Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

For å gå over til noe mer filmrelatert da, hva er egentlig YMDB? ser noen linker til det i signaturen sin, men så linker det jo bare direkte til IMDB :hmm:

7625994[/snapback]

YMDb var en side med folks topp 20, men er for tiden nede på grunn av manglende kapasitet til å drive siden. Umulig å si om den kommer tilbake.

 

Angående våpendiskusjonen, så slenger jeg meg med på de som gir f. For meg blir det som at noen skulle klaget på at de brukte griseblod i "Carrie" i stedet for menneskeblod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man har en lideskap for våpen, og kan mye om dem forstår jeg godt at man kan irritere seg over det.

7625975[/snapback]

 

Som sagt når det kommer til krigsfilmer så skal jeg være med på den, men ellers så plager det meg ikke. Om Martin Riggs i Leathal Weapon bruker en Beretta eller en Glock er for meg totalt likegyldig (bruker vel en Beretta P93, hvis jeg ikke husker feil :hmm: og samme kan de være), bare det ser fett ut.

 

Film er et visuelt medium og det skal se ut der etter også. Michael Mann er jo en mann som er flink til å plukke heftige våpen og det høres også sinsykt kult ut når han gjør det, det er en forskjell på et vanlig pang og et Michael Mann PANG! for å si det sånn :)

7626163[/snapback]

 

Det er jo kun i krigsfilmer det har noe å si. Det er jo ingen fasitsvar på hvilket våpen en terrorist skal bruke.

 

Micheal Mann har absolutt de beste skytelydene noen sinne. Det er helt utrolige skytelyder i HEAT. Og Miami Vice for den saks skyld.

 

Noen som vet om HEAT er gitt ut i HD? Ser at Miami Vice er gitt ut på HD DVD så den skal nok kjøpes neste måned :)

7626210[/snapback]

 

Ingenting slår Butch Cassidy & The Sundance Kid-pang :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om HEAT er gitt ut i HD? Ser at Miami Vice er gitt ut på HD DVD så den skal nok kjøpes neste måned :)

7626210[/snapback]

 

Heat har ikke blitt gitt ut ennå, da hadde jeg hatt den :), Miami Vice og tre andre HD DVD (Full Metal Jacket, The Thing og Batman Begins) falt ned i postkassa i dag, søte og små nusslige covere :)

 

Er jo WB så det er jo håp at Heat kommer på HD DVD om ikke lenge...

Lenke til kommentar
Angående våpendiskusjonen, så slenger jeg meg med på de som gir f. For meg blir det som at noen skulle klaget på at de brukte griseblod i "Carrie" i stedet for menneskeblod.

7626237[/snapback]

Eller en mekanisk hai i Jaws framfor en ekte hai-skuespiller.

 

Eller at de fikk Peter Mayhew til å spille Chewbacca i stedet for en ekte Wookiee.

 

Eller at Tom Cruise kjører rundt i noe hybridgreier i Minority Report i stedet for en bil som faktisk finnes. Litt realisme er vel ikke for mye å forlange?!?

Lenke til kommentar
Hvis man har en lideskap for våpen, og kan mye om dem forstår jeg godt at man kan irritere seg over det.

7625975[/snapback]

 

Som sagt når det kommer til krigsfilmer så skal jeg være med på den, men ellers så plager det meg ikke. Om Martin Riggs i Leathal Weapon bruker en Beretta eller en Glock er for meg totalt likegyldig (bruker vel en Beretta P93, hvis jeg ikke husker feil :hmm: og samme kan de være), bare det ser fett ut.

 

Film er et visuelt medium og det skal se ut der etter også. Michael Mann er jo en mann som er flink til å plukke heftige våpen og det høres også sinsykt kult ut når han gjør det, det er en forskjell på et vanlig pang og et Michael Mann PANG! for å si det sånn :)

7626163[/snapback]

 

Er vel en 92FS han brukte

Lenke til kommentar
Hvis man har en lideskap for våpen, og kan mye om dem forstår jeg godt at man kan irritere seg over det.

7625975[/snapback]

 

Som sagt når det kommer til krigsfilmer så skal jeg være med på den, men ellers så plager det meg ikke. Om Martin Riggs i Leathal Weapon bruker en Beretta eller en Glock er for meg totalt likegyldig (bruker vel en Beretta P93, hvis jeg ikke husker feil :hmm: og samme kan de være), bare det ser fett ut.

 

Film er et visuelt medium og det skal se ut der etter også. Michael Mann er jo en mann som er flink til å plukke heftige våpen og det høres også sinsykt kult ut når han gjør det, det er en forskjell på et vanlig pang og et Michael Mann PANG! for å si det sånn :)

7626163[/snapback]

 

Er vel en 92FS han brukte

7626300[/snapback]

 

 

Og som jeg avsluttet den settningen med ---> Og samme kan det være...

Lenke til kommentar
antiterroristene kan fint ha AK eller ak lingende våpen, hvis de er russiske eller fra tidligere østblokk land.

7626332[/snapback]

Jeg vil finne alle "this is the room for those who care"-bilder som eksisterer, manipulere de sammen og sende resultatet til deg.
Lenke til kommentar
Noen som klarer å finne størrelsen og vekten til Clint Eastwood Ultimate Collection (20 Movie Collector's Box)?

Har sendt en mail til EzyDVD uten å få noe svar.

7626326[/snapback]

Lengden til 20 DVD-cover er 32 cm. Vi legger til et par centimeter, og får at bredden til esken er 35 cm. Høyden til et DVD-cover, er 19 cm, som gjør at dybden til esken er i overkant av 21 cm. Høyden til et cover er 13,5 cm, så da sier vi at høyden til esken er 16 cm.

 

Størrelsen på boksen blir da:

16 cm * 21 cm * 35 cm = 11760 kubikkcentimeter.

 

Vekten til ett DVD-cover er litt over 100 g, noe som gjør totalvekten til coverene til i overkant av 2 kg. Hvis vi satser på at esken veier 1 kg, får vi en totalvekt på 3 kg.

 

Mer nøyaktig får ikke jeg det. :p

Lenke til kommentar
Jeg har The Great Escape i hylla her. Hvis du roser den opp i skyene kanskje jeg skal ta en titt, og poste litt om den her bare for å gjøre deg litt gladere.  :whistle:

 

Edit. Leif

7625288[/snapback]

The Great Escape er et lite stykke filmhistorie, se den asap. Filmen ligger som #73 hos IMDb, og Steve McQueen (Papillon, Bullitt etc.) er dessuten helt rå. Du bør være på vei mot DVD-spilleren nå.

Lenke til kommentar
Noen som klarer å finne størrelsen og vekten til Clint Eastwood Ultimate Collection (20 Movie Collector's Box)?

Har sendt en mail til EzyDVD uten å få noe svar.

7626326[/snapback]

Lengden til 20 DVD-cover er 32 cm. Vi legger til et par centimeter, og får at bredden til esken er 35 cm. Høyden til et DVD-cover, er 19 cm, som gjør at dybden til esken er i overkant av 21 cm. Høyden til et cover er 13,5 cm, så da sier vi at høyden til esken er 16 cm.

 

Størrelsen på boksen blir da:

16 cm * 21 cm * 35 cm = 11760 kubikkcentimeter.

 

Vekten til ett DVD-cover er litt over 100 g, noe som gjør totalvekten til coverene til i overkant av 2 kg. Hvis vi satser på at esken veier 1 kg, får vi en totalvekt på 3 kg.

 

Mer nøyaktig får ikke jeg det. :p

7626423[/snapback]

 

Men er ikke esken av tre? Så jeg vil vel tro at den veien litt mer en 1 kilo...

Lenke til kommentar
Noen som vet om HEAT er gitt ut i HD? Ser at Miami Vice er gitt ut på HD DVD så den skal nok kjøpes neste måned :)

7626210[/snapback]

 

Heat har ikke blitt gitt ut ennå, da hadde jeg hatt den :), Miami Vice og tre andre HD DVD (Full Metal Jacket, The Thing og Batman Begins) falt ned i postkassa i dag, søte og små nusslige covere :)

 

Er jo WB så det er jo håp at Heat kommer på HD DVD om ikke lenge...

7626254[/snapback]

 

Bestillte du ifra DDD? Har sykt lyst å se Batman Begins i HD nå :love:

 

Må nok kjøpe meg Miami Vice, Batman Begins og FMJ i løpet av måneden ja :yes:

 

Eller en mekanisk hai i Jaws framfor en ekte hai-skuespiller.

 

Eller at de fikk Peter Mayhew til å spille Chewbacca i stedet for en ekte Wookiee.

 

Eller at Tom Cruise kjører rundt i noe hybridgreier i Minority Report i stedet for en bil som faktisk finnes. Litt realisme er vel ikke for mye å forlange?!?

 

Forskjellen på det er jo det at det å bruke ekte våpen som passer er lett for filmskaperne å fikse. Litt lettere enn å finne en ekte wookie for å si det slik ;)

Lenke til kommentar
Hmm, finnes det ingen tøffe versjoner av Toombstone? Alt jeg har er den stygge tulleversjonen med èn disc, ikke noe ekstramateriale, og et stygt cover. En sånn film fortjener en penere versjon. :(

7626238[/snapback]

 

Tombstone - Vista Series

7626281[/snapback]

Kravstor du var da Jenssen, jeg synes denne versjonen var fin nok.---^

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Oj, den der så jeg ikke. Ble så mye snakk om våpen og dimensjoner på trebokser at jeg rett og slett spolet over de fleste postene.

 

Jaja, den der var jo ikke så ille. 2-disc også. Men den var litt dyr da. Prisen er god, men i tillegg må jeg jo betale en bunke frakt i tillegg. Ser etter den på andre R1-nettsteder, og finner stort sett den samme prisen. Noen som har en anelse om denne er på vei til Europa? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...