Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Agh, synes kinofilmene blir mindre og mindre interessante for hvert år som går. Det virker som om alle slenger seg på Marvel/Pixar-toget nå om dagen, i stedet for å ta en risiko med prosjektene sine.

Sist gang jeg så en kinofilm som var noe mer enn kun allmuefrieri så skrev vi 2006 (The Fountain).

Lenke til kommentar

Se bedre etter, det går masse bra film på kino (nå og da i alle fall), som ikke nødvendigvis appellerer til massene.

Forresten, jeg har sett over fjorårets filmer, og 2007 ser ut til å ha vært et knakende godt filmår. Må sørge for å få sett noen av disse filmene snart. I tillegg til filmer som No Country for Old Men og Dykkerklokken og Sommerfuglen, som begge fant veien til min eksklusive 10/10-liste, er jeg veldig spent på Into the Wild (som folk her lovpriser til stadighet, noe spesielt må det jo være med denne filmen), Eastern Promises, Letters From Iwo Jima, This Is England, Inland Empire, Control, Jesse James osv. Jeg har mye å ta igjen.

Og så hadde vi jo Zodiac, som var feiende flott.

Når vi er inne på Fincher, er det flere enn meg som gleder seg til The Curious Case of Benjamin Button? Handler om en mann som fødes gammel og blir yngre med alderen, særdeles interessant.

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye imot tegneserier, men det er de stereotypiske amerikanske superheltfilmene som går meg på nervene. Jeg kunne tenkt meg å se Blueberry, Spawn (det har i mine øyne ikke blitt laget en skikkelig Spawn-film enda) eller kanskje Give Me Liberty på lerretet.

Lenke til kommentar
Når vi er inne på Fincher, er det flere enn meg som gleder seg til The Curious Case of Benjamin Button? Handler om en mann som fødes gammel og blir yngre med alderen, særdeles interessant.

Traileren er fantastisk, og det ser ut til å bli en meget stemningsfull, fascinerende, spennende og ja, små-morbid filmopplevelse. Fincher er en mester med rett manus, og jeg rett og slett digger Se7en og Zodiac.

Lenke til kommentar
Agh, synes kinofilmene blir mindre og mindre interessante for hvert år som går. Det virker som om alle slenger seg på Marvel/Pixar-toget nå om dagen, i stedet for å ta en risiko med prosjektene sine.

Sist gang jeg så en kinofilm som var noe mer enn kun allmuefrieri så skrev vi 2006 (The Fountain).

Du falt ikke for Iron Man? Personlig synes jeg det var den første superheltfilmen som "made me believe a man could fly". Har ikke hatt en så awesome kinoopplevelse siden 300, og før det The Matrix.

Lenke til kommentar
"Knocked Up"

morsom film, men jeg tror filmen hadde vært mye mer morsommere hvis man hadde byttet ut Seth Rogen med Jim Carrey eller kanskje Tom Hanks.

Vil gi filmen 7,5/10

Aldri i verden om man kunne byttet Tom Hanks, eller Jim Carrey inn der. Pga: Tom Hanks er altfor seriøs til den rollen og passer virkelig ikke i Seth sitt sted. Jim Carrey spiller i filmer hvor han får vist fram ansiktet sitt på alle mulige måter, det er ikke målet med denne filmen. Forsåvidt enig med karakteren din da. Artig film, særlig om man likte Superbad.

Lenke til kommentar

Tom Hanks kan komedie. Men han gikk "lei" og søkte nye utfordringer på 90-tallet. Vi vet alle hvordan det gikk :)

Når det gjelder "tegneseriefilmer" så er det tydeligvis kommet for å bli. Men det er fortsatt ikke snakk om mer enn 5-6 filmer i året. Men siden de filmene er de mest populære blant hvermansen så blir det mye snakk. Men noen bølger blir litt merkelig å snakke om. Vi får fortsatt et par hundre dramafilmer, et par dusin thrillere, bøttevis med europeiske filmer osv. At det kommer, på det meste, et halv dusin superheltfilmer ila et år bør man kunne takle.

2007 var ellers et knakende godt filmår. Og det var ikke grunnet "tegneseriefilmer". Sjelden har det vært så mye balanse i god film, man finner det innen alle sjanger og områder virker det som. Hører til og med rykter om gode norske filmer, så jeg er nå fornøyd i hvert fall.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke så mye imot tegneserier, men det er de stereotypiske amerikanske superheltfilmene som går meg på nervene. Jeg kunne tenkt meg å se Blueberry [...] på lerretet.

Det er allerede laget en Blueberry film. Om du ikke likte Spawn filmen (noe jeg har full forståelse for) kan de animerte filmene som HBO produserte anbefales.

Lenke til kommentar
Tom Hanks kan komedie.

Likte aldri Tom Hanks i den tradisjonelle komedierollen, men det kan vel like godt skyldes at filmene var horrible

Når det gjelder "tegneseriefilmer" så er det tydeligvis kommet for å bli. Men det er fortsatt ikke snakk om mer enn 5-6 filmer i året.

Nå var det vel ikke at filmene kom som i seg selv var problemet, men all oppmerksomheten rundt de. Og der må jeg si meg litt enig. Det er litt vel mye tegneserieprat her inne.

Strengt tatt er det ingen vits i å irritere seg over det. Jeg har bare startet å hoppe over de innleggene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...