie alle anmeldelser under en på bakgrunn av en anmeldelse av en annen person enn den som anmeldte Hulk er da ikke helt riktig? ;)

 

Personlig så gleder jeg meg til denne filmen her på bakgrunn av både negative og positive anmeldelser. Det ser ut til å bli en film jeg virkelig kan like og kanskje Marvel Studios starter med en kjapp venstre-høyre kombinasjon. Det ser ut som alle fans av sjangeren er fornøyd i sine anmeldelser, så det lover bra :)

Lenke til kommentar
Funka overhodet ikke for meg. Rev meg i håret av de overdrevne skytescenene, cheezy replikkene, og det elendige forsøket på en gimmick(gulrota).

 

 

Er jo nettopp det som gjør filmen så genial som den er.

 

 

Anyways, blir knall uke, Foo Fighters tidligere i kveld, Iron Man på kino i morgen, og Hulken på Søndg, hirr hirr.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Tok sin tid før jeg faktisk tok innover meg hvilketn type film "Shoot em up" var, men så straks jeg endra innstilling, ble filmen mye mer underholdende. Men apropo det med gulrøttene, så ble det litt for slitsomt. Hengte meg også opp i hvor perfekte alle gulrøttene var, med tanke på at han dyrka de selv. Alle som har jobba i en gulrotåker som tenåring, vet at dette ikke er tilfellet :p

 

Glede seg skikkelig til Dark Knight kommer forresten. :D

Lenke til kommentar

Hvorfor ligger egentlig The Godfather over The Shawshank Redemtion på IMDb? Begge har 9,2. The Shawshank Redemtion har over 300.000 stemmer, mens The Godfather "bare" har 280.000. Om begge har like karakter så burde jo den filmen men flest stemmer ligget øverst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...