Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
andre her som har sett en film som heter Revolution?

 

en veldig fin film, som er nesten umulig å få tak i.

 

alle som tror at the patriot viser den amerikanske revolusjonen som den var, bør heller se denne filmen,

 

Regner med det er denne du mener Revolution?

 

Har ikke fått sett den selv enda, men ut fra det jeg har hørt av andre og også lest på nett så er det en film man enten hater eller elsker. Ut fra scoren på IMDB, så virker det ikke som den har blitt så veldig godt motatt av publikum. Uansett, filmen har handling i en tidsepoke jeg er glad i så jeg må få surret meg til å se den så fort jeg klarer å oppdrive den på DVD.

Lenke til kommentar
andre her som har sett en film som heter Revolution?

 

en veldig fin film, som er nesten umulig å få tak i.

 

alle som tror at the patriot viser den amerikanske revolusjonen som den var, bør heller se denne filmen,

 

Regner med det er denne du mener Revolution?

 

Har ikke fått sett den selv enda, men ut fra det jeg har hørt av andre og også lest på nett så er det en film man enten hater eller elsker. Ut fra scoren på IMDB, så virker det ikke som den har blitt så veldig godt motatt av publikum. Uansett, filmen har handling i en tidsepoke jeg er glad i så jeg må få surret meg til å se den så fort jeg klarer å oppdrive den på DVD.

 

jeg måtte kjøpe den fra en privat selger på amazon.co.uk det gikk smerte fritt, men den eneste versjonen er en nederlandsk, der man ikke kan fjerne tekstinga, lyden er meget dårlig, faktisk tror jeg at det er en kopi fra en gammel VHS.

men filmen er fremdeles kjempe bra, gir et mye mer realistisk bilde av krigen, alt et skittent, man får med seg splittelsen, der noen vil slåss og andre vil ikke, og noen blir tvunget til å slåss osv.

jeg likte den mye bedre en the patriot, som er en ren fantasi film

Lenke til kommentar
andre her som har sett en film som heter Revolution?

 

en veldig fin film, som er nesten umulig å få tak i.

 

alle som tror at the patriot viser den amerikanske revolusjonen som den var, bør heller se denne filmen,

 

Regner med det er denne du mener Revolution?

 

Har ikke fått sett den selv enda, men ut fra det jeg har hørt av andre og også lest på nett så er det en film man enten hater eller elsker. Ut fra scoren på IMDB, så virker det ikke som den har blitt så veldig godt motatt av publikum. Uansett, filmen har handling i en tidsepoke jeg er glad i så jeg må få surret meg til å se den så fort jeg klarer å oppdrive den på DVD.

 

jeg måtte kjøpe den fra en privat selger på amazon.co.uk det gikk smerte fritt, men den eneste versjonen er en nederlandsk, der man ikke kan fjerne tekstinga, lyden er meget dårlig, faktisk tror jeg at det er en kopi fra en gammel VHS.

men filmen er fremdeles kjempe bra, gir et mye mer realistisk bilde av krigen, alt et skittent, man får med seg splittelsen, der noen vil slåss og andre vil ikke, og noen blir tvunget til å slåss osv.

jeg likte den mye bedre en the patriot, som er en ren fantasi film

 

Samme måten jeg måtte skaffe meg Once An Eagle på. Kvaliteten er som VHS, lyden suger å det meste er lite bra. Men filmen (serien) er bare så genialt bra at jeg måtte skaffe meg den. Så fort den blir sluppet på DVD, kommer jeg til å bestille meg for denne filmen fortjener så bra kvalitet som mulig. Tror nok dette også er en film du burde sjekke ut som etter det jeg har forstått er glad i sånne filmer ;)

Lenke til kommentar
Er det mulig å få en IMDb søkefunskjon i nettleseren sin? Jeg bruker Firefox.

 

Det funker til meg! Du trykker på den dropdown menyen til venstre for søkemotoren og klikker nederst på "Behandle søkemotorer..."

 

I det vinduet du får opp trykker du på linken "Last ned flere søkemotorer...". På den siden som kommer opp søker du bare etter imdb så finner du det. ;)

Lenke til kommentar

Leste et sted på forumet her om dagen at "Live free or die hard" ikke er en die hard-film. Jeg må sette et spørsmålstegn her, for den er da firern i serien? Var mange plakater på kinoer og lignende der det stod "Die hard 4.0". Pluss at på coveret til filmen står det "The oldschool cop is back" og blablabla. Var det bare noen som trollet da de sa dette? Eller er den ikke regnet som en del av serien?

Er en annen som har regisert filmen, men John McTiernan regiserte jo bare 1ern og 3ern.

Takk for svar :)

 

Edit: Fant litt mer. Hentet fra imdb.

 

Live Free or Die Hard (2007)

aka "Die Hard: Reset" - USA (working title)

aka "Die Hard: Tears of the Sun" - USA (working title)

aka "Die Hard 4" - USA (working title)

aka "Die Hard 4.0" - USA (working title), Denmark, Australia, UK, Finland, Japan, Netherlands, Sweden

aka "Die Hard 4: Die Hardest" - USA (working title).

 

Endret av Skumtroll
Lenke til kommentar
Leste et sted på forumet her om dagen at "Live free or die hard" ikke er en die hard-film. Jeg må sette et spørsmålstegn her, for den er da firern i serien? Var mange plakater på kinoer og lignende der det stod "Die hard 4.0". Pluss at på coveret til filmen står det "The oldschool cop is back" og blablabla. Var det bare noen som trollet da de sa dette? Eller er den ikke regnet som en del av serien?

 

Husker ikke hvor jeg leste det, men var her på filmdelen et sted.

Takk for svar :)

 

"Live Free or Die Hard" er en del av DH-serien, uansett hva enkelte synes om filmen. Det du sikkert har hørt/lest er at enkelte mener at filmen ligner såpass lite på de gamle DH-filmene at de derfor ikke regner den som del av serien. Men for all del, den er en del av filmserien.

Lenke til kommentar

Live Free or Die Hard har så lite til felles med de andre filmene at jeg finner det alt for drøyt å inkludere den i filmserien. Filmen er ikke annet enn en kapitalistisk melkeku uten integritet. Menigspolitiet får si hva de vil, jeg holder fremdeles fast på at Die Hard kun er en film triologi, ikke en quadrilogy.

Lenke til kommentar
Die hard 4 er en ditt film, jeg har sett ducktales episoder som er tøffere en den.

 

faktisk burde introen på ducktales ha høyere aldergrense enn DH4

 

lol, noen her er tøffere enn toget.... :roll:

 

Jeg er enig at den er dårligere enn de første filmene, men DH4 var slett ikke "dårlig". Den underholdt. Jeg lo, var engasjert og hadde det trivelig mens jeg såg den. Hva mer kan du egentlig kreve av en film?

 

Synes av og til at folk tar film litt for seriøs. Die Hard var slett aldri meint å være en seriøs action film, noe som er grunnen til at den er såpass elsket av folk. Vi ser den for å le og få tildelt overdrevet action scener.

 

Det kan også tenkes at folk synes den ikke var så bra fordi dem som har sett DH filmene har blitt eldre og mer kyniske og sta siden sist DH kom ut.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...