Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
Må vel få sett "the thin red line" idag. Har ligget her en stund nå. Venter på fete krigs scener.

7635651[/snapback]

 

Du får si i fra hvis du finner noen...

7635855[/snapback]

 

Er det ikke noen fete kigs scener med da? Jeg har ikke sett filmen før, har bare sett traileren. Synes det var mange kule scener der. Hm, nei jeg får se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Foregangsmannen:

 

Ikke i nærheten en gang, men det er min mening.

 

@RJR:

 

Det var traileren som gjorde at jeg gledet meg som en liten unge til filmen, og jeg har aldri blitt så skuffet etter å ha sett en "krigs film". Etter femten minutter så begynte jeg å se på klokka for å lure på når det skulle ta slutt. Bare ikke forvent deg, Saving Privat Ryan, Platoon eller noen i den duren.... Men du får dømme selv, det er det greieste :)

 

Husker jeg skulle se den på Colossum, men der var det utsolg. Så vi kjøre/fløy lavt til Sandvika (brøyt en eller to traffik regler på den turen der tok, under 15 minutter fra vi gikk fra colosseum og til vi satt i kinoen :) ) og fikk de to siste billettene på rad 1 sete 1 og 2 :roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
@RJR:

 

Det var traileren som gjorde at jeg gledet meg som en liten unge til filmen, og jeg har aldri blitt så skuffet etter å ha sett en "krigs film". Etter femten minutter så begynte jeg å se på klokka for å lure på når det skulle ta slutt. Bare ikke forvent deg, Saving Privat Ryan, Platoon eller noen i den duren.... Men du får dømme selv, det er det greieste :)

 

Husker jeg skulle se den på Colossum, men der var det utsolg. Så vi kjøre/fløy lavt til Sandvika (brøyt en eller to traffik regler på den turen der tok, under 15 minutter fra vi gikk fra colosseum og til vi satt i kinoen :) ) og fikk de to siste billettene på rad 1 sete 1 og 2 :roll:

7635998[/snapback]

 

Såpass. Hehe, ja trailere kan vel lure mange. Men skal gi tilbakemelding om hvordan jeg synes filmen er :)

Lenke til kommentar
Såpass. Hehe, ja trailere kan vel lure mange. Men skal gi tilbakemelding om hvordan jeg synes filmen er  :)

7636012[/snapback]

 

Traileren og en rolleliste lang som et vondt år kan gjøre mye rart med forventninger ja :)

 

Men hvis du har sett noen av Terrence Malick sine andre filmer, Badlands eller The New World og likte dem så kan du sikkert glede deg. Men en ting skal han ha, filmen ser jævla bra ut...

Lenke til kommentar
Noen som har tenkt å se Pan's Labyrinth?

Synes den ser svært lovende ut.

7635606[/snapback]

Den filmen er helt fantastisk, jeg så den da den ble vist under Oslo Internationale Filmfestival tidligere i høst. Det er helt klart den best av fjorårets filmer, hvis en spør meg. Blir filmen satt opp på Moss kino kommer jeg garantert til å se den igjenn nå på nyåret.
Lenke til kommentar
Sier seg selv at hvis man kommer med feil forventninger til en film, kan en fort bli skuffet. For meg er TRL et nydelig stykke film. Jeg er glad i SPR også, selv om jeg synes den ble hakket for heltemodig.

7636033[/snapback]

 

Vel var vel mange som gikk på den smellen men Jarhead også, forventer en krigsfilm og får noe helt annet. Personlig så synes jeg filmen er konge...

 

Men det største problemet med The Thin Red Line er lengden, den er alt for lang (170min) og den blir som du sa over alt for poetisk for noen også for min del. Filmer ender opp med å bli gørr kjedelig.

 

Litt det samme som Redux versjonen av Apocalypse now. Orginalen er konge, men kan til tider dra det litt ut i lengden for å si det sånn. Redux utgaven er for meg helt på tryne for å si det litt dumt, enda 40 minutter som for min del ikke gir filmen noe ekstra uten om en lengre spilletid.'

 

Men nok om det, etter å ha sett Snakes on a Plane (kongefilm :D) så er det på tide og sett den siste Jeremy Clarkson "filmen" i spilleren og se The Good, The Bad, The Ugly :)

Lenke til kommentar
Jim Carrey >>> Steve Carell

 

Blir vel sikkert en av Carells middelmådige komedier tenker jeg, med unntak av 40 YOV.

7636424[/snapback]

Steve Carrell har overtatt rollen som Hollywoods artigste mann, Will Ferrell som Anchorman ligger tett bak. Det som overrasket meg mest med Bruce Almighty var at den morsomste scenen var det faktisk Steve som sto bak. Han har vist at han er knallgod, enten han er en loveable virgin eller en tilbakestående værmann; og han er en av mine store favoritter fremover.

Lenke til kommentar

Vel var vel mange som gikk på den smellen men Jarhead også, forventer en krigsfilm og får noe helt annet. Personlig så synes jeg filmen er konge...

 

7636182[/snapback]

 

Ja der var det nok mange som gjikk med senket hode ut av salen, personlig deler eg din meining der. Fantastisk bra film.

 

Men så må eg også si meg enig i med foregangsmannen ang. The Thin Red Line, meget bra film meiner eg.

 

Apocalypse Now er ein dødfødt sak, Redux eller vanlig. Mareritt av ein film. Skal siest at det er noen år siden eg prøvde meg på Redux, men det frister heller lite å prøve seg igjen når det er så mye annet man kan se.

Lenke til kommentar
Men så må eg også si meg enig i med foregangsmannen ang. The Thin Red Line, meget bra film meiner eg.

7638810[/snapback]

 

Thin Red Line synes jeg slettes ikke er for lang, jeg. Den er ingen høyoktans actionfilm for 15-åringene. Hele filmen har på en måte en litt "søvnig" atmosfære, som jeg liker veldig godt. Det at den er så poetisk som den er, er også rørende. Massevis av gode skuespillere som gjør en knallgod jobb (artig å se Clooney i 20 sekunder også). Men best av alt er selvsagt den utrolig vakre musikken som Melaneserne synger. Utrolig kos at man har flere av deres låter som ekstramateriale på DVD-platen.

Jeg skulle bare ønske at Thin Red Line hadde kommet ut året før eller etter (helst før), så hadde den fått den oppmerksomheten og alle Oscar-prisene som den så absolutt fortjener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...