Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser pokker med ut som om Marvel Studios klarer å følge opp Iron Man. Jeg rett ut fryder meg over å lese de tidlige anmeldelsene. Dette er sjangerens gullalder og jeg er glad jeg lever til å oppleve den i nuet. Får nyte det mens jeg kan :)

 

But as a MARVEL fan – holy shit… they’re doing it. They’re actually fucking doing it. For the first time in our lives as crazy geeky fanboys… the MARVEL UNIVERSE is moving at 24 frames a second in a theater near us.

 

http://www.aintitcool.com/node/36973

Lenke til kommentar
40 Year Old Virgin - sett den.

Superbad

Knocked Up

Anchorman

Ace Ventura 1 og 2 - Sett dem.

Blades of Glory

Hvilken type humor er det?

 

Superbad - fuck-humor, ungdommelig, men ikke som American Pie.

Knocked Up - Seth Rogen & Co, litt lik Superbad

Anchorman - Will Ferrel! Kongefilm!

Blades of Glory - Will Ferrel igjen, helt konge film, klarer ikke helt å sette fingeren på hva slags type humor det er.

Lenke til kommentar
Noen som har sett In The Valley Of Elah? Vurderer å se den i kveld.

Jeg måpte og smågråt av den, fantastisk film. Anmeldelsen min fra april:

 

 

In the Valley of Elah

Jeg kommer til å påstå noe før anmeldelsen, så får de som har sett filmen enten være enig eller uenig - er du ikke amerikaner, har du ikke amerikansk blod i kroppen og noen år på amerikansk jord bak deg, så vil du kanskje ikke se det helt store med denne filmen.

 

Akkurat som Crash, som tok for seg rasesituasjonen i USA, så tar denne for seg Irak-krigen sett fra amerikanernes synspunkt. Mange i europa likte ikke Crash, og på samme måte vil de kanskje ikke like denne filmen. Den er laget for amerikanere, for å vise dem situasjonen landet deres er i, uten å måtte forholde seg til hvordan resten av verden oppfatter landet. Dette er utelukkende en "la oss se på oss selv"-film, som er utrolig ærlig, spennende, _utrolig_ velskrevet og den som belønner deg mest hvis du setter deg inn i den.

 

Den sterkeste filmopplevelsen dette året, om ikke den beste filmen (etter No Country)

10/10

 

 

Lenke til kommentar
Noen som har sett In The Valley Of Elah? Vurderer å se den i kveld.

Jeg måpte og smågråt av den, fantastisk film. Anmeldelsen min fra april:

 

 

In the Valley of Elah

Jeg kommer til å påstå noe før anmeldelsen, så får de som har sett filmen enten være enig eller uenig - er du ikke amerikaner, har du ikke amerikansk blod i kroppen og noen år på amerikansk jord bak deg, så vil du kanskje ikke se det helt store med denne filmen.

 

Akkurat som Crash, som tok for seg rasesituasjonen i USA, så tar denne for seg Irak-krigen sett fra amerikanernes synspunkt. Mange i europa likte ikke Crash, og på samme måte vil de kanskje ikke like denne filmen. Den er laget for amerikanere, for å vise dem situasjonen landet deres er i, uten å måtte forholde seg til hvordan resten av verden oppfatter landet. Dette er utelukkende en "la oss se på oss selv"-film, som er utrolig ærlig, spennende, _utrolig_ velskrevet og den som belønner deg mest hvis du setter deg inn i den.

 

Den sterkeste filmopplevelsen dette året, om ikke den beste filmen (etter No Country)

10/10

 

 

Tror ikke amerikanere selv så det helt store med filmen. Iallefall veldig få som så den, så jeg må vel være uenig i din første påstand, sammenlignet med resten av verden (6$ < 16$). Skjønner det forsåvidt veldig godt, den er jo så lite patriotisk at det er skremmende. Alt blir fremstillt som grått, gammelt og hentydningen til at USA vil gå under, får vel enhver stolt amerikaner til å fyre seg opp.

Lenke til kommentar

Tror du bør møte noen flere amerikanere :p

 

Hollywood har nå laget mange upatriotiske filmer opp gjennom årene. Det er vel også Hollywood som er flinkest til å komme med filmer som er kritisk til USA - spesielt krigene de har vært involvert i.

 

Og filmene er blitt omfavnet av amerikanerne. Rent personlig syntes jeg det er få filmindustrier enn Hollywood som har vært bedre til å vise kritiske sider ved samfunnet rundt.

Lenke til kommentar
Tror du bør møte noen flere amerikanere :p

 

Hollywood har nå laget mange upatriotiske filmer opp gjennom årene. Det er vel også Hollywood som er flinkest til å komme med filmer som er kritisk til USA - spesielt krigene de har vært involvert i.

 

Og filmene er blitt omfavnet av amerikanerne. Rent personlig syntes jeg det er få filmindustrier enn Hollywood som har vært bedre til å vise kritiske sider ved samfunnet rundt.

Vel, det må være EN grunn til at den gjorde det så dårlig i USA. Det må vel være at den treffer en nerve som er litt ømmere enn da de så American Beauty.

Lenke til kommentar

Jeg synes den er utrolig patriotisk, i den forstand at han vil at landet skal fikses. Jeg ser ikke på de som vil fikse et land som begynner å nærme seg "ødelagt" som upatriotiske. Filmen krever riktignok at man sier til seg selv "Ok, vi har faktisk problemer", men man må erkjenne at skipet synker for å ha sjanse til å redde det.

Lenke til kommentar
jepp, Clerks 1 er ett must.. En av de beste komediene jeg noen gang har sett. Fantastisk dialog og noe så simpelt lagd så blir det så bra!! Genial film. Men Clerks 2 er veldig bra den også, men er nok ett terningkast dårligere enn 1ern.

 

Clerks = 6

Clerks2= 5

:)

 

Ok :D Må skaffe meg 1'eren da. Litt dumt å se 2'eren først? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...