Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestillte du ifra DDD? Har sykt lyst å se Batman Begins i HD nå :love:

Må nok kjøpe meg Miami Vice, Batman Begins og FMJ i løpet av måneden ja :yes:

7626720[/snapback]

Bestilt fra DDD ja...

Jeg har laget en tråd om HD DVD/Blu-ray bestillinger: HER!

Men så langt så er det stort sett Njål og meg som er veldig aktive der :)

Lenke til kommentar

Her skulle jeg ut og le og kose meg med en latterlig ny Rocky film og endte opp med å få bank. Anbefaler andre det samme.

Å begynne året med en av uendelig mange oppfølgere som kommer ila 2006 er vel like greit. Enten er det oppfølgere eller så er det film basert på tegneserier som kommer. Så har vi en film hvor Tarantino og Rodriguez nok gjør sine vante greier.

Lurer på hvilken filmer som kommer i år som er originale. Litt dumt å spørre i begynnelsen av året, slik vet man vanligvis ikke svaret på før året er omme. Men jeg undres på hvilken filmer som vil bli de store overaskelsene i et år jeg vil tippe blir kjent som "Blockbusternes" år.

Lenke til kommentar

Stort sett er DVD Pacific en del rimeligere enn DDD på HD DVD når du regner med frakt (og i en del tilfeller uansett), så sant du bare bestiller en og en, og det ikke er 20%off-salg hos DDD.

Lager du en kombi-bestilling av "in stock" og forhåndsbestillinger hos DDD kan situasjonen være en annen.

Kort kommentar til våpendiskusjonen (og i og for seg lignende detalj-problemer).

Jeg er i utgangspunktet i "Who gives a ****"-leiren, så lenge det er innen rimelighetens grenser/noenlunde tidsmessig riktig (relativt moderne helikoptre i WWII-filmer, munnladere som har egenskaper som seksløpere får meg til å rulle med øynene, og bringer mer ut av filmen).

Re Eastwood-boksen@EzyDVD: Mener de i hvert fall tidligere hadde som policy å ikke sende så store ting utenlands.

Lenke til kommentar
Å begynne året med en av uendelig mange oppfølgere som kommer ila 2006 er vel like greit. Enten er det oppfølgere eller så er det film basert på tegneserier som kommer. Så har vi en film hvor Tarantino og Rodriguez nok gjør sine vante greier.

7627438[/snapback]

*host* 2007 *host*.

De største forhåpningene har jeg til oppfølgere eller tegneseriebaserte filmer. Av de uavhengige filmene, gleder jeg med definitivt mest til "The Prestige" (basert på en novelle, men det er ikke så nøye). Godt å se du likte "Rocky", forresten. Den blir sikkert knall. :)

Lenke til kommentar
Snip

Re Eastwood-boksen@EzyDVD: Mener de i hvert fall tidligere hadde som policy å ikke sende så store ting utenlands.

7627459[/snapback]

Det stemmer. Står:

Attention International Customers

Due to size constraints on international shipping, we are regrettably unable to fulfill overseas orders for this item.

Men ei som gikk i klassen min i fjor, tar vk1 i Austraila. Dermed tenkte jeg å høre med henne om hun kunne finne ut hvor mye det ivlle koste i frakt hvis hun sendte den. Derfor måtte jeg vite størrelse og vekt.

Lenke til kommentar
...gleder jeg med definitivt mest til "The Prestige" (basert på en novelle, men det er ikke så nøye)...

7627529[/snapback]

Memento er basert på ei novelle. ;)

EDIT: Angående den nye Indy-filmen: Jeg håper - og ber til gud (egentlig ikke, men dere skjønner poenget) - at denne filmen ikke kommer til å ødelegge alt. Nå er jo Spielberg en voksen kar, så jeg tviler på at han er like idiot som Lucas, som introduserer nye "hippe" karakterer i filmene sine (les: Jar-Fuck), så jeg tviler på at den nye Indy-filmen vil bli noe sånn "lage-filmen-så-bred-som-mulig-sånn-at-vi-tjener-zilliarder-på-dritt" - men likevel, en vet aldri hva som kan skje.

Ryktene har lenge gått rundt dette, og i morges ble det bekreftet. Kanskje kommer også nåtidens hotteste skuespiller inn som datteren til Indiana Jones!  :dribble:

Guuuud, ikke si at hun skal bli datteren til Indy eller noe sånn, så får Lucas en eller annen syk idè om å fortsette Indy-serien fra hennes øyne. Det verste er at jeg ikke tviler på at han kommer til å gjøre det, eller i det minste tenker på å gjøre det.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Indiana Jones 4 bekreftes.

Ryktene har lenge gått rundt dette, og i morges ble det bekreftet. Kanskje kommer også nåtidens hotteste skuespiller inn som datteren til Indiana Jones!  :dribble:

7627773[/snapback]

Dette ble bekreftet i sommer det, selv om Joblo på merkverdig vis klarte å så tvil om det med å intervjue en furten skribent (Farabont) som ble sparket for to år siden. At Joblo ikke fikk med seg at Lucasfilm bekreftet filmen både i juni og juli får stå for deres regning, dette er ikke annet nytt enn om når innspillingen starter. :)

Lenke til kommentar

@ Hr. Jenssen: Ja, Memento er basert på en novelle, og det er en glimrende film. Men det jeg mente, var at "The Prestige" er den filmen jeg gleder meg mest til av de som ikke er en oppfølger eller tydlig basert på en kjent tekst/tegneserie, slik som Harry Potter, 300 og Turtles.

Når det gjelder Lucas; har ikke han sagt han skal gi seg med Hollywood-film?

@ Dotten: Jeg var ikke så mye hjemme i sommer, så det hadde jeg ikke fått med meg. Uansett så regner jeg JoBlo som en pålitelig kilde, men jeg bør kanskje ikke gjøre det mer? :)

Lenke til kommentar
Guuuud, ikke si at hun skal bli datteren til Indy eller noe sånn, så får Lucas en eller annen syk idè om å fortsette Indy-serien fra hennes øyne. Det verste er at jeg ikke tviler på at han kommer til å gjøre det, eller i det minste tenker på å gjøre det.

7628023[/snapback]

Tja. Nå er jo Lucas mer opptatt av å "forbedre" filmer enn å lage oppfølgere.

Lenke til kommentar
Har DVD Pacific eller DDD gratis frakt?

Ser play.com får inn litt HD filmer nå etterhvert, det er vel litt å spare på gratis frakt :hmm:

7628516[/snapback]

Mye bedre utvalg i USA foreløpig (dog noen titler ute bare i Europa, noen bare i Japan), så du får ikke på langt nær så mange filmer hos Play.

Og: de fleste standard HD DVD'er (ikke HD DVD combo, dvs HD DVD på ene sida, vanlig DVD på andre) koster </~$24 med frakt hos DVD Pacific, £14.99 (og oppover) hos Play, dvs underkant av NOK150@Pacific m/frakt vs underkant av NOK185@Play.

For millionte gang, frakt er ikke "gratis" hos Play, den er inkludert i prisen (noe som er problematisk hvis ting ligger rundt mva-grensa i pris).

Lenke til kommentar

@ Dotten: Jeg var ikke så mye hjemme i sommer, så det hadde jeg ikke fått med meg. Uansett så regner jeg JoBlo som en pålitelig kilde, men jeg bør kanskje ikke gjøre det mer? :)

7628277[/snapback]

De er like troverdig som de fleste de. Men angående Indy film irriterte de meg når de brukte intervju med en skribent som fikk sitt manus forkaset til å spekulere i at filmen aldri ville bli noe av, fordi den aktuelle skribenten gikk løs på Lucas. De kunne tatt seg tid til å nevne at sjefene i Lucasfilm har gitt grønt lys, at Lucas, Spielberg og Ford hadde akseptert det nye manuset, at innspillingen håpet å startet tidlig 2007 og at det eneste som gjenstod i forberedelser var for Lucas og Spielberg å finpusse på manus. Regner med de har to varianter, en med Connery og en uten.

Ford og Spielberg vil ha Connery med. Som kjent har Connery trukket seg fra Hollywood i "protest" og har i intervju sagt at han ikke er fremmed for å spille Indy sr. igjen, men det ville koste en haug med penger.

Så det spørs om han blir med eller ikke. Det er jo Spielberg og Lucas, spesielt førsnevnte er kjent for å få mye ut av hver eneste dollar. Så man får vente å se om Connery blir med i denne filmen. La oss håpe det skjer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...