Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Ja, når man ser skrekkfilm skal man skrike litt. Jeg tenker mer på når folk sitter å småprater om alt annet enn filmen.

Så nettopp Ungdommens Råskap. Jeg tenkte at dette skulle være en litt oppsiktsvekkende, småkontroversiell film, men det skildret jo bare en simpel skolehverdag. Helt greit ikke noe mer enn det. Jeg hørte ikke halvparten av det folka sa.

En ting er sikkert, det var artigere og skumlere å se [Rec] med deg og kompisene dine Olumsen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Så endelelig Eastern promises igår. Bra film,gikk som jeg forventet.

Har ikke like hard som Cronenbergs forrgje film (History of Violence) men historien var mye bedre.

Spennende og meget bra skuespill, Om Viggo hadde fortjent en oscar er tvilbart,og tror nok han lå nederst på lista når man ser på de andre nominerte ifjor.

Flink russer,det var han.

I saw his pee pee

Spoiler nedenfor

Litt morro å tenke på dualiten og forskjellen fra denne og History of Violence.

I HoV var Viggo slem som spilte snill,mens denne var han snill som spilte slem :D

Lenke til kommentar
Om Viggo hadde fortjent en oscar er tvilbart,og tror nok han lå nederst på lista når man ser på de andre nominerte ifjor.

Tja, han var vel en større favoritt enn både George Clooney og Tommy Lee Jones. Forøvrig en veldig god gangsterfilm, og langt jevnere enn A History Of Violence. Her var det verken tegn til stivt skuespill eller konstruerte scener.

Lenke til kommentar

Så Eastern Promises for en god tid tilbake, og jeg må bare si meg enig; Det er en veldig bra film, og Viggo gjør en knakende god rolletolkning!

Men, ikke helt det jeg vil frem til... Naomi Watts er derimot mitt mål.. Har ALDRI helt tatt henne som skuespiller.. synes helt ærlig at hun er mindre flink, aldri helt funnet henne troverdig i noen av rollene jeg har sett henne spille i, så skjønner ikke hvor alt oppstyret kommer ifra!?

Hva synes dere? Er Naomi så flink som man skal ha det til, eller er det andre som er enige med meg?

Lenke til kommentar

hmm.. For meg så virker det som om hun passer best på et teater.. men DER tror jeg hun kunne ha gjort en god rolle, derimot..

Når det gjelder favorittlister så har jeg Jodie Foster på topp, når det gjelder kvinnelige skuespillere! :)

Lenke til kommentar

Ja, enkelte filmer funker ikke å se med venner, men noen filmer blir mye bedre når man ser dem med andre. Feks. Black Sheep så jeg med noen venner og hadde det utrolig gøy mens jeg så den. Tror nok jeg hadde syntes at den var nokså dårlig om jeg så den alene.

Lenke til kommentar

Av nyere skuespillerinner så er jeg svak for Milla Jovovich. Det har jeg vært siden Fifth Element. Har også sansen for Scarlett Johansson, Audrey Tautou og Liv Tyler.

Av eldre så har Anne Baxter har spilt en av de mest overbevisende irriterende rollene i All About Eve. Hun klarte virkelig å få meg til å mislike hennes karakter, en veldig god prestasjon.

Lenke til kommentar

Personlig kan jeg ikke huske å ha sett Emma Thompson i en dårlig rolle, og Kiera Knighley gjør også stort sett bra roller (om ikke så veldig bra rollevalg). Absolutte favoritter har jeg vanskelig for å utpeke, men om et par år, når hun får litt flere filmer bak seg, håper jeg Emily Blunt kan bli en av dem. Et potensiale jeg håper får utvikle seg og vise seg frem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tror Hellboy:Golden army blir en typisk sequell.

Støre,mer action men ikke bedre. Type Alien->Aliens og Terminator->Terminator: JD

Kommer til å savne ninja\nazi Kronan. Han var bare überøff.

Men gleder meg til å se Hellboy mer enn Hulken og Hancock tilsammens.

Lenke til kommentar
Av nyere skuespillerinner så er jeg svak for Milla Jovovich. Det har jeg vært siden Fifth Element.

Det må du ha vært, fordi du kan umulig ha vært svak for henne siden en annen film hun har gjort. Alt annet har jo vært.. meh..

Har likt henne i alt jeg har sett henne i. Jeg har tross alt ikke dine preferanser når jeg ser film, så det burde ikke være en umulighet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...