Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (12 timer siden):

Har du behov for to Oppo? To rom eller?

Jeg har absolutt behov for de to ja, kunne gjerne kjøpt flere også.. Nå står de to Oppo'ene sammen med Magnetar'en, Panasonic DP-UB9000, XboxOne S og Pioneer BDP-LX88 som spillere i mannehula her. 😝

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Woff skrev (3 minutter siden):

Jeg har absolutt behov for de to ja, kunne gjerne kjøpt flere også.. Nå står de to Oppo'ene sammen med Magnetar'en, Panasonic DP-UB9000, XboxOne S og Pioneer BDP-LX88 som spillere i mannehula her. 😝

Kunne tenke meg å oppgradere til en bedre spiller selv... Vet ikke hva jeg skal velge, har X700 nå fra Sony.

Vil ha en som spiller Sacd da jeg har masse Sacd. X700 klarer Sacd, men tror ikke den lever så lenge mtp drift, levetid.

Skulle ønske Panasonic sine beste spilte Sacd, men det er ikke greia deres pga at Sony eier rettighetene tror jeg...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Så de hadde lagt ut Borderlands filmen på Prime.

20 minutter maktet jeg. Makan til søppel!

Vi startet Borderlands men falt av, skuffet men men.

Går mye annet bra på Prime nå da..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Vi startet Borderlands men falt av, skuffet men men.

Går mye annet bra på Prime nå da..

Kom gjerne med tips til noe knall, så jeg kan rense meg for de 20 minuttene jeg tross alt greide.

Edit* Nvm, fant Dødelig Våpen 1 på tv3, så da skal jeg prøve meg på en strømmemarathon. 😁

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 minutter siden):

Kom gjerne med tips til noe knall, så jeg kan rense meg for de 20 minuttene jeg tross alt greide.

Om du tåler litt Action og drama med bakgrunn fra Gamle testamentet om kong David og Goliat så anbefaler jeg The House of David serien.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (13 minutter siden):

Helst film, men skal sjekke ut den. 

Tittet litt nå, Last Stand med Arnold Schwarzenegger er hysterisk morsom Action komedie med noen av jackass folkene.. Har den på dvd.

ikke seriøs film da, men både jeg og kona likte den.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer, jeg så nylig, The Order er en veldig kul flunkende ny FBI film om en hvit makt terrorist gruppe på 70-80 tallet.

Jude Law i hovedrollen som sliten FBI agent…

Er rolig action som følger både Politiet og denne Hvit makt gruppens høyder og fall og miljøet bak og inspirasjonen fra en bok som bla Oklahoma bomberen også fulgte..

Bygger løst på virkelige hendelser.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (7 minutter siden):

Tittet litt nå, Last Stand med Arnold Schwarzenegger er hysterisk morsom Action comedie med noen av jackass folkene.. Har den på dvd.

ikke seriøs film da, men både jeg og kona likte den.

Sett, den er kul. Helt kurant underholdning. 😄

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (23 timer siden):

Stemmer, jeg så nylig, The Order er en veldig kul flunkende ny FBI film om en hvit makt terrorist gruppe på 70-80 tallet.

Jude Law i hovedrollen som sliten FBI agent…

Denne har jeg på watchlist, skal se'es så fort jeg gidder. 👍

Valget for kvelden falt på Ghosted på apple tv. (Dødelig våpen filmene var kun leie/kjøp)

Edit* Slo relativt fort av Ghosted og satte på Greyhound istede. Var en mye bedre film på alle nivåer.

Endret av Duriello
Lenke til kommentar

Tok ett gjensyn med The Abyss i natt, har ikke sett denne siden tidlig 90 tallet, og da var jeg rimelig ung. Kanon film som holder seg godt altså, det jeg IKKE fikk med meg i natt derimot,  var dette her her 😛 Følg med nederst i venstre hjørne. Morsomt nok dukket det opp en Reel video i dag tidlig, måtte faktisk gå inn på ATV appen og dobbeltsjekke at det er med på Special Edition utgaven, og det stemmer det 🤣

Endret av Mala
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dampyr på Netflix virker kul, har ikke sett ferdig hele filmen, men holder på.

Forsvinner 30.April så om du vil se en action fantasy film med bla Vampyrer, "snille" Hekser, Soldater i krig og vampyrjeger....

Så anbefaler jeg den, vet ikke slutten da.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Legger inn en tommel opp for Ridley Scotts "Kingdom of heaven: Directors Cut" som er hele 45 minutter lengre enn den opprinnelige. Spesielt interessant i lys av hvordan konflikten i Midt-Østen er fremdeles selv om den tar seg en hel del kunstneriske friheter underveis så er det virkelig bra håndtverk 👏 8/10

• Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (51 minutter siden):

I går så jeg The Matrix for ørtende gang. Definitivt en av mine favorittfilmer og en som har stått seg veldig bra siden den kom ut i 1999.

Det har vel vært delte meninger om de 2 siste i trilogien, men jeg likte jo de også. Dog usikker om jeg gidder se de denne gang. :) 

Når den var ny så synes jeg den var genial. Har alle tre på dvd og siste nye på 4k.

Jeg synes de gamle bærer veldig preg av å øre fra en svunnen tid.

Den nye mimrer veldig akkurat som Star Wars siste filmene...

Kan bli litt kleint og overdreven. Men jeg likte den nye Matrix, bildet er sykt bra og kule kamera vibber.

Jeg så Oppenheimer i 4k på Blu-ray igår. Jeg synes den var bra men ganske utypisk Nolan sin kamera kunst...

Jeg hadde forventet mer typisk Nolan som feks Dunkirk.

Jeg så bare frem til atombomben, skal se ferdig en annen dag jeg kan spille høyere ble sent med litt Sage te og en boks Coca Cola og jeg ville høre på litt rolig musikk også.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (27 minutter siden):

Når den var ny så synes jeg den var genial. Har alle tre på dvd og siste nye på 4k.

Jeg synes de gamle bærer veldig preg av å øre fra en svunnen tid.

Den nye mimrer veldig akkurat som Star Wars siste filmene...

Kan bli litt kleint og overdreven. Men jeg likte den nye Matrix, bildet er sykt bra og kule kamera vibber.

En svunnen tid? Tror jeg må si meg uenig der, altså. Jeg synes de har holdt seg godt og er like aktuelle - særlig i dag når AI begynner å ta av. :) 

Men nå minte du meg på den nyeste. Den har jeg faktisk ikke sett. Sant og si ble jeg vel skremt av alle dårlige reviews jeg leste. Men den er verdt en titt altså?

Sitat

Jeg så Oppenheimer i 4k på Blu-ray igår. Jeg synes den var bra men ganske utypisk Nolan sin kamera kunst...

Jeg hadde forventet mer typisk Nolan som feks Dunkirk.

Jeg så bare frem til atombomben, skal se ferdig en annen dag jeg kan spille høyere ble sent med litt Sage te og en boks Coca Cola og jeg ville høre på litt rolig musikk også.

Fornøyelig film, men synes huske jeg var litt skuffet alt i alt. Om du har sett frem til atombomben har du vel sett den beste delen. Resten handlet om etterspillet og var veldig politisk. 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (50 minutter siden):

En svunnen tid? Tror jeg må si meg uenig der, altså. Jeg synes de har holdt seg godt og er like aktuelle - særlig i dag når AI begynner å ta av. :) 

Men nå minte du meg på den nyeste. Den har jeg faktisk ikke sett. Sant og si ble jeg vel skremt av alle dårlige reviews jeg leste. Men den er verdt en titt altså?

Hva er de gamle gitt ut på? Dvd og Blu-ray? De har vel ikke blitt shinet opp til 4k enda?

Filmingen er helt i toppklasse, men effektene og blåskjerm er så basic og i tidenes begynnelse at det bærer preg av det, iallefall gjør øya mine det.

Konseptet i film nr 1 the Matrix er jo helt fantastisk hysterisk god story, Alice in Wonderland i verste trippen. Vi lever i er dataspill egentlig etter du tar riktig pille 💊.

Og når den kom så var den det råeste og beste folk noensinne hadde sett.

Jeg tror jeg hadde gått på kino med storskjerm om den hadde gått om igjen. Jeg elsker kinoer som spiller klassikere på nytt.

Men som Dvd og med det jeg nevner så er den tilårskomet teknisk med effekter 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (20 timer siden):

Hva er de gamle gitt ut på? Dvd og Blu-ray? De har vel ikke blitt shinet opp til 4k enda?

Filmingen er helt i toppklasse, men effektene og blåskjerm er så basic og i tidenes begynnelse at det bærer preg av det, iallefall gjør øya mine det.

Konseptet i film nr 1 the Matrix er jo helt fantastisk hysterisk god story, Alice in Wonderland i verste trippen. Vi lever i er dataspill egentlig etter du tar riktig pille 💊.

Og når den kom så var den det råeste og beste folk noensinne hadde sett.

Jeg tror jeg hadde gått på kino med storskjerm om den hadde gått om igjen. Jeg elsker kinoer som spiller klassikere på nytt.

Men som Dvd og med det jeg nevner så er den tilårskomet teknisk med effekter 

Aner ikke. :) 

Men ja, om du mener effekter så skjønner jeg bedre hva du mener, skjønt jeg synes jo det var ganske bra uansett. Helt ærlig er spesialeffekter mindre interessant for min del. Er nok filmer jeg har sett som er fantastiske visuelt med nydelige effekter, men som mangler magien og den gode historien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...