Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Bestilt noen nye filmer;

- Anchorman

- Old School

- Micheal Clayton

 

Vel, har hørt om alle. Men noen som har sett noen av dem? Bra, dårlig?

Av de to jeg har sett (Anchorman og Old School) likte jeg Anchorman best, men som Otth sier så må du like Ferrel sin stil for å like filmen. Ferrel spiller så og si det samme i hver film han er i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anchorman er ikke min favoritt av Ferrel sine filmer, men den er grei nok. Liker humoren som kan være både banal og genial. Man må virkelig bare renske alle moralske tanker og ta det for hva det er. Man on the Moon er en fin film og tror du kan kose deg endel med Old School. Fin trepakning du har kjøpt deg :)

 

I dag tenkte jeg at jeg skulle driste meg på å se en film om annen verdenskrig som også ble laget under annen verdenskrig. Valget falt på Destination Tokyo fra 1943.

Noen tips til andre filmer?

The Great Dictator er vel ikke egentlig en film om 2. verdenskrig, men på andre måter så er den det. Laget i 1940 og det er skremmende å se hvordan Chaplin traff blink. Han uttalte etter krigen at han aldri ville laget filmen om han visste hvor spot on han faktisk var.

Lenke til kommentar
The Great Dictator er vel ikke egentlig en film om 2. verdenskrig, men på andre måter så er den det. Laget i 1940 og det er skremmende å se hvordan Chaplin traff blink. Han uttalte etter krigen at han aldri ville laget filmen om han visste hvor spot on han faktisk var.
Det er synd og skam, men jeg har fortsatt ikke sett denne. Må få snoka meg til å få sett den også ja.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Jeg bytter gjerne ut all dagens CGI og spesialeffekter for en god historie og dialog som i de gamle filmene.

Lenke til kommentar
Jeg bytter gjerne ut all dagens CGI og spesialeffekter for en god historie og dialog som i de gamle filmene.

Støttes - film er best i s/h. Synd at mange av dagens unge ikke har skjønt dette, men i stedet lar seg blende av effektfjaset til Bay og co.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Jeg bytter gjerne ut all dagens CGI og spesialeffekter for en god historie og dialog som i de gamle filmene.

Støttes - film er best i s/h. Synd at mange av dagens unge ikke har skjønt dette, men i stedet lar seg blende av effektfjaset til Bay og co.

Jeg sier ja takk til det første og ja takk i moderate mengder til det andre. Det handler om balanse. Alle filmer kan ikke kun fortelle en god historie og ha god dialog, vi må få noe ordentlig action også. Hva s/h kontra farger og dagens unge angår blir jo opp til hver enkelt å bedømme. Bay er egentlig ganske rævva regissør imho, men han leverer god popcorn underholdning.

Lenke til kommentar
Jeg bytter gjerne ut all dagens CGI og spesialeffekter for en god historie og dialog som i de gamle filmene.

Støttes - film er best i s/h. Synd at mange av dagens unge ikke har skjønt dette, men i stedet lar seg blende av effektfjaset til Bay og co.

 

Smakssak.

 

Personlig greier jeg ikke s/h filmer særlig bra...

Lenke til kommentar

Så Made of Honor i går. Ja, hva kan jeg si? Patrick Dempsey er fin å se på han, men filmen var ikke stort mer enn som så.(..) Vel vel, jeg måtte bare feire at jeg var ferdig med eksamener osv, så da ble det den filmen, selv om det kan hevdes å være litt sløsing med pengene. Nuvel. Man lever kun en gang. ;)

Lenke til kommentar
Jeg bytter gjerne ut all dagens CGI og spesialeffekter for en god historie og dialog som i de gamle filmene.

Støttes - film er best i s/h. Synd at mange av dagens unge ikke har skjønt dette, men i stedet lar seg blende av effektfjaset til Bay og co.

 

Jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, begge deler.

 

De gangene man ønsker å legge hjernen på hyllen og bare underholdes er Bay, CGI og spesialeffekter svært passende. Når jeg ønsker noe mer, er ikke en s/h-klassiker å forakte.

Lenke til kommentar

En popcornfilm en gang i blant er ikke å forakte det heller, men personlig så tror jeg det at når de ikke hadde muligheten til å bruke avanserte spesialeffekter så måtte de legge mer flid i historie, dialog og lignende effekter. Resultatet blir ofte knakende godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...