Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg har en relativt stor filmsamling, hender det også at jeg laster ned. Det skal sies: det er sjelden. Jeg er en samler og synes ikke film blir det samme nedlastet - rett og slett. Det er egentlig bare sånn det er. Akkurat som musikk, har lasta ned mye, men liker veldig godt å ha cdene til mine favoritter. Selv er jeg ikke helt enig i at man ikke skal bruke penger på film, ei heller i ung alder. Startet da jeg var en 17-18 år med å samle på dvder og har brukt en del av pengene mine på det. Allikevel har jeg hatt råd til både klær og andre ting vi jenter er opptatt av. Men jeg verken røyker, drikker eller fester, så det er klart at jeg har råd. Når jeg slipper å sløse vekk pengene mine på dyr øl i helgene, så er det ikke rart at jeg har råd til flere DVD-er hver uke. I tillegg jobber jeg og får studielån. Film er noe av det beste jeg vet og er stolt av samlingen min jeg, selv om den sikkert kun imponerer meg og ingen andre. Gjør ingenting, det er for meg selv jeg kjøper film og ikke alle andre. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Du har ikke lyst til å pælme opp et lite bilde da Yvonne?

Ikke nå, kanskje en annen gang. Holder på å pusse opp, så det ser ikke ut.

Diskusjon.no - jenter dukker opp, og vi ber om bilde. Av DVD-samlingen.

Awesome.

Vel, det er sånn det er antar jeg. Og jeg har vært her en god stund. Dog jeg har holdt til mest på britiske filmforum og et annet norsk filmforum hvor jeg er anmelder.(..)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Å ha en stor filmsamling er stolthet verdig :)

Er meget stolt av min iallefall. Hvorav ingen av dem er kopiert,downloaded eller brent fra nerder på nett. Det som er litt synd for min samling er at den er såpass stor at den er spredd til forhold til dvd-hyllene :p

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Er meget stolt av min iallefall. Hvorav ingen av dem er kopiert,downloaded eller brent fra nerder på nett. Det som er litt synd for min samling er at den er såpass stor at den er spredd til forhold til dvd-hyllene :p

Enig. :) Og nei, i min samling finner man absolutt ingenting kopiert eller lastet ned, ei heller brent. Eller det vil si, jeg har vel en dvd, men det ble kjøpt på Ebay fordi den ikke er gitt på dvd enda. Fikk da en kopi av en fyr som hadde klart å brenne akkurat den filmen jeg var ute etter. Men det er unntaket. Har brukt mange penger på samlingen og som deg har samlingen spredd seg ganske mye. Har en seksjon som nå begynner å bli rimelig full, har tenkt til å kaste ut hele greia og sette opp hyller i stedet for. Drømmen er selvsagt at jeg får meg et eget bibliotek/filmsal til alle bøkene, cd'ene og filmene mine når jeg flytter ut. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Enig. :) Og nei, i min samling finner man absolutt ingenting kopiert eller lastet ned, ei heller brent. Eller det vil si, jeg har vel en dvd, men det ble kjøpt på Ebay fordi den ikke er gitt på dvd enda. Fikk da en kopi av en fyr som hadde klart å brenne akkurat den filmen jeg var ute etter. Men det er unntaket. Har brukt mange penger på samlingen og som deg har samlingen spredd seg ganske mye. Har en seksjon som nå begynner å bli rimelig full, har tenkt til å kaste ut hele greia og sette opp hyller i stedet for. Drømmen er selvsagt at jeg får meg et eget bibliotek/filmsal til alle bøkene, cd'ene og filmene mine når jeg flytter ut. :)

Sitter på et valg om jeg skal bruke skattepengene på Fotball-tur eller oppgradering av dvd-holdere selv :)

Lenke til kommentar
Sitter på et valg om jeg skal bruke skattepengene på Fotball-tur eller oppgradering av dvd-holdere selv :)

Ah, hehe, I see. Ja, jeg har selv lagt ned restriksjoner på meg selv, for jeg er nødt til å spare penger til en ferietur jeg skal ha med ei venninne. Enn så lenge kan hyllene vente, men gleder meg til mer hylleplass. ;)

Lenke til kommentar

Var på IKEA selv denne måneden for å utvide antall tilgjengelige hyllemeter. Endte opp med en greie som het "lack", der det var 40cm høye hyller slik at man kan stable to DVDer i høyden. Med fire hyller, hver på 95cm fikk jeg totalt 7,6 meter mer hylleplass, pluss en toppflate på ca 1 meter. Jeg håper det holder frem til jul i 2009 :)

EDIT: Er visst flere lack-produkter der, jeg mener bokhylle-saken til 749,-

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Jeg er 15 år nå. Har rundt 200 filmer, hvor 30-40 av dem er brente. Det er fordi jeg har ikke hatt penger på lange tider. Har brukt omtrent hver eneste krone jeg har fått de siste 2 åra på film. Ikke har jeg jobb eller annen inntektskilde. Har aldri fått ukelønn, så det har blitt de vanlige små 50-lappene jeg har fått av mormor som jeg har skrapa sammen for å gå på Free Record Shop og dratt en liten "4 for 300,-".

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...