Dandor Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Noen som vet hvorfor In Bruges/Undercover i Brügge har fått en så idiotisk premieredato som 3. oktober her i Norge? Er det mulig å være så treg?? Endret 10. juni 2008 av Dandor Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 I Am Legend sin alternative slutt gjør filmen så mye, mye bedre. Merkelig hvordan en liten scene kan tilføre filmen så enormt mye (selv om det ikke når opp til boken). Ved å erstatte den slutten så frarøvet de filmen store mengde med substans, for ikke å snakke om en av tidenes twist (selv om boken også her er bedre). Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Øyeblikket når Will Smith sin karakter innser hvordan han fra de infiserte sitt synspunkt er et monster. Som jakter dem. Når han ser på bildene av alle sine ofre så leverer Will Smith en av de beste prestasjonene i filmen. Blikket forteller alt. Dessverre så erstattet de slutten. Ellers så er CGI'en i filmen merkelig tam. Det rev meg ut av illusjonen flere ganger. Filmen er helt rå i første halvdel, men taper seg veldig mot slutten. Jeg syns ikke filmen ble SÅ mye mye bedre av det. Den er svært god opp til det punktet hvor han mister hunden og han må søke tilflukt i det huset med de to andre folka. Da tapte den seg veldig mange hakk.. Shrek, Bob Marley? Patetisk forsøk på å lage en følelse av "absurditet" i en spesiell situasjon. Men joa, skal være enig at filmen er bedre med den alternative slutten men at det endrer mye vil jeg ikke si. Det er fortsatt en halvslapp firer (av seks). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg likte Shrek og Bob Marley-referansene, i en verden hvor det ikke er noen mennesker så holder man fast til de digitale minnene. Det er egentlig en fin måte å vise at alt vi dokumenterer om oss selv vil overleve situasjoner som vi kanskje ikke vil. Da synes jeg det er uhyre interessant å tenke på etterkommere som analyserer vår kultur basert på tegneserier, og hvordan de ville oppfattet ting som Bob Marley. Kanskje de ville gjort som Will2k, og sett på ham som en slags profet? Anyway, jeg så den nye slutten og synes den var mye, mye bedre. Jeg likte den originale filmen fordi jeg så den på kino, og da var den en knallgod og spennende thriller/skrekk/drama-film. Med den nye slutten ble den enda bedre som film, men jeg synes uansett at den var veldig spennende. Har lyst til å se den nye slutten i sammenheng med hele filmen, tror det kan bli en annen opplevelse. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Enda bedre: Les boken. Den alternative slutten gjorde det til en grei nok adapsjon. Mens kinoslutten gjorde den til en middelmådig og til dels respektløs adapsjon. Om man da skal se på den i "adapsjonssamenheng". Som standalone og om man ignorerer boken helt så blir det vel en bedre film. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvordan slutter boken? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Akk, så mange filmer, så lite tid Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvordan slutter boken? Fremfor å skrive meg ihjel, så kan du lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/I_am_legend Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvordan slutter boken? Fremfor å skrive meg ihjel, så kan du lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/I_am_legend Det var da en særdeles lite detaljert artikkel, gidder du ikke å skrive litt da? Her er den alternative slutten de har brukt i filmen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Boka kan vel enkelt summeres opp som at han skjønner at mennesket er "race of legends" for vampyrene nå, akkurat som at vampyrer var "race of legends" når menneskene hersket over jorda. Så han er det skjeldne dyret, istedet for den rettmessige forkjemperen han tror han er. Endret 10. juni 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Akk, så mange filmer, så lite tid Må si meg enig, satt akkurat og skulle velge mellom 32 filmer :/ Ble til at jeg satt på Elektra siden den var den med lavest rating på imdb, men skrudde akkurat av siden den var så forbanna elendig. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hva var det du forventet egentlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Elektra ja,for en sørgelig søndag det var. Eneste positivet med den filmen var rulleteksten! Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvordan er slåsskampene i den filmen? Er det helt forferdelig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg synes ikke noe særlig om slakting av filmer man ikke har sett ferdig. Jeg pinte meg gjennom Norbit i dag, for eksempel. Det var en trist opplevelse, gud bedre. Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Akk, så mange filmer, så lite tid Enig! Ett døgn skulle vært dobbelt så langt. Har funnet ut at jeg har sett 94 filmer siden 01.01.08, og det føles ikke ut som om jeg har sett så veldig mange filmer. Såklart regner en på det så begynner jeg å tvile litt på meg selv: Ca 200timer titting + den tiden det tar å kjøpe inn og planlegge hva jeg skal se og kjøpe... Da kommer vi fort opp mot 250 timer, om ikke mer. Endret 10. juni 2008 av manamind Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Hvor mange filmer anslår dere at dere har sett i løpet av livet (fra og med den alderen der dere faktisk skjønte hva dere så)? Endret 10. juni 2008 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hvor mange filmer anslår dere at dere har sett i løpet av livet (fra og med den alderen der dere faktisk skjønte hva dere så)? Begynte vel for alvor å se filmer rundt 15-16års alderen(2005-2006). I begynnelsen av 2007 begynte jeg å skrive en liste over alle filmene jeg så, anbefaler folk å gjøre det. Er gøy å se tilbake på når du så den og den filmen. Går også and å bruke Filmjournalen.no. men der går det ikke an å nummerere filmene, dermed må du telle deg fram. i 2007 så jeg 291 filmer, årene før det har jeg ingen peiling på. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Hvor mange filmer anslår dere at dere har sett i løpet av livet (fra og med den alderen der dere faktisk skjønte hva dere så)? Begynte vel for alvor å se filmer rundt 15-16års alderen(2005-2006). I begynnelsen av 2007 begynte jeg å skrive en liste over alle filmene jeg så, anbefaler folk å gjøre det. Er gøy å se tilbake på når du så den og den filmen. Går også and å bruke Filmjournalen.no. men der går det ikke an å nummerere filmene, dermed må du telle deg fram. i 2007 så jeg 291 filmer, årene før det har jeg ingen peiling på. Eller enda enklere, bruk stemmehistorikken på IMDb. En får ikke opp antall filmer per år o.l., men det er strengt tatt informasjon som en på lang sikt ikke ønsker. Endret 10. juni 2008 av Otth Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Litt vanskelig å anslå. Men på IMDb så har jeg votet nøyaktig 645 filmer. Så kan jeg sikkert legge til antall filmer så den runder 1000. Så der har du veldig omtrentlig hvor mange ulike filmer jeg har sett. Egentlig ikke så veldig mye, men jeg begynte ikke å interessere meg for film før slutten av ungdomsskolen, dvs 3-4 år siden. Men regner jeg med filmer jeg har sett flere ganger, så må vi nok opp mot 3000 elns. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Begynte å se disney-tegnefilmer da jeg var 2-3 år gammal og har vært filmfrelst siden da. Begynte å se "ekte" filmer da jeg var 13-14, fordi det var først da mor begynte å la meg se filmer med 15 års aldersgrense og noen 18. Siden det har jeg bare samla og samle og ligger nå på overkant av 200 filmer. Blir snart 16 forresten, og jeg har ingen snøring på hvor mange filmer jeg har sett. Prøvde filmjournalen, men ga opp å liste og legge inn alt etter enoen få dager. Nå går det mellom 5-7 filmer på vanlige ukedager, med mindre det skjer noe spesielt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå